To cite this record: http://ddd.uab.cat/record/90149
La construcció del coneixement sobre el verb en alumnes de 3r i 6è d’educació primària
Casas i Deseures, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat de Vic

Date: 2012
Abstract: Aquest article explora el coneixement declaratiu i els criteris de reconeixement de la categoria gramatical verb en alumnes de 3r i 6è d’educació primària. La hipòtesi de què parteix és que el verb és una de les nocions lingüístiques més complexes i, per tant, més controvertides com a objecte didàctic. Això fa que els alumnes topin amb dificultats a l’hora de construir aquesta noció. La recerca posa en relleu que mentre el criteri semàntic prima a l’hora de definir el verb, els procediments per reconèixer els verbs en frases o textos són morfològics, de manera que el saber declaratiu no esdevé útil com a estratègia per identificar aquesta categoria. Aquests resultats corroboren estudis anteriors sobre la manca de sistematització en la construcció dels conceptes gramaticals i confirmen la necessitat de replantejar l’ensenyament-aprenentatge del verb.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 2 (maig-juny 2012) , p. 43-64, ISSN 2013-6196



22 p, 174.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

 Record created 2012-05-17, last modified 2014-11-21



   Favorit i Compartir
QR image