Google Scholar: cites
La construcció del coneixement sobre el verb en alumnes de 3r i 6è d'educació primària
Casas i Deseures, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat de Vic

Data: 2012
Resum: Aquest article explora el coneixement declaratiu i els criteris de reconeixement de la categoria gramatical verb en alumnes de 3r i 6è d'educació primària. La hipòtesi de què parteix és que el verb és una de les nocions lingüístiques més complexes i, per tant, més controvertides com a objecte didàctic. Això fa que els alumnes topin amb dificultats a l'hora de construir aquesta noció. La recerca posa en relleu que mentre el criteri semàntic prima a l'hora de definir el verb, els procediments per reconèixer els verbs en frases o textos són morfològics, de manera que el saber declaratiu no esdevé útil com a estratègia per identificar aquesta categoria. Aquests resultats corroboren estudis anteriors sobre la manca de sistematització en la construcció dels conceptes gramaticals i confirmen la necessitat de replantejar l'ensenyament-aprenentatge del verb.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 2 (maig-juny 2012) , p. 43-64, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/253369
Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v5-n2-casas
DOI: 10.5565/rev/jtl3.462


22 p, 174.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-05-17, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir