Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/90829
Intervenció en alteracions del llenguatge oral i escrit [101706]
Pérez Pérez, Encarna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2012-13
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Logopèdia [828]
Titulació: Graduat en Logopèdia [2500893]
Resum: Portar a terme la intervenció en un infant amb una dificultat evolutiva del llenguatge oral i escrit, requerirà que decideixis quins objectius treballar i com prioritzar-los i seqüenciar-los al llarg de tot el procés que desenvolupis. També hauràs de dissenyar la intervenció, seleccionant les activitats, els materials i els ajuts necessaris perquè l'infant pugui construir el seu llenguatge. Aquest procés de presa de decisions sobre què i com treballar requereix tenir uns coneixements que són els continguts d'aquesta assignatura. Però també serà necessari recuperar d'altres coneixements que ja has estudiat en assignatures anteriors. Com concretar tots els coneixements, nous i antics, per a dissenyar i realitzar la intervenció, ho farem a l'assignatura que ara comencem. El nostre treball, però, no pot donar-se en un context aïllat. Es necessari situar-lo en la quotidianitat de l'infant per tal que els resultats de la intervenció es generalitzin cap a un conjunt més ampli de persones i situacions. Per això, cal fer partícip l'entorn natural de l'infant: la família i l'escola. Hauràs de potenciar aquesta participació i, en alguns casos, crear-la per tal que es dugui a terme adequadament. La finalitat de l'assignatura és la de proporcionar-te les eines necessàries per a què com a futur logopeda puguis intervenir en les dificultats evolutives del llenguatge oral i escrit. Els objectius proposats són: Conèixer els models teòrics sobre intervenció en el llenguatge oral i escrit. Conèixer les aportacions teòriques que permetran decidir què i com intervenir, en funció dels nivells del llenguatge i de les dificultats infantils. Prioritzar i seqüenciar els objectius de la intervenció. Analitzar processos d'intervenció. Elaborar programes de intervenció per a les dificultats del llenguatge oral i escrit. Reflexionar sobre les variables que influeixen en el tractament. Entendre el treball del logopeda des de la perspectiva de la multidisciplinarietat.
Llengua: Català



6 p, 19.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2012-06-04, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir