Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia
Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: Confección de materiales y coordinación en el desarrollo y la aplicación de los programas del ámbito de organización de la titulación de Pedagogía
Títol variant: Materials development and coordination in the design and implementation of syllabi in the field of educational organisation
Publicació: IDES 2008
Resum: La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. Això ha significat trencar amb l'aïllament acadèmic entre el professorat implicat i plantejar un treball continuat de col·laboració, donant peu a reflexionar sobre el procés d'ensenyament i aprenentatge dels estudiants, assumint per endavant la necessitat d'enriquir l'activitat a partir de les aportacions personals, plantejant inquietuds, aportant documents i ajudant a la recopilació sistemàtica de les bones pràctiques, amb la intenció de compartir-les i analitzar-ne les claus de l'èxit.
Resum: La construcción del espacio europeo de educación superior exige planificar los estudios universitarios partiendo de la base de que su protagonista es el estudiante. En este proceso el colectivo de profesores del Área de Didáctica y Organización Educativa que imparte materias en la titulación vinculadas al ámbito de organización ha desarrollado diversas accionas dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación del profesorado en la confección y el desarrollo de los programas. Ello ha significado romper con el aislamiento académico entre el profesorado implicado y plantear un trabajo continuado de colaboración, dando pie a reflexionar sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes, asumiendo de antemano la necesidad de enriquecer la actividad a partir de las aportaciones personales, planteando inquietudes, aportando documentos y ayudando en la recopilación sistemática de las buenas prácticas, con la intención de compartirlas y analizar las claves de su éxito.
Resum: The consolidation of the European Higher Education Area requires us to plan university degrees starting from the premise that students take centre stage. In this process, the group of professors in the Area of Didactics and Educational Organisation who teach courses in the degree programme linked to the field of educational organisation have developed a variety of actions aimed at fostering the quality of students' education based on better coordination among all the faculty in drawing up and developing the curricula. This has entailed breaking with the academic isolation among the faculty involved and developing constant cooperative work, leading us to reflect on the process of teaching learnt by students, assuming beforehand the need to enrich the activity through personal contributions, expressing concerns, providing documents and helping to systematically compile good practices, all with the intention of sharing them and analysing the keys to their success.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunitat d'aprenentatge professional ; Educació superior ; Recursos didàctics
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122, ISBN 978-84-490-2577-8



Català
12 p, 75.5 KB

Español
12 p, 1.2 MB

English
11 p, 90.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-14, darrera modificació el 2023-02-02



   Favorit i Compartir