Para citar este documento: http://ddd.uab.cat/record/91286
Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida
Feixas Condom, Mónica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Codó i Olsina, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Título variante: Enseñando en inglés en la universidad, una experiencia compartida
Título variante: Teaching English at the university: A shared experience
Publicación: IDES 2008
Resumen: El treball que presentem recull un conjunt de reflexions que un grup de sis docents de diferents departaments de la Facultat de Ciències de l'Educació ha obtingut sobre l'experiència d'ensenyar les assignatures en llengua anglesa a la titulació de Mestre. Especialitat de Llengua Estrangera, i algunes estratègies docents que han portat a terme per tal de fer-la més efectiva. L'experiència prèvia i els intercanvis fets durant dos cursos acadèmics (2005-2007) en el marc d'aquest projecte han permès fer una anàlisi preliminar dels reptes que planteja l'ensenyament d'assignatures (no lingüístiques) en una segona llengua (anglès) en el sistema universitari català i, en concret, dels avantatges i dificultats de portar a terme un aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE). Entre els avantatges, destaca el fet que l'aprenentatge de la llengua s'emmarca en un context real i els estudiants treballen continguts i desenvolupen competències lingüístiques alhora. Tanmateix, per als docents suposa assajar i compartir estratègies docents innovadores, com també mantenir una competència en llengua anglesa d'alt nivell. Les dificultats principals tenen relació amb el domini de la llengua dels estudiants, la capacitat del professorat per transmetre els continguts i motivar el treball en una segona llengua i per seleccionar les estratègies i els recursos didàctics més adients per treballar-los.
Derechos: Tots els drets reservats
Lengua: Català.
Documento: bookPart
Materia: Aprenentatge integrat de contingut i llengua (AICLE) ; Content and Language Integrated Learning (CLIL) ; Competències cognitivolingüístiques ; Educació superior
ISBN: 978-84-490-2577-8
Publicado en: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), p. 137-148, ISBN 978-84-490-2577-8



Català
12 p, 86.3 KB

Español
14 p, 1.2 MB

English
12 p, 102.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2012-06-14, última modificación el 2014-12-06



   Favorit i Compartir
QR image