La didàctica en un entorn virtual interuniversitari : experimentació d'ECTS basada en TIC
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Ruiz, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Ferrández Lafuente, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Pío González, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Jiménez, José Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Fandos Igado, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Título variante: La didáctica en un entorno virtual interuniversitario : experimentación de ECTS apoyados en TIC
Título variante: Teaching in an inter-university virtual environment : ECTS experiment supported by ICT
Publicación: IDES 2008
Resumen: En el context actual de desenvolupament tecnològic i de construcció de l'espai europeu d'educació superior emergeixen les necessitats d'adaptació a les noves exigències de treball didàctic d'estratègies propiciades pel mateix sistema de crèdits (ECTS). És a dir, es fa present l'exigència d'experimentar metodologies relacionades amb la implementació imminent dels crèdits europeus. En l'estudi, fet sobre la virtualització de determinades assignatures del Pla d'estudis de Pedagogia, es presenten diversos projectes individuals que conjuntament aposten per la incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a la docència com un dels elements clau per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge, com també l'experimentació dels crèdits europeus. En aquest article es presenten els resultats més rellevants de l'experimentació duta a terme el curs acadèmic 2005-2006, des de la valoració dels actors (professorat i alumnat).
Resumen: En el contexto actual de desarrollo tecnológico y de construcción del Espacio Europeo de Educación Superior emergen las necesidades de adaptación a las nuevas exigencias de trabajo didáctico de estrategias propiciadas por el propio sistema de créditos (ECTS). Es decir, se hace presente la exigencia de experimentar metodologías relacionadas con la implementación inminente de los créditos europeos. En el estudio, realizado sobre la virtualización de determinadas asignaturas del plan de estudios de pedagogía, se presentan varios proyectos individuales que conjuntamente apuestan por la incorporación de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) a la docencia como uno de los elementos clave para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje, así como la experimentación de los créditos europeos. En este artículo se presentan los resultados más relevantes de la experimentación realizada en el curso académico 2005-2006, desde la valoración de los actores (profesores y alumnos).
Resumen: In today's environment of technological development and the construction of the European Higher Education Area, new needs are emerging to adapt to the new demands of teaching using strategies being promoted by the credit system (ECTS). That is, there is an imperative to experiment with methodologies related to the imminent implementation of the European credit system. In this study, which was conducted on the virtualisation of certain courses in within the curriculum of the Pedagogy degree programme, several individual projects are presented that together aim to incorporate information and communication technologies (ITCs) into teaching as one of the key elements to improving the teachinglearning process, as well as experimenting with the new European credits. This article presents the most noteworthy results of the experiment carried out in academic year 2005-06 based on the assessments of the main stakeholders (professors and students).
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Capítol de llibre
Materia: Didàctica universitària ; TIC ; ECTS ; Virtualització
Publicado en: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 149-162, ISBN 978-84-490-2577-8



Català
14 p, 89.6 KB

Español
14 p, 1.2 MB

English
13 p, 100.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2012-06-14, última modificación el 2023-11-12



   Favorit i Compartir