Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/91819
Gestió del Temps [102562]
Mate Castellà, Judit
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2012-13
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Psicologia [954]
Titulació: Graduat en Psicologia [2502443]
Resum: El temps no és un estímul concret que activi un receptor sensorial i, tanmateix, no deixa de ser una dimensió explícita (algunes vegades) i implícita (la majoria), del comportament humà. La realitat del temps solament és percebuda pel canvi i dinamisme que sofreixen els diferents estímuls dels receptors sensorials, siguin aquests canvis de localització, de textura, de forma, etc. i dels esdeveniments que es donen en el medi i/o context. Malgrat la seva efímera naturalesa, el temps és una dimensió amb una amplia interacció amb molts comportaments humans i no humans. L'objectiu de l'assignatura és descriure, analitzar i verificar experimentalment la incidència de la variable temps com a variable independent en el comportament. Des d'una perspectiva cognitiva, s'ha demostrat que la conducta es desenvolupa no solament en el temps sinó que també es troba estructurada per aquest. Això s'ha verificat tant en micro conductes com les del conductor que evita un xoc, com en conductes socials, sense excloure la percepció, estimació i vivència temporal. Cultures diferents tenen actituds i conceptualitzacions diferents envers el temps, malgrat tenir en comú estructures neurològiques i fisiològiques subjacents relacionades amb la temporalitat. Per altra banda, diferents tipus de conducta manifesten diferents cicles vitals d'activació o execució de tasques al llarg del dia, de les estacions i de l'any, que permeten coordinar conductes a diferents nivells. La Orientació i Perspectiva vers el passat, present o futur exerceixen una influència important en la conducta de cada dia, fins el punt que els psicòlegs clínics tenen aquesta orientació com a indicador de benestar psicològic i de capacitació de l'individu per a superar les dificultats de la vida i/o una estreta relació amb les malalties mentals, benestar psicològic que es manifesta tant en l'àmbit de la salut com en el laboral i educatiu. Una optima gestió del temps ha de saber organitzar adientment les activitats a desenvolupar en el temps amb harmonia amb l'estructura temporal, a fi d'aconseguir els objectius i metes proposades.
Llengua: Català



4 p, 14.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2012-06-25, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir