000092531 001 __ 92531
000092531 005 __20140219155141.0
000092531 024 8_ $9 driver $9 artpubuab $a oai:ddd.uab.cat:92531
000092531 035 __ $9 articleid $a 16996712n22p17
000092531 041 __ $a cat
000092531 100 __ $a Díez Calzada, M. Carmen $u Institut Montserrat (Barcelona)
000092531 245 1_ $a La Rúbrica, instrument en l’avaluació per les Competències Bàsiques
000092531 520 3_ $a El procés d’ensenyament-aprenentatge (E–A) de l’alumnat de secundària ha de respondre al repte d’incorporar el treball per competències a l’avaluació. La necessitat de concretar indicadors del nivell de competencialitat assolit per l’alumnat amb descriptors propis de cada competència és l’element de qualitat que incorpora la LOE. L'objectiu d'aconseguir a més la implicació i motivació de alumnat i de que prengui un rol actiu en el seu propi procés d'aprenentatge troba en la rúbrica un potent instrument. Les rúbriques contenen tres components: escales de qualificació, aspectes a avaluar i criteris o descriptors. Les rúbriques poden estar concebudes per a l’autoavaluació reflexiva que realitzarà l’alumne del propi procés d’aprenentatge i per a la co-avaluació amb la que el docent acompanya l’alumne; i des de aquesta perspectiva compleix la premissa que l’avaluació tingui una component formativa al llarg del procés d’E–A i que proporcioni informació del grau d’assoliment de les competències bàsiques. La rúbrica es presenta com a solució d’excel·lència per organitzar de manera conjunta criteris, àmbits i escala d’aprenentatge. Els autors fan una proposta de descriptors de diferents graus de competencialitat, observables a l’àmbit científic tecnològic, en el treball al laboratori, al taller, en la resolució de problemes i en la realització de dossiers de treball. A tots els àmbits.
000092531 546 __ $a Català
000092531 540 __ $a Tots els drets reservats $u http://www.europeana.eu/rights/rr-f/
000092531 599 __ $a recerca
000092531 653 1_ $a Rúbrica
000092531 653 1_ $a Avaluació
000092531 653 1_ $a Àmbit científic–tecnològic
000092531 653 1_ $a Competències bàsiques
000092531 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/article
000092531 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/publishedVersion
000092531 700 __ $a Zurita i Món, Sílvia $u Institut Domènech Perramon (Arenys de Munt)
000092531 773 __ $g Núm. 22 (juny 2012), p. 17-21 $t Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària $x 1699-6712
000092531 856 40 $p 5 $s 151540 $u http://ddd.uab.cat/pub/ciencies/ciencies_a2012m6n22/ciencies_a2012m6n22p17.pdf
000092531 973 __ $f 0017 $l 21 $m juny $n 22 $v  $x ciencies_a2012m6n22 $y 2012
000092531 980 __ $a ARTPUB $b CIENCIES $b UAB