Google Scholar: citas
La Rúbrica, instrument en l'avaluació per les Competències Bàsiques
Díez Calzada, M. Carmen (Institut Montserrat (Barcelona, Catalunya))
Zurita i Món, Sílvia (Institut Domènech Perramon (Arenys de Munt))

Fecha: 2012
Resumen: El procés d'ensenyament-aprenentatge (E-A) de l'alumnat de secundària ha de respondre al repte d'incorporar el treball per competències a l'avaluació. La necessitat de concretar indicadors del nivell de competencialitat assolit per l'alumnat amb descriptors propis de cada competència és l'element de qualitat que incorpora la LOE. L'objectiu d'aconseguir a més la implicació i motivació de alumnat i de que prengui un rol actiu en el seu propi procés d'aprenentatge troba en la rúbrica un potent instrument. Les rúbriques contenen tres components: escales de qualificació, aspectes a avaluar i criteris o descriptors. Les rúbriques poden estar concebudes per a l'autoavaluació reflexiva que realitzarà l'alumne del propi procés d'aprenentatge i per a la co-avaluació amb la que el docent acompanya l'alumne; i des de aquesta perspectiva compleix la premissa que l'avaluació tingui una component formativa al llarg del procés d'E-A i que proporcioni informació del grau d'assoliment de les competències bàsiques. La rúbrica es presenta com a solució d'excel·lència per organitzar de manera conjunta criteris, àmbits i escala d'aprenentatge. Els autors fan una proposta de descriptors de diferents graus de competencialitat, observables a l'àmbit científic tecnològic, en el treball al laboratori, al taller, en la resolució de problemes i en la realització de dossiers de treball. A tots els àmbits.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Rúbrica ; Avaluació ; Àmbit científic-tecnològic ; Competències bàsiques
Publicado en: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 22 (juny 2012) , p. 17-21, ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n22-diez-zurita
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/255977
DOI: 10.5565/rev/ciencies.119


5 p, 148.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Ciències
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2012-07-05, última modificación el 2022-09-04



   Favorit i Compartir