Educació per a la salut [101664]
Sala Roca, Josefina
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2012-13
Resum: Els col·lectius en situacions de risc social són un dels principals sectors de treball de l'educació social. Sovint aquestes situacions de risc social també comporten un risc per a la salut de la persona, i per tant les intervencions educatives també han d'incidir en incrementar la salut i la qualitat de vida d'aquestes persones: la promoció dels hàbits d'higiene i d'alimentació sana, la promoció de l'exercici físic moderat, la prevenció de les drogodependències, les malalties de malalties de transmissió sexual, dels trastorns de la conducta alimentaria, etc. D'altra banda l'educació social també pot incidir en l'acompanyament educatiu de persones que estan patint alguns problemes de salut. Un exemple són els programes educatius que potencien el desenvolupament humà, la integració sociolaboral, la qualitat de vida de les persones amb dèficits intel·lectuals. Per tot això, es requereix que l'educador social tingui una formació específica entorn les característiques i necessitats educatives d'aquesta població, així com dels programes d'intervenció que es realitzen. També cal considerar que una part de la població amb la que treballa l'educador social està en contextos que incrementen el risc de sofrir trastorns psicològics. L'educador social ha de tenir un coneixement general d'aquests trastorns per detectar-los i derivar-los als serveis especialitzats. Així mateix l'educador social està sotmès a situacions d'estrès molt freqüents en les professions d'ajuda i per això requereix de tenir unes pautes per prevenir possibles trastorns. Així els objectius d'aquesta assignatura són: Conèixer i analitzar els principal problemes de salut que són susceptibles de ser previnguts des de l'àmbit de l'educació social. Conèixer estratègies per optimitzar la salut del professional de l'Educació social. Conèixer els models explicatius, d'aprenentatge i en educació per a la salut. Conèixer els principals trastorns psicològics i circuits de derivació. 1 Educació per a la salut 2012 - 2013.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Social [2500260]
Pla d'estudis: Grau en Educació Social [827]
Document: Objecte d'aprenentatge



4 p, 14.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2012-07-17, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir