Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/94079
Connexions i contextos en matemàtiques [102060]
Figueiras Ocaña, Lourdes
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2012-13
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Graduat en Educació Primària [2500798]
Resum: Connexions i contextos en matemàtiquesés una assignatura optativa entre les quatre que s'ofereixen al 4art curs, que es poden cursar lliurement entre totes les ofertades aquest curs o bé que (junt amb les altres tres) donarà l'opció a la menció de Matemàtiques. Un dels organitzadors bàsics del currículum d'Educació Primària és el de les connexions o interrelacions entre diverses parts de les matemàtiques i entre aquestes i d'altres matèries. Les connexions són cada vegada més necessàries per a què el currículum resulti ben estructurat, motivador, original i eficient. Fer al llarg de l'ensenyament/aprenentatge apropaments a aspectes parcials dels objectes i els fenòmens de la natura i/o socials i simbòlics és inevitable. Això implica que resulta difícil generar una visió generalista d'un món molt complexe. Des de l'ensenyament/aprenetatge de les matemàtiques es fa cada dia més necessari possibilitar mirades que afavoreixin les interrelacions tantde diversos aspectes de les matemàtiques com de potents i riques interrelacions que es donen entre les matemàtiques i aspectes simbòlics, interpretatius i descriptius de la física, la química, la biologia, enginyeria, arquitectura,medicina i informàtica, entre d'altres, així com amb aspectes més propers com poden ser l'estudi de constants vitals, identificació de formes complexes o estimació de mesures que fem gairebé d'una manera continuada. L'assignatura Connexions i contextos en matemàtiquesté com a objectius formatius: 1. adquirir i profunditzar en informacions sobre una gran varietat de contexts que poden donar lloc a estructuracions metodològiques interessants també des de les matemàtiques a l'escola; 2. conèixer formes de col. laboració de diversos sectors de la societat i la cultura; 3. avançar en la reflexió envers diferents contexts i la seva dinàmica, en què alguns aspectes de la realitat poden ser interpetats i modelitzats matemàticament. 4. aprofundir en les interrelacions que es produeixen entre diversos aspectesde les matemàtiques i 1 Connexions i contextos en matemàtiques 2012 - 2013 4. entre aquestes i les diverses ciències, així com amb el món quotidià. 5. Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en diversos contextos i encontextos de diversitat.
Llengua: Català



6 p, 22.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2012-07-20, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir