Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/94083
Pràcticum I [102065]
García Gracia, María Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2012-13
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Titulació: Graduat en Educació Primària [2500798]
Resum: Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un Centre Escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. Objectius generals: 1. Analitzar la relació entre l'entorn social i l'escolar i les relacions socials que es donen en el si de l'escola. 2. Aplicar la perspectiva sociològica a l'anàlisi de la realitat educativa i dels diferents contextos socials. 3. Conèixer les funcions socials de la institució escolar i els efectes dels canvis (socials, culturals, demogràfics, etc) sobre l'educació i l'escola. 4. Comprendre els factors de desigualtat social i els seus efectes sobre l'educació i el rendiment escolar. 5. Identificar les variables que configuren un centre educatiu i la seva interrelació. 6. Comprendre les relacions entre els diferents plantejaments institucionals de centre i la dinàmica escolar 7. Comprendre l'estructura organitzativa de l'escola. 8. 1 Pràcticum I 2012 - 2013 8. Analitzar els principals òrgans de govern, participació i suport dels centres educatius. 9. Analitzar els condicionants espaials, temporals i materials que influeixen en l'activitat educativa i la seva gestió. 10. Comprendre la importància de les relacions en el si de la comunitat educativa per assegurar la convivència i assolir els objectius de l'organització escolar. Objectius instrumentals: 1. Instrumentar eines per a l'observació sistemàtica de la realitat escolar i social. 2. Recollir i elaborar dades de fonts primàries (entrevistes, diari d'observació. . . ) i secundàries (estadístiques, anàlisi de documents. . . ) així com saber interpretar-les en relació als coneixements teòrics apresos a d'altres assignatures vinculades a la matèria. 3. Comunicar formalment els resultats obtinguts del procés d'anàlisi de la realitat social i escola.
Llengua: Català



5 p, 17.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials de curs > Programes de curs (Guies docents)

 Registre creat el 2012-07-20, darrera modificació el 2016-06-25



   Favorit i Compartir