Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/98101
A logistic regression approach to estimating customer profit loss due to lapses in insurance
Guillén, Montserrat
Pérez Marín, Ana María
Alcañiz, Manuela
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicació: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011
Descripció: 40 p.
Col·lecció: XREAP ; 2011-13
Resum: This article focuses on business risk management in the insurance industry. A methodology for estimating the profit loss caused by each customer in the portfolio due to policy cancellation is proposed. Using data from a European insurance company, customer behaviour over time is analyzed in order to estimate the probability of policy cancelation and the resulting potential profit loss due to cancellation. Customers may have up to two different lines of business contracts: motor insurance and other diverse insurance (such as, home contents, life or accident insurance). Implications for understanding customer cancellation behaviour as the core of business risk management are outlined.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la xarxa i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: workingPaper
Matèria: Insurance ; Risk management ; Regression analysis ; Assegurances ; Gestió del risc ; Anàlisi de regressió

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/171085


39 p, 183.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2012-08-31, darrera modificació el 2014-05-29



   Favorit i Compartir
QR image