Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/98719
Els Hàbits lectors dels adolescents : efectes de les actuacions escolars en les pràctiques de lectura / Mireia Manresa Potrony ; tesi doctoral dirigida per Teresa Colomer Martínez
Manresa Potrony, Mireia
Colomer, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials

Publicació: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
Resum: La tesi se centra en l'estudi dels hàbits literaris dels adolescents (sociologia de la lectura) des d'una perspectiva educativa. Es tracta d'un estudi longitudinal que recull i analitza els llibres literaris llegits per 80 adolescents durant els seus primers cursos en l'Educació Secundària Obligatòria (l'estudi es va dur a terme a l'IES Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú durant els cursos 2004/05, 2005/06 i 2006/07). La primera part del treball va dirigida a establir antecedents significatius sobre els resultats dels estudis que han indagat sobre els hàbits lectors dels joves i a delimitar la influència en aquests hàbits de l'entorn en què viuen i es relacionen els adolescents (entorn familiar i escolar). En aquest sentit, es presenten, en primer lloc, les investigacions i es descriu els lectors (aspectes sociobiogràfics), en segon lloc, el corpus y les pràctiques lectores, i, en tercer lloc, els diversos elements de l'entorn (família i escola) que influencien la pràctica lectora. En la segona part es presenten els resultats de la recerca empírica sobre els hàbits lectors literaris de la mostra de 80 adolescents quant a la quantitat de llibres que llegeixen, a la tipologia d'aquests textos i a la manera de valorar-los, y sobre els efectes que té un projecte escolar de foment de la lectura (extensió de la lectura) en aquests hàbits.
Resum: This dissertation focuses on adolescent reading habits (sociology of reading) of fiction from an educational perspective. The study collects and analyzes the fiction books read by 80 adolescents during their first three courses in the compulsory secondary education (the study was conducted at the IES Manuel de Cabanyes de Vilanova i la Geltrú courses during 2004/05, 2005/06 and 2006/07). The first part of the study offers a background of previous research on reading habits in young people and how these habits may have influenced the teenagers' environments (family and school). In this sense, the investigation describes the readers from socio-biographical perspective, analizes the books read by the teenagers and their reading practices elements, as well as how elements, such as family and school, influenced the reading practices. The second part presents empirical results of the research on fiction reading habits of the sample of 80 adolescents in terms of the number of books they read, the genre of these books and how the youngsters valued them, as well as the effects school project to promote reading (reading area) in these habits.
Nota: Bibliografia
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de l'Educació. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009
Nota: Descripció del recurs: el 22-06-2011
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Català.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Joves ; Llibres i lectura ; Lectura ; Animació
ISBN: 9788469367155

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/10803/4685


Presentació
588 p, 2.7 MB

Annex
1244 p, 12.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2012-09-13, darrera modificació el 2016-04-15



   Favorit i Compartir