000099634 001 __ 99634
000099634 005 __20141127202952.0
000099634 024 8_ $9 driver $9 artpubuab $a oai:ddd.uab.cat:99634
000099634 035 __ $9 articleid $a 0211819Xv48n2p229
000099634 041 __ $a spa
000099634 100 __ $a Sainz-Osinaga, Matilde $u Mondragon Unibertsitatea
000099634 245 1_ $a La actividad lingüística como objeto enseñado en una clase de matemáticas en la Escuela Primaria
000099634 242 01 $a L’activitat lingüística com a objecte impartit en una classe de matemàtiques a l’Escola Primària.
000099634 242 01 $a Linguistics activity as a subject taught in mathematics at primary school
000099634 520 3_ $a El propósito de este trabajo es conocer los obstáculos de los alumnos y las características lingüísticas de sus producciones en una clase de 6º curso de Educación Primaria, en la que se articulan los contenidos de matemáticas y lengua, en un contexto en el que la mitad del alumnado realiza el currículo en la L2 (euskara). Para ello se analizan las interacciones entre la maestra y los alumnos, centradas en los obstáculos de los alumnos y la ayuda que la maestra les proporciona. Se parte de la hipótesis que apoya que la lengua se aprende en contextos sociales situados y que las tareas de aprendizaje que el alumno realiza en dicho contexto pueden abarcar dos dimensiones de enseñanza/aprendizaje: «dimensión materia» y «dimensión lingüística» (Snow, Met y Genesse, 1989; Navés y Muñoz, 2011). Compartimos con Bakthine (1982) el presupuesto de que las diferentes áreas de conocimiento históricamente han construido géneros sociales relativamente específicos. Los resultados muestran que los alumnos tienen dificultades para dar una respuesta reflexiva y también para argumentar y que el perfil del enseñante y los instrumentos de mediación que utiliza sirven para ayudar al alumno a superar algunos obstáculos de las dos áreas articuladas.
000099634 520 3_ $a El propòsit d’aquest treball és conèixer els obstacles dels alumnes i les característiques lingüístiques de les seves produccions en una classe de 6è curs d’Educació Primària, en què s’articulen els continguts de matemàtiques i llengua, en un context on la meitat de l’alumnat fa el currículum en la L2 (èuscara). Per aquest motiu, s’analitzen les interaccions entre la mestra i els alumnes, centrades en els obstacles dels alumnes i l’ajuda que la mestra els proporciona. Es parteix de la hipòtesi que dóna suport a la idea que la llengua s’aprèn en contextos socials situats i que les tasques d’aprenentatge que l’alumne fa en aquest context poden abastar dues dimensions d’ensenyament/aprenentatge: «dimensió matèria» i «dimensió lingüística» (Snow, Met y Genesse, 1989; Navés i Muñoz, 2011). Compartim amb Bakthine (1982) la hipòtesi que les diferents àrees de coneixement han construït històricament gèneres socials relativament específics. Els resultats mostren que els alumnes tenen dificultats per donar una resposta reflexiva i també per argumentar, i que el perfil de l’ensenyant i els instruments de mediació que utilitza serveixen per ajudar l’alumne a superar alguns obstacles de les dues àrees articulades.
000099634 520 3_ $a The aim of this research is to examine the difficulties that pupils find and the linguistic features regarding their performance in a 6th grade course where mathematics and language contents are articulated. Half of pupils have the whole curriculum in a foreign language (Basque). In this sense, we have analysed the interactions among teachers and pupils, with attention on pupils’ difficulties and their teachers’ help. This research is based on the hypothesis that language is learned in demarcated social environments and that learning tasks that pupils carry out in such environments can take on two dimensions of the teaching-learning process: the «subject dimension» and «the language dimension» (Snow, Met and Genesse, 1989; Navés and Muñoz, 2011). We share with Bakthine (1982) the assumption that different knowledge areas have historically constructed specific social genres. The findings show that pupils have difficulties to provide reflective answers and to argue them. Moreover, they show that teachers’ profile and their help are useful to the pupil for overcoming the difficulties found in the two contents articulated.
000099634 540 __ $9 info:eu-repo/semantics/openAccess $a Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. $u http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
000099634 546 __ $a Castellà
000099634 599 __ $a recerca
000099634 653 1_ $a Articulación de la lengua con contenidos curriculares Géneros sociales específicos en áreas de conocimiento
000099634 653 1_ $a Obstáculos de los alumnos
000099634 653 1_ $a Regulación local del enseñante
000099634 653 1_ $a Articulació de la llengua amb continguts curriculars
000099634 653 1_ $a Gèneres socials específics en àrees de coneixement
000099634 653 1_ $a Obstacles dels alumnes
000099634 653 1_ $a Regulació local de l’ensenyant
000099634 653 1_ $a Articulation of language with curriculum content
000099634 653 1_ $a Social gender specific to knowledge areas
000099634 653 1_ $a Pupils’ difficulties
000099634 653 1_ $a Local regulation for teachers
000099634 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/article
000099634 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/publishedVersion
000099634 773 __ $g Vol. 48, Núm. 2 (juliol-desembre 2012), p. 229-246 $t Educar $x 0211-819X
000099634 856 40 $p 18 $s 489013 $u http://ddd.uab.cat/pub/educar/educar_a2012m7-12v48n2/educar_a2012m7-12v48n2p229.pdf
000099634 973 __ $f 0229 $l 246 $m juliol-desembre $n 2 $v 48 $x educar_a2012m7-12v48n2 $y 2012
000099634 980 __ $a ARTPUB $b EDUCAR $b UAB