000099637 001 __ 99637
000099637 005 __20141127202952.0
000099637 024 8_ $9 driver $9 artpubuab $a oai:ddd.uab.cat:99637
000099637 035 __ $9 articleid $a 0211819Xv48n2p285
000099637 041 __ $a spa
000099637 100 __ $a Buarque Lins Costa, Maria Betania $u Universidad Federal de Alagoas (Brasil)
000099637 245 1_ $a La participación de los consejos escolares para la gestión democrática de la escuela pública
000099637 242 01 $a La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública.
000099637 242 01 $a The participation of school Boards for the democratic management of public school
000099637 520 3_ $a Este artículo hace un análisis de la efectividad de la participación de los consejos escolares, de las escuelas públicas de la ciudad de Maceió, Alagoas/Brasil, a partir de la reflexión sobre su acción, como mecanismo de gestión democrática, en la construcción de una cultura democrática. Inicialmente se presenta y justifica la elección de los consejos escolares como objeto de estudio. Posteriormente, se describe la metodología empleada en el estudio teórico y empírico. Finalmente, se exponen los resultados, las consideraciones finales y las propuestas de acciones para una escuela democrática. Como resultados más relevantes se destaca la democracia como un proceso en construcción, fomentado por la acción de los sujetos colectivos y los consejeros escolares con reducida capacidad política para participar, conscientes de sus papeles y funciones.
000099637 520 3_ $a Aquest article fa una anàlisi de l’efectivitat de la participació dels consells escolars, de les escoles públiques de la ciutat de Maceió, Alagoas/Brasil, a partir de la reflexió sobre la seva acció, com a mecanisme de gestió democràtica, en la construcció d’una cultura democràtica. Inicialment, es presenta i es justifica l’elecció dels consells escolars com a objecte d’estudi. Posteriorment, es descriu la metodologia emprada en l’estudi teòric i empíric. Finalment, s’exposen els resultats, les consideracions finals i les propostes d’accions per a una escola democràtica. Com a resultats més rellevants, es destaca la democràcia com un procés en construcció, fomentat per l’acció dels subjectes col·lectius i els consellers escolars amb reduïda capacitat política per participar, conscients dels seus rols i funcions.
000099637 520 3_ $a This paper analyzes the effectiveness of school boards’ participation as a mechanism of democratic management at public schools in the city of Maceió/Alagoas/Brazil, and as a way to foment the construction of a democratic culture. Firstly, it is presented the research object and why those school boards have been chosen to be the objects of the study. Secondly, it is described the research method employed: a theoretical and empirical approach. And finally, there are stated the findings, final considerations and proposals for action to get a democratic school. As most significant findings, we emphasize the democracy as a process under construction, fostered by the acts of collective subjects and school boards with limited political competence for carrying out consciously their roles and functions.
000099637 540 __ $9 info:eu-repo/semantics/openAccess $a Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. $u http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
000099637 546 __ $a Castellà
000099637 599 __ $a recerca
000099637 653 1_ $a Cultura
000099637 653 1_ $a Participación
000099637 653 1_ $a Gestión democrática
000099637 653 1_ $a Consejo escolar
000099637 653 1_ $a Participació
000099637 653 1_ $a Gestió democràtica
000099637 653 1_ $a Consell escolar
000099637 653 1_ $a Culture
000099637 653 1_ $a Participation
000099637 653 1_ $a Democratic management
000099637 653 1_ $a School boards
000099637 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/article
000099637 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/publishedVersion
000099637 773 __ $g Vol. 48, Núm. 2 (juliol-desembre 2012), p. 285-298 $t Educar $x 0211-819X
000099637 856 40 $p 14 $s 610106 $u http://ddd.uab.cat/pub/educar/educar_a2012m7-12v48n2/educar_a2012m7-12v48n2p285.pdf
000099637 973 __ $f 0285 $l 298 $m juliol-desembre $n 2 $v 48 $x educar_a2012m7-12v48n2 $y 2012
000099637 980 __ $a ARTPUB $b UAB $b EDUCAR