Capítols de llibres

Capítols de llibres 3,468 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
18 p, 3.6 MB Tecnologías para sobrevivir la violencia total, 1936-45. Tragedia de refugios antiaéreos en tres actos, prólogo y cuadro final / Valentines-Álvarez, Jaume (Universidade Nova de Lisboa. Centro Interuniversitário de História das Ciências e da Tecnologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia
Al tratar la violencia política extrema en el siglo XX, muchos estudios historiográficos no han considerado tres aspectos fundamentales: primero, la diversidad de roles de quienes sufren esta violencia, más allá de la dicotomía entre la pasividad de la víctima incapaz y de la respuesta violenta directa; segundo, la relevancia de las viejas y pequeñas tecnologías, más allá de los nuevos y extensos sistemas tecnológicos de destruir y de proteger; finalmente, la tensión entre expertos y no-expertos en relación a estos sistemas. [...]
When dealing with extreme political violence in the twentieth century, many studies overlook three relevant features in history: first, the wide-ranging role of the one who is attacked or wounded, beyond the dichotomy between the passiveness of the victim and the direct violent response; second, the relevance of the old and small technologies, beyond the new and large engineered systems; finally, the tension through which scientific experts and counter-experts participate in the conflict. [...]

Lisboa : Universidade Nova de Lisboa. Instituto de História Contemporânea, 2017
Violência política no século XX. Um balanço, p. 497-507  
12.
12 p, 2.1 MB The bell : sound, mechanics and authority in the air / Valentines-Álvarez, Jaume ed. (Universidade Nova de Lisboa) ; Pinheiro, Francisco
Published on the occasion of an exhibition held at the Instituto da Cooperação e da Língua, Lisbon, Portugal, 2016.
Lisboa : Sistema Solar (Documenta), 2017
Kamal [artist catalogue], 2017, p. 90-93  
13.
20 p, 114.2 KB Origen, versiones y autoría de la traducción latina del Talmud (ca. 1245) / Cecini, Ulisse 1979- (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Fidora, Alexander (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruz Palma, Óscar Luis de la (Universitat Autònoma de Barcelona)
Florence : SISMEL, Edizioni del Galluzzo, 2023 - 10.36167/MEVI40PDF
La latinidad medieval. Estudios hispánicos 2022, p. 342-360 (2023)  
14.
4 p, 153.9 KB Refugis i la construcció infantil de la ciència / Valentines-Álvarez, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència)
La Carmeta és una nena com vosaltres. Li agrada jugar, anar a l'escola, estar amb els de casa. . . però viu en una ciutat, Barcelona, que pateix una guerra. Els avions descarreguen les seves bombes i la Carmeta, i molta altra gent, ha de col·laborar a construir refugis. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Justicia, 2019 (Memòria dibuixada ; 2)
El cel sota terra, 2019  
15.
18 p, 285.6 KB Closing the circle : Research and policymaking in education / Iftimescu, Simona (Universitatea din Bucuresti) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Proteasa, Carmen (Universitatea din Bucuresti) ; Iucu, Romita (Universitatea din Bucuresti) ; Marin, Elena (Universitatea din Bucuresti) ; Stîngu, Mihaela (Universitatea din Bucuresti)
This paper aims to analyse the configuration of factors contributing to research uptake in education, with a particular focus on the Romanian context. One subsequent objective is to identify mechanisms for developing better synergies, not only between educational practice and research but also between these and educational policy. [...]
2020 - 10.1007/978-3-030-56316-5_21
European Higher Education Area : Challenges for a New Decade, 2020, p. 323-340  
16.
12 p, 729.4 KB Doing 'being sociolinguists' : Students' envisagement of languages, varieties and uses / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Nussbaum, Luci ed.
Growing up sharing two cultures can be a source of richness for children of immigrant origin, as they can develop their sociolinguistic competence by establishing parallelisms between the languages in their repertoire and the cultures they can relate to. [...]
2021 - 10.4324/9781003169123-11
Plurilingual Classroom Practices and Participation : Analysing Interaction in Local and Translocal Settings, 2021, p. 95-106  
17.
13 p, 2.9 MB Creating a plurilingual space through talk- in- interaction / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Noguerol, Artur ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Nussbaum, Luci ed.
The creation of plurilingual spaces open to the diversity of languages and cultures present in the classrooms is encouraged by current European educational policies. Examining how participants co-construct such spaces in classroom interaction is essential to understand practiced language policy and the norms of language choices and alternations they rely to. [...]
2021 - 10.4324/9781003169123-4
Plurilingual Classroom Practices and Participation : Analysing Interaction in Local and Translocal Settings, 2021, p. 27-40  
18.
13 p, 356.1 KB Maternidades tuteladas : vivencias y proyecciones de emancipación de jóvenes madres dentro del sistema de protección catalán / Faustino, Rita ; Sala-Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 81-93  
19.
14 p, 428.0 KB La preparación para la autonomía de las personas jóvenes tuteladas : resultados preliminares del proyecto CALEAMI / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sanz Escutia, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social - IARS
Este trabajo colectivo sobre el tránsito a la vida adulta de jóvenes egresados de sistemas de protección y jóvenes vulnerables compila una serie de capítulos con información actual, relevante, en ocasiones impactante y con reflexiones sobre ese periodo vital y sus protagonistas. [...]
Madrid Dyckinson 2022
El tránsito a la vida adulta de jóvenes de sistemas de protección y jóvenes vulnerables, 2022, p. 27-40  
20.
Study of the Nonelementary Singular Points and the Dynamics Near the Infinity in Predator-Prey Systems / Diz-Pita, Érika (Universidade de Santiago de Compostela) ; Llibre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Otero-Espinar, M. Victoria (Universidade de Santiago de Compostela)
In this chapter, we present the results obtained in two predator-prey systems, paying special attention to the dynamics near the infinity and the nonelementary singular points. First, the desingularization technique known as blow-up technique allows one to study any type of singularities of analytic systems in dimension two even if they are not elementary. [...]
Cham : Springer, 2023 (Nonlinear Systems and Complexity ; 38) - 10.1007/978-3-031-42689-6_5
Computational and Mathematical Models in Biology, 2023, p. 103-128  

Capítols de llibres : 3,468 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.