Capítols de llibres

Capítols de llibres 737 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
17 p, 276.7 KB Los informes de seguimiento de EPT en el contexto de América Latina. Una mirada crítica / Ferrer, Ferran (Universidad Autónoma de Barcelona)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
12.
17 p, 220.3 KB Documentos estratégicos de lucha contra la pobreza : analizando el vínculo hegemónico entre educación y pobreza / Jacovkis, Judith (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Tarabini, Aina (Universidad Autónoma de Barcelona)
Los Documentos Estratégicos de Lucha contra la Pobreza (DELP) son una herramienta política central para la articulación del Post-Consenso de Washington. Introducidos en 1999 por el Banco Mundial (BM) y el Fondo Monetario Internacional (FMI), han jugado un papel central a la hora de localizar la lucha contra la pobreza en el primer plano de las estrategias de desarrollo. [...]
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
13.
27 p, 281.9 KB La educación para todos : nuevos enfoques, viejos problemas de la cooperación internacional / Serna, Miguel (Universidad de la República Uruguay)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
14.
6 p, 232.0 KB Introducción : la Educación para Todos en América Latina y en el mundo / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
a Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
15.
23 p, 463.0 KB Educación inclusiva : de focalizar grupos y escuelas a lograr una educación de calidad como el corazón de una Educación para Todos (EPT) / Acedo, Clementina (Oficina Internacional de Educación) ; Opertti, Renato (Oficina Internacional de Educación)
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
16.
13 p, 346.9 KB Surnames and migrations. The Barcelona area (1451-1900) / Jordà Sánchez, Joan Pau (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujadas-Mora, Joana Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabré, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Catalan onomastics, and specifically the evolution of surnames, has been conditioned by several demographic, political and social processes that have imparted singular characteristics over the course of centuries. [...]
Glasgow : University of Glasgow, 2016
Names and their Environment. Proceedings of the 25th International Congress of Onomastic, 2016, p. 131-143  
17.
3 p, 185.5 KB La població : diversitat i cohesió / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
Barcelona Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadanía. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 46-48  
18.
15 p, 207.0 KB Global Solutions for Global Poverty? : The World Bank Education Policy and the Anti-Poverty Agenda / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
During the last decades the World Bank (WB) has been without any doubt the most significant subject of globalisation processes in education and development. Political and economic transformations have transformed the Breton Woods institutions as actors with the ability to shape and even impose agendas to less developed countries. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2009 (Educational Futures: Rethinking Theory and Practice ; 32)
Re-Reading Education Policies, 2009, p. 96-111  
19.
9 p, 150.2 KB Emotions and Rationality in Political Consciousness / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
I am an academic working in social sciences with a clear objective of doing useful work with a view to improving social justice. That’s what definetely gives more meaning to my professional life. I think that to do that today means unavoidably doing critical work. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2011 (Comparative and International Education ; 9)
Educators in the Mediterranean......up close and personal: critical voices from South Europe and the MENA region, 2011, p. 163-171  
20.
18 p, 339.9 KB "All Things Being Equal?" : policy options, shortfalls, and absences in the World Bank education strategy 2020 / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The World Bank’s new education sector strategy (World Bank Education Strategy 2020, hereafter referred to as WBES 2020) establishes the guidelines for new education priorities in low-income contexts for the coming decade. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2012 (Comparative and International Education ; 14)
World Bank and education: critiques and alternatives, 2012, p. 125-142  

Capítols de llibres : 737 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.