Ciències

Ciències 9 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
14.6 KB S'ha publicat
2009 - 10.5565/rev/ciencies.213
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 0-0  
2.
3 p, 123.2 KB Suplement. Guió pel laboratori : el moviment d'una joguina / Bofill Ayuda, Sònia ; Lacasa Millán, María Isabel
2009 - 10.5565/rev/ciencies.214
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 0-0  
3.
30.2 KB Notícies
2009
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 0-0  
4.
4 p, 258.5 KB Cotxets de joguina : una eina estimulant per estudiar el moviment / Bofill Ayuda, Sònia ; Lacasa Millán, María Isabel
Sovint és difícil trobar material senzill i assequible amb què poder fer pràctiques de cinemàtica a primer cicle de l'ESO. Aquest article descriu l'experiència realitzada amb alumnes de 2n d'ESO per estudiar el moviment rectilini i uniforme fent servir un recurs tan a l'abast com és un cotxet de joguina. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.206
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 2-5  
5.
4 p, 86.8 KB Buscant materials adients per insonoritzar un local per fer-hi música / Expósito Pérez, Miquel ; Miquel Plana, Irene
Es presenta un treball de recerca en el qual s'han estudiat diferents materials de construcció per tal d'analitzar quin és el que millor atenua el so. El treball experimental s'ha basat en la construcció d'un conjunt de capses, folrades amb diferents materials que reprodueixen un local on s'assaja amb un instrument musical, i en la mesura del nivell d'intensitat sonora emès per una font sonora tant a l'interior com a l'exterior de les capses.
2009 - 10.5565/rev/ciencies.207
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 6-9  
6.
5 p, 46.0 KB L'ús de textos científics a les classes de física i química / Seba Font, Elena
La finalitat d'aquest article és donar a conèixer el treball dut a terme durant una llicència d'estudis que va sorgir des de la convicció que la comprensió de lectures científiques és una habilitat necessària per a una persona amb una educació bàsica i que no es treballa a l'aula o no s'hi dedica prou temps. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.208
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 10-14  
7.
3 p, 26.5 KB Els textos de ciència tenen ideologia / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Prat i Pla, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest article es planteja la importància de formar una ciutadania capaç de llegir críticament els textos de contingut científic i la necessitat de desenvolupar, des de la classe de ciències, activitats per afavorir aquesta competència. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.209
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 15-17  
8.
5 p, 49.3 KB Amb quins criteris el professorat valora un projecte d'innovació de física en context? / Herreras Blanco, Luisa
L'objectiu principal d'aquest treball ha estat investigar amb quins criteris el professorat valora l'aplicació d'un projecte de física en context, analitzant la seva contribució al desenvolupament de les capacitats recollides en les finalitats i els objectius del batxillerat.
2009 - 10.5565/rev/ciencies.210
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 18-22  
9.
5 p, 425.6 KB Simetries trencades : el Nobel de física del 2008 / Méndez Vilaseca, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
El darrer premi Nobel de física s'ha atorgat a M. Kobayashi i T. Maskawa i Y. Nambu per les seves contribucions a la comprensió dels components més petits de la matèria, els "maons" a partir dels quals s'edifica tot el que hi ha a l'Univers. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.211
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 23-27  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.