Ciències

Ciències Encontrados 8 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
3 p, 135.6 KB Construcció de ludions / Nadal i Balandras, Lluís (Centre de Documentació i Experimentació de Ciències (CESIRE - CDEC))
Es presenten diferents formes senzilles de construir un ludió o diable de Descartes amb materials a l'abast.
2012 - 10.5565/rev/ciencies.122
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 2-4  
2.
8 p, 411.4 KB Les joguines canvien de color : descobrim-hi la química / Melià Avià, Rosa Mª (INS Infanta Isabel d'Aragó) ; Melià, Josep A. (Morgantown High School) ; Tura Puigverd, Maria
Professors com el Dr. Josep Estalella i divulgadors com Tom Titt han contribuït a tornar a entrar a les aules l'ús de joguines, trucs de màgia, curiositats, i muntatges espectaculars i casolans. Han aprofitat el seu vessant lúdic i la quotidianitat per exemplificar i contextualitzar conceptes i lleis científiques sense perdre rigor. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.123
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 5-12  
3.
5 p, 450.3 KB Aprofitant la llum : la visible i la invisible! / Puigdevall, Narcís ; de la Fuente, Naroa
En aquest article es proposa una seqüència didàctica amb l'objectiu de treballar les ones electromagnètiques a quart d'ESO. La idea general és començar analitzant la llum visible per tal de formular models cada vegada més complexos però amb més potència explicativa, des de les partícules de llum a les ones electromagnètiques. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.124
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 13-17  
4.
11 p, 589.5 KB Cap a una pràctica de projectes orientats a la modelització / Garriga, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació i Experimentació en Ciències (CDEC)) ; Pigrau, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació i Experimentació en Ciències (CDEC)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació i Experimentació en Ciències (CDEC))
Molt bona part dels projectes de ciències que s'apliquen a les aules d'infantil i primària tenen com a eix l'aprofundiment en alguna temàtica científica. En aquest article analitzem com han evolucionat els projectes realitzats per una de les autores, de manera que el treball fet s'orienti a promoure processos de modelització del coneixement científic en els infants.
2012 - 10.5565/rev/ciencies.125
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 18-28  
5.
5 p, 219.0 KB La dependència de l'energia fòssil i el nostre futur energètic / Giampietro, Mario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
El consum d'energia fòssil és a la base del funcionament de la nostra societat. Tanmateix, molts científics es mostren escèptics sobre la possibilitat de conservar aquest estil de vida en un context que necessàriament haurà de reduir dràsticament el ritme actual de consum d'energia fòssil. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.126
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 27-31  
6.
5.4 KB S'ha publicat
2012 - 10.5565/rev/ciencies.127
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 1-1  
7.
1 p, 1.1 MB Articles oposats : són perillosos els mòbils? / de la Fuente, Naroa ; Puigdevall, Narcís
Hem proporcionat aquests dos articles a l'alumnat, de forma que mitja classe llegeix i respon el qüestionari d'un article i l'altra meitat fa el mateix amb l'altre article. Qüestionari: Quin és el missatge principal del text? Qui ha escrit aquesta notícia, quins interessos hi pot tenir? Quines idees o creences hi ha al darrera del missatge? Es podria fer un test o experiment per comprovar el que s'hi afirma? Quines evidències o proves s'exposen o podrien exposar-se per donar suport al missatge? Les idees o creences que hi ha darrere de les afirmacions estan d'acord amb el coneixement científic actual? Un cop llegit l'article, quina és la teva opinió envers el risc per a la salut associat a l'ús dels telèfons mòbils?. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.128
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 32-33
2 documentos
8.
5.4 KB Cartell i presentació : normes per a l'escriptura d'unitats i magnituds
Es presenten algunes regles bàsiques d'escriptura de magnituds i unitats seguint les normes del Reial decret 2032/2009, de 30 de desembre, pel qual s'estableixen les unitats legals de mesura, així com de l'Institut d'Estudis Catalans. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.129
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 21 (març 2012) , p. 34-34  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.