Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias 22 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
1 p, 40.3 KB Índice
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 0-0  
2.
1 p, 36.9 KB Editorial
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 1-1  
3.
7 p, 365.0 KB Participation des maîtres aux modes de raisonnement des élèves / Viennot, L. ; Kaminski, W.
This paper analyses the relationship between teachers and students' reasoning.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 3-9  
4.
12 p, 801.9 KB ¿Qué pueden aportar a los enseñantes los diferentes enfoques de la didáctica de las matemáticas? (segunda parte) / Brousseau, G.
In the first part of this paper we raised the question of whether a customized theory of the didactics of mathematics was legitimate and presented and overview of such a theory. This second part analyses the contribution from and constraints the classical approaches and social practices on which they rely, and discusses the relationship between mathematics and its didactics.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 10-21  
5.
6 p, 301.0 KB Cambio conceptual y metodológico en la enseñanza y el aprendizaje de la evolución de los seres vivos. Un ejemplo concreto / Gené, A.
In this work we developed and assessed the efficiency of a didactic lesson based on the science teaching-learning paradigmas a conceptual, methodological and attitudinal change. For this purpose we chose the topic of the evolution of living beings through natural selection. [...]
1990
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1990) p. 22-27  
6.
15 p, 754.4 KB Gli atteggiamenti degli insegnanti di scuola elementare nelle scienze biologico-naturalistiche / Tonucci, F. ; Consoli, V. ; Di giovanni, I. ; Messina, A. ; Rusca, G. ; de Nardis, E. ; Primucci, P.
This paper stresses the need of coherence between the science teachers training and the emergent constructivist model of science learning.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 28-42  
7.
10 p, 548.2 KB ¿Cúando un ser vivo puede ser considerado animal? / Velasco, J. M.
The concept "animal" and students' misconceptions of this term were analysed on apopulation of 365 individuals composed of students of 6th EGB, 1st BUP, COU and 3rd Teacher-training School from Salamanca and Soria in order to monitor the persistence of such misconceptions throughout the learning stage. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 43-52  
8.
6 p, 328.9 KB Análisis de la introducción de la teoría de enlaces y bandas / Solbes, J. ; Vilches, A.
This paper analyses different approaches to the introduction of students to basic concepts of the chemical bond and band theories, as well as cornrnon misconceptions related to each concept.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 53-58  
9.
10 p, 495.9 KB Los alumnos prefieren diferentes estrategias didácticas de la enseñanza de las ciencias en función de sus características motivacionales / Martín Díaz, M. J. ; Kempa, R. F.
We carried out empirical research into the relationship between students' motivational pattems and their preferences for different teaching procedures in science education. According to the results obtained, students tend to prefer those teaching procedures and strategies that allow their motivational needs to be met and reject those conflicting with them.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 59-68  
10.
9 p, 483.6 KB ¿Qué hemos de saber y saber hacer los profesores de ciencias? / Gil Pérez, D.
This work was aimed at synthesizing the scientific knowledge and skills required as determined by experience on science teaching research.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 69-77  
11.
5 p, 292.5 KB La metodología de resolución de problemas y el desarrollo cognitivo : un punto de vista postpiagetiano / Pomés Ruiz, J.
In this work we studied the influence of the problem-solving methodology used on the efficiency with which student's intellectual potential can be exploited. The paper shows the varying degree of interest of students in real problems as determined by application of straightforward exercises and describes the origin of the difficulties found by studerits in working out problems. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 78-82  
12.
12 p, 730.0 KB Las ideas de los alumnos sobre la ciencia : una interpretación desde la psicología cognitiva / Pozo, J. A. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Sanz, A. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Gómez Crespo, M.A. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Limón, M. (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología)
This paper deals with the psychological processes by which students' altemative ideas of scientific concepts arise.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 83-94  
13.
5 p, 332.4 KB Reseñas Bibliográficas
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 95-99  
14.
1 p, 50.4 KB Publicaciones recibidas
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 100-100  
15.
5 p, 366.4 KB Tesis didácticas
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 101-105  
16.
1 p, 45.4 KB Reseñas de congresos
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 106-106  
17.
2 p, 69.2 KB Noticias
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 106-107  
18.
2 p, 93.1 KB Debates
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 109-110  
19.
1 p, 55.8 KB Grupos de trabajo
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 110-110  
20.
3 p, 172.1 KB Líneas de trabajo
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 111-113  
21.
2 p, 117.4 KB Experiencias de aula
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 113-114  
22.
1 p, 50.9 KB Cartas a la directora
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 115-115  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.