Enseñanza de las ciencias

Enseñanza de las ciencias 20 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
1 p, 46.1 KB Índice
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 212-212  
2.
1 p, 46.8 KB Editorial. Diagnóstico de una situación compleja
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 213-213  
3.
14 p, 718.7 KB Ayudar a los alumnos a aprender cómo aprender. La opinión de un profesor-investigador / Novak, J. D.
Four basic questions are approached in this paper: 1. What we know about how people learn. 2. How we can help students learn to learn. 3. What the obstacles are to helping students learn. 4. What the expectations are for the empowerment of people. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 215-228  
4.
8 p, 473.5 KB Prácticas en la enseñanza de las ciencias. Problemas y posibilidades / Miguens, M. ; Garrett, R. M.
We have effected an analysis of the role attached to practical studies in teaching sciences through the study of works published on this subjetc. The work has been structured starting from the historic development, to go on with the ends and advantages and finishing it outstanding some of the aspects of what can be considered the core of practical work. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 229-236  
5.
6 p, 327.4 KB La generación autónoma de "conflictos cognoscitivos" para favorecer cambios de paradigmas en el aprendizaje de la física / Colombo de cudmani, L. ; Salinas de Sandoval, J.
Researches agree to show that students have their owli conceptual, not instructional schemata, that they use to interpret reality. The learning of Physics would then consist sf producing conceptual changes from spontaneous to scientific paradigms. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 237-242  
6.
5 p, 241.6 KB La reacción química : descripciones e interpretaciones de los alumnos de liceo / Chastrette, M. ; Franco, M.
We have carried out a piece of research about the assimilation of the chemical reaction by secondary students, based on the study of their spontaneous descriptions of the process, their ability to explain it in corpuscular terms and of correctly applying the law of matter preservation. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 243-247  
7.
9 p, 513.6 KB Cambiando las ideas sobre el cambio biológico / Jiménez Aleixandre, Mª P.
Results of a study on the learning of Natural Selection are presented, focusing on the lines for the design of an instructional sequence used with secondary school students, taking into account the alternative ideas they use to interpret biological change. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 248-256  
8.
6 p, 287.2 KB Un ejemplo de aportación de la didáctica de la física a la enseñanza : los ejercicios cualitativos y los razonamientos funcionales / Saltiel, E.
Didactic specialists use exercises as a resource for research, whereas for teachers they are resources for teaching and evaluating. In most cases the evaluative exercises are of a quantitave type and the didactic value of the exercises of a qualitative type is not clearly shown. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 257-262  
9.
5 p, 270.2 KB Introducción a la química orgánica : un enfoque curricular / Seoane Prado, C.
This article examines several alternative approaches to a teaching curriculum in Organic Chemistry at the University level. A special attention is devoted to basic, general concepts and their organization in the introductory topics.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 263-267  
10.
7 p, 702.7 KB Fuentes de tensión en el ejercicio profesional del profesor de Ciencias / Latorre Latorre, Ángel ; Fortes del Valle, M. C. ; Serra Desfilis, E.
The main aim of this article is to present a conceptualizatiog. of the causes of stress in teachers, based on a review of recent investigation concerning this subject and stating the importance of the working conditions, interpersonal relations, personal development, initial and continua1 formation and relations with society as causes of stress. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 268-274  
11.
6 p, 355.9 KB Factores psicológicos de insucesso na resoluçao de problemas de física : una amostra significativa / Neto, Antonio J.
A study of the influence of some pertinent psychological factors on physics problem-soiving performance is attempted. The special cases of conceptual, verbal, and procedural information and cognitive development are analysed.
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 275-280  
12.
10 p, 554.6 KB Historia de la matemática : integración cultural de las matemáticas, génesis de los conceptos y orientación de su enseñanza / González Urbaneja, P. M.
This report seeks to claim a didactic function for the History of Mathematics, justifying the fact that a complete and profound understanding of the fundamental concepts of any science requires the knowledge of its history. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 281-289  
13.
8 p, 554.3 KB Reseñas bibliográficas
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 291-298  
14.
3 p, 173.7 KB Publicaciones recibidas
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 298-300  
15.
2 p, 120.0 KB Tesis didácticas
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 300-301  
16.
1 p, 68.3 KB Reseñas de congresos
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 301-301  
17.
2 p, 82.6 KB Noticias
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 302-303  
18.
1 p, 43.5 KB Grupos de trabajo
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 305-305  
19.
6 p, 371.9 KB Experiencias de aula
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 306-311  
20.
2 p, 83.0 KB Líneas de trabajo
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 312-313  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.