LIEC

LIEC 52 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
5 p, 1.2 MB Escritura de artículos y diseño de experimentos : andamios para escribir, pensar y actuar en el laboratorio / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Las estrategias de aprendizaje de las ciencias mediante la indagación promueven el desarrollo de razonamientos y habilidades científicas por parte del alumnado. Para fortalecer estos aspectos del alumnado, en el marco de actividades de indagación se han desarrollado y aplicado andamiosdidácticos que, mediante la mejora de la escritura científica del alumnado, promueven una mayor comprensión de las actividades prácticas y los razonamientos científicos que participan en ellas.
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1085-1089 (Innovacions didàctiques)  
12.
3 p, 175.3 KB Les Jornades de controvèrsia sòcio-científica i recerca i innovació responsables : ciències per a qüestionar i canviar el món. Pensar, comprendre, decidir / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; Lope Pastor, Silvia (Catalunya. Generalitat. Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Les controvèrsies sòcio-científiques i la recerca i innovació responsables constitueixen enfocs educatius clau per a la formació d'una ciutadania crítica i contexts rellevants per a l'ensenyament de les Ciències. [...]
Socio-Scientific Issues (SSI) and Responsible Research and Innovation (RRI) are key educational approaches for educating Critical Citizenship, and constitute relevant context for Science Education. To promote the use of such approaches in school Science Education, we have organized and developed a Seminar on the topics, with the participation of several Science Education stakeholders. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.47
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 29-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
13.
3 p, 907.8 KB Redefinir y ressignificar la història de l'alquímia / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Des d'un enfocament didàctic, incloure la història de la ciència en l'educació científica als centres educatius és útil perquè l'alumnat es motivi i adquireixi coneixements. És el cas de la història de l'alquímia en la primera edat moderna, que ofereix narratives de pràctiques científiques amb valors i expectatives concretes en situacions històriques, polítiques i socials. [...]
Desde un enfoque didáctico, incluir la historia de la ciencia en la educación científica en los centros educativos es útil para que el alumnado se motive y adquiera conocimientos. Es el caso de la historia de la alquimia en la primera edad moderna, que ofrece narrativas de prácticas científicas con valores y expectativas concretas en situaciones históricas, políticas y sociales. [...]

2015
UAB divulga, Juny 2015, p. 1-3
2 documents
14.
7 p, 142.7 KB Estrategias discursivas de los familiares en la construcción de un tercer espacio en una actividad de agroecología escolar en comunidad / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La acción de la investigación se desarrolla en una pequeña escuela rural de Cataluña,dónde están aplicando un proyecto de educación para la sostenibilidad y quieren incorporar actores comunitarios a través del huerto escolar. [...]
2012
Encuentro de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Santiago de Compostela, Espanya, 25è : 2012  
15.
86 p, 2.9 MB Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa / Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García-Milà, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Reigosa Castro, Carlos Emilio (High School Fuentesnuevas (Lleó)) ; Marchán Carvajal, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Martins, Isabel (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Siry, Christina (Université du Luxembourg) ; Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2013

1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.  

16.
10 p, 457.0 KB Pràctiques mudes, congressos científics, seminaris de recerca i altres dinàmiques científiques d'oralitat al laboratori i a l'aula / Besson, Isabel (INS Bellula (Canovelles, Catalunya)) ; Goytia, Elisa (Col·legi Sagrat Cor (Vic, Catalunya)) ; Miró, Martí (INS Marta Mata (Montornès del Vallès, Catalunya)) ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
L'ensenyament de les ciències demana una atenció explícita als seus gèneres comunicatius i elements lingüístics. En aquest article descrivim diverses iniciatives per a explorar els gèneres comunicatius orals propis de les ciències, aplicades en diversos contextos i centres educatius. [...]
Communication and linguistic aspects are key elements in Science Education. In this article we describe science education activities from several contexts and schools, exploring the oral communication genres of science. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.54
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 29 (Abril 2015) , p. 15-24 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
17.
16 p, 253.3 KB Redefinir y resignificar la historia de la alquimia : Marie Meurdrac / Solsona Pairó, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Los recientes trabajos en historia de la ciencia han permitido redefinir y repensar la historia de la alquimia en la temprana Edad Moderna. Hoy la alquimia ocupa un lugar importante en la historia de las ciencias. [...]
Els recents treballs en història de la ciència han permès redefinir i repensar la història de l'alquímia en la primerenca Edat Moderna. Avui l'alquímia ocupa un lloc important en la història de les ciències. [...]
Last works in history of science allows redefine and rethink the history of alchemy in the early modern Europe. Alchemy now holds an important place in the history of science. Since sixteen century it engaged people of different social and economic area, artisans, princess, shepherds and scholars, men and women. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1323
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 225-239 (Historia y Epistemología)  
18.
5 p, 113.4 KB Lectura crítica, una herramienta para mejorar el aprendizaje de las Ciencias / Oliveras Prat, B. (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El pensamiento crítico es un aspecto crucial que todo ciudadano necesita para poder participar en una sociedad democrática y plural. La lectura, a clase de ciencias de artículos y textos de diferentes fuentes, así como su comprensión crítica, puede ayudar a los estudiantes a desarrollar esta capacidad y potenciar la participación en el discurso social en relación a temáticas científicas que los afectan directamente. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 926-930  
19.
5 p, 44.4 KB Aprenent a definir el concepte de força en col·laboració assistida per ordinador / Hinojosa, Julià. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
La discussió és una de les formes que utilitzem per comprovar la consistència dels propis raonaments, i a través d'ella es possibilita la seva evolució estimulant l'autorregulació amb la que l'alumne construeix el seu coneixement a partir de la interacció amb d'altres. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 770-774  
20.
7 p, 321.0 KB GeaTours : una experiència geolòtica d'aprenentatge cooperatiu que promou la indagació i l'autoregulació dels aprenentatges / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC)) ; INS Vilanova (Vilanova del Vallès)
L'article presenta una experiència d'aprenentatge de la geologia mitjançant el treball en grups d'experts. Els alumnes han d'indagar i promoure el seu propi aprenentatge per a assolir un repte que se'ls proposa, i consensuar els criteris per els que avaluaran els seus propis resultats mitjançant rúbriques. [...]
This article presents a learning experience on geology based on the "expert groups" methodology. Students have to inquiry and promote their own learning process to reach a goal, and are asked to construct collaboratively a rubric and agree on the evaluation criteria. [...]

2014 - 10.5565/rev/ciencies.66
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 27 (Març 2014) , p. 2-8  

LIEC : 52 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.