1.
|
|
2.
|
|
3.
|
10 p, 622.4 KB |
Un examen de Grec per a les PAU. Reflexions, plantejaments i dades
/
Mestre, Francesca (Universitat de Barcelona)
En aquest article es fa una descripció de l'examen de Grec de les Proves d'Accés a la Universitat, en l'àmbit universitari de Catalunya. La intenció principal de l'autora és exposar a partir de quins paràmetres són confegits i quins objectius pretén atènyer cadascun dels cinc exercicis que composen l'examen, així com l'examen en el seu conjunt, tant en relació amb les assignatures de Grec del batxillerat com en relació als continguts, habilitats i competències avaluables de cara a l'accés a una titulació universitària.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 29-38
|
|
4.
|
8 p, 139.6 KB |
La pràctica oral en l'aula de grec antic
/
Carbonell Martínez, Santiago (Universitat d'Alacant)
L'adquisició d'una compètencia lingüística global, que implica la capacitat de comprensió i producció de textos a nivell escrit i oral, es perfila ja entre molts docents de grec i llatí com l'objectiu fonamental al que deuria aspirar la nostra formació acadèmica, atès l'evident fracàs obtingut amb els mètodes «tradicionals» de gramàtica i traducció. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 39-46
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
10 p, 270.8 KB |
Viure la poesia clàssica des de l'oralitat amb l'ajut de les TIC
/
Pagès Cebrian, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Es descriu una experiència didàctica a l'entorn de la poesia llatina i grega consistent en la preparació d'una recitació. Els alumnes han de preparar de forma col·laborativa el recitat d'un fragment d'èpica clàssica de tema mitològic i materialitzar aquest recitat en una presentació en PowerPoint o similar amb preses de veu fetes amb el programa Audacity. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 119-128
|
|
11.
|
|
12.
|
|
13.
|
|
14.
|
|
15.
|
10 p, 1.3 MB |
Un wiki de textos llatins
/
Giralt Soler, Sebastià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
En aquesta comunicació es presenten un Wiki de Textos Llatins <https://wikis. uab. cat/textus> i l'experiència del seu ús com a eina col·laborativa de suport per a la traducció per part dels estudiants universitaris en assignatures de llengua i literatura llatines. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 169-178
|
|
16.
|
|
17.
|
8 p, 76.1 KB |
Ejemplos de relectura de la tradición clásica en clave de literatura de género
/
Ferrero Hernández, Cándida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
En nuestro trabajo presentamos una experiencia llevada a cabo en unas lecciones del máster de Ciencias de la Antigüedad y de la Edad Media (UAB), en las que planteamos la relectura de mitos, prototipos y temas de la tradición clásica según la perspectiva de autoras y autores del siglo XX, que recomponen y reescriben algunos temas de la tradición clásica desde una perspectiva de género, con especial atención a la figura de la nueva Penélope en la poesía contemporánea.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 193-200
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
4 p, 211.8 KB |
Passejada epigràfica per Tàrraco
/
Blay, Meritxell (INS Jaume I (Salou)) ;
Gorostidi, Diana (Institut Català d'Arqueologia Clàssica)
Del 5 al 15 de maig del 2011 va tenir lloc a Tarragona la XIII edició del festival romà de Tarraco Viva, en el qual Meritxell Blay en representació de l'Associació de Professors de Llengües Clàssiques de Catalunya (APLEC) i Diana Gorostidi en representació de l'Institut Català d'Arqueologia Clàssica (ICAC) varen realitzar una activitat conjunta anomenada «Passejada Epigràfica per Tàrraco». [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 227-230
|
|
21.
|
|
22.
|
|
23.
|
10 p, 72.0 KB |
Innovación docente y máster de Secundaria
/
de la Rosa Cubo, Cristina (Universidad de Valladolid) ;
Martín Ferreira, Ana Isabel (Universidad de Valladolid)
Descripción de un proyecto de innovación docente, actualmente en fase de realización en la Universidad de Valladolid. Su objetivo principal, al margen de desarrollar un nuevo canal de comunicación, una nueva metodología docente necesaria en tiempos de cambio en el sistema educativo universitario, es mantener una red de profesorado proveniente del ámbito universitario y de la educación secundaria, unidos por el interés docente y por la defensa de las lenguas clásicas.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 267-276
|
|
24.
|
|
25.
|
6 p, 122.8 KB |
Mrs. Bologna & Mr. PowerPoint o el reciclatge d'un veterà
/
Medina, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
L'autor fa un repàs del que ha estat la seva activitat com a docent, escriptor i investigador per centrar-se després a considerar la seva primera experiència docent en el pla de Bolonya, realitzada durant el curs 2010-2011, que considera gratificant.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 281-286
|
|
26.
|
6 p, 91.6 KB |
Les clàssiques i els blocs
/
Lucas, Laura (INS Gallecs (Mollet del Vallès))
L'article pretén descriure el procés dut a terme per a la creació d'un bloc que complementa els continguts apresos en les assignatures de Llatí i Grec a batxillerat. Explica el com, el què i sobretot per què és una experiència gratificant i engrescadora. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 287-292
|
|
27.
|
|
28.
|
|
29.
|
|