Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 2 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
29 p, 610.1 KB A dialogical self-approach to understanding teacher identity in times of educational innovations / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya)
Scientific literature has repeatedly demonstrated the difficulty of implementing relevant and sustained educational innovations. In this article, we defend that a deep and permanent change can only be achieved if the professional identity of the teachers participating in the innovation is changed. [...]
La literatura científica ha demostrado repetidamente la dificultad de implementar innovaciones educativas relevantes y sostenidas. En este artículo, sostenemos que sólo se puede lograr un cambio profundo y permanente si se cambia la identidad profesional de los docentes que participan en la innovación. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1572
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1572 (Sección temática)  
2.
24 p, 720.8 KB Five ways of being a schoolteacher / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya) ; Liesa Hernández, Eva (Universitat Ramon Llull) ; Becerril Balín, Lorena (Universitat Oberta de Catalunya) ; Mayoral Serrat, Paula (Universitat Ramon Llull)
This exploratory study consists of a description of the five schoolteachers' identities that showed five different configurations of teacher's I-positions. Thirty-one participants were interviewed via a writ-ten survey, and data were analysed using qualitative and quantitative procedures. [...]
Este estudio exploratorio describe cinco identidades de maestros de escuela con cinco configura-ciones diferentes de I-posiciones. Treinta y un participantes fueron entrevistados a través de una entrevista escrita, y los datos se analizaron mediante procedimientos cualitativos y cuantitativos. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1563
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1563 (Sección temática)  
3.
27 p, 838.7 KB Aprendizaje estratégico y tecnologías de la información y la comunicación : una revisión crítica / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya)
En este artículo se presenta un esquema de redefinición de estrategia de aprendizaje, basada en las contribuciones recientes de las tecnologías del aprendizaje. Esta nueva definición aborda la cuestión de cómo las posibilidades tecnológicas de los programas informáticos, de las herramientas tecnológicas, o de los entornos educativos, hacen posible que un alumno o un grupo de alumnos utilicen nuevas formas de desarrollar un aprendizaje estratégico. [...]
This article presents an outline of a learning strategy redefinition, based on recent contributions from learning technologies. This new definition addresses the question of how technological affordances of the software, of the technological tools, or an educational environment, allow a learner or a group of learners develop a new ways to perform a strategic learning action. [...]

2013
Teoría de la educación, Vol. 14 Núm. 2 (2013) , p. 15-41  
4.
13 p, 218.1 KB Affective dimension of university professors about their teaching : an exploration through the semantic differential technique / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya) ; Meneses, Julio (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Monereo i Font, Carles, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The main objective of this study is to increase our knowledge regarding professors' emotions about their teaching, as a component of teacher identity. In the first part, we present a comprehensive review of the literature about the types of teachers' emotions and teaching. [...]
El principal objetivo de este estudio es incrementar nuestro conocimiento acerca de las emociones de los profesores sobre su enseñanza, como un componente de la identidad docente. En la primera parte, presentamos una revisión comprensiva sobre la literatura acerca del tipo de emociones de los profesores y la enseñanza. [...]

2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-1.adup
Universitas Psychologica, Vol. 13, núm. 1 (2014) , p. 161-173  
5.
22 p, 843.4 KB La construcción de conocimiento profesional docente : análisis de un curso de formación sobre la enseñanza estratégica / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La investigación que se presenta en este articulo tiene como principal finalidad el análisis de algunas caracteristicas del proceso de construcción del conocimiento profesional docente sobre el tema de las estrategias de aprendizaje que se ha producido en el marco de un curso prototípico de ,formación permanente del profesorado. [...]
The principal aim of the investigation that is presented in this article is to analyze some characteristics of the construction process of teachers' professional knowledge of learning strategies. For this reason, empirical information has been collected from the teaching and learning process. [...]

2004
Anuario de psicología, Vol. 35, Núm. 1 (2004) , p. 47-70  
6.
1 p, 48.0 KB Ayuda al aprendizaje con tecnología en la educación superior / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació)
Se presentan reflexiones sobre una conceptualización psicoeducativa basada en un enfoque sociocognitivo del significado de la ayuda al aprendizaje con las TIC en la educación superior. El contenido se organiza en tres partes. [...]
2006
Didáctica, innovación y multimedia, N. 8 (2006) p. 0-0  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
331 p, 2.1 MB La Identidad profesional de los profesores de matemáticas y ciencias sociales en la educación secundaria / Gómez Torres, Francisco ; Badia Garganté, Antoni, dir. (Universitat Oberta de Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación se focaliza en el estudio de la identidad profesional del profesor en la educación secundaria y en el análisis a las condiciones contextuales que inciden en las decisiones que toma el profesor en la docencia. [...]
This research focuses on the study of professional identity of teachers in secondary education and analysis to contextual conditions affecting the decisions taken by the teacher in teaching. We define the professional identity of the teacher as a conjunct of representations that can be relatively stable over time, containing defined by roles, professional practice theories and feelings related to the exercise of the profession. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
2.
224 p, 591.6 KB La Representació semàntica de les construccions de suport des d'una perspectiva multilingual / Colominas Ventura, Carme ; Badia i Cardús, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
Aquesta tesi versa sobre un tipus de construccions, que anomenarem construccions de suport (1), formades per un verb i un grup nominal amb un nom predicatiu que constitueixen semànticament un predicat complex: (1) a. [...]
This thesis deals with certain types of constructions, which we will refer to as light verb constructions. These are formed by a verb and a nominal group with a predicative noun, which semantically make a complex predicate, such as: (1) a. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001  

Materials acadèmics 2 registres trobats  
1.
3 p, 97.4 KB Dret de la Comunicació i Deontologia Professional [104980] / Fernández Alonso, Isabel ; Pahisa Fontanals, Frederic ; Badia Masoni, Enric Antoni ; Blasco Gil, José Joaquín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Amb aquesta assignatura es vol que els alumnes coneguin les normes jurídiques i els principis deontològics bàsics per a l'exercici del periodisme.
This course is intended to provide students with knowledge of the legal norms and the basic ethical principles for the practice of journalism.
Con esta asignatura se pretende que los alumnos conozcan las normas jurídicas y los principios deontológicos básicos para el ejercicio del periodismo.

2021-22
Grau en Periodisme [1432]
3 documents
2.
5 p, 107.8 KB Estructura de la Comunicació [103855] / Fernández Viso, Ana ; Martori, Aida ; Torras Planas, Núria ; Badia Masoni, Enric Antoni ; Castellanos Díaz, Ángel ; Blasco Gil, José Joaquín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Introduir l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans en l'entorn occidental europeu, amb una atenció especial als casos espanyol i català, en què normalment desenvoluparà la seva activitat professional. [...]
To provide students with an introduction to the knowledge of structural features of media systems in the Western European environment, with special attention to Spanish and Catalan cases, where he/she will develop his/her professional activity. [...]
Introducir al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios del entorno occidental europeo, con especial atención a los casos español y catalán, donde desarrollará normalmente su actividad profesional. [...]

2021-22
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents

Vegeu també: autors amb noms similars
13 Badia, A. (Albert)
9 Badia, Alba
3 Badia, Alfred
13 Badía, A. (Albert)
3 Badía, A. (Albert),
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.