Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
4 p, 539.9 KB Amb 3, 4 i 5 anys i vivint la història. És possible treballar el temps històric a l'educació infantil. Reflexions i propostes / Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Mañé Orozco, Sònia (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Masriera, Clara (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Minuesa, Helena (Museu de Sant Cugat)
2014
Gausac, Vol. 40-43 (2012-2013) , p. 259-264  
2.
16 p, 1.1 MB Una experiència integrada d'educació i investigació prehistòrica : el Camp d'Aprenentatge de la Noguera / Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Mañé Orozco, Sònia (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Pizarro Barberá, Jezabel (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Vila Caelles, Míriam (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera)
El projecte didàctic del Camp d'Aprenentatge de la Noguera (Servei Educatiu del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya) té com a objectiu promoure propostes educatives que permetin que l'alumnat s'apropi a la comprensió d'un territori concret des de l'arqueologia, la prehistòria i les ciències del medi ambient, amb la voluntat de fomentar un aprenentatge significatiu que li permeti comprendre més bé el món actual. [...]
El proyecto didáctico del Campo de Aprendizaje de la Noguera (Servicio Educativo del Departamento de Educación de la Generalidad de Cataluña) tiene como objetivo promover propuestas educativas que permitan al alumnado acercarse a la comprensión de un territorio concreto desde la arqueología, la prehistoria y las ciencias del medio ambiente, con la voluntad de fomentar un aprendizaje significativo que les permita una mejor comprensión del mundo actual. [...]
The objective of Camp d'Aprenentatge (Cda) de la Noguera's didactic Project (Servei Educatiu del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya) is to promote educational proposals that permit scholars get closer to the comprehension of a specific territory through archaeology, prehistory and environmental sciences, willing to encourage a significant learning that favours a further comprehension of the contemporary world. [...]

2013 - 10.5565/rev/tda.8
Treballs d'arqueologia, Núm. 19 (2013) , p. 105-120  
3.
13 p, 233.7 KB Arqueologia de la Guerra Civil : una aproximació des del seu ús didàctic / Solsona Fontova, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera. Departament d'Ensenyament) ; Galitó Martí, Pol (Associació d'Estudiosos del Front del Segre) ; Gatell Arimont, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera)
Des de l'any 2008 el Camp d'Aprenentatge de la Noguera, Servei Educatiu de la Generalitat de Catalunya, s'involucra en el projecte de recuperar la memòria d'un dels indrets que millor simbolitza el que va suposar la Guerra Civil a les Terres de Ponent, la posició defensiva del Merengue a Camarasa. [...]
Desde el año 2008 el Campo de Aprendizaje de la Noguera, Servicio Educativo de la Generalitat de Catalunya, se involucra en el proyecto de recuperar la memoria de uno de los lugares que mejor simboliza lo que supuso la Guerra Civil en las comarcas occidentales de Lleida: la posición defensiva del Merengue en Camarasa. [...]
Since 2008 the Noguera Learning Camp, an Educational Service of the Generalitat of Catalonia, is involved in a project aimed at memorial recovering of one of the places that best symbolizes what Civil War led to on the western regions of Lleida: the defensive position in Camarasa Merengue. [...]

2012 - 10.5565/rev/tda.21
Treballs d'arqueologia, Núm. 18 (2012) , p. 147-159  
4.
14 p, 545.8 KB El territori com a escola : les escoles rurals i el patrimoni històric / Marsol, Rosa (Escola l'Àlber) ; Seuma, Montserrat (ZER del Montsec) ; Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera) ; Solsona, Rosa (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentage de la Noguera)
El currículum d'educació primària a Catalunya presenta l'àrea de medi des d'una perspectiva integrada del coneixement del medi natural, històric, cultural i social. La possibilitat de convertir l'entorn proper dels centres escolars en laboratori d'aprenentatge on desenvolupar propostes didàctiques basades en la indagació per part de l'alumnat és el punt de partida de la proposta que es presenta. [...]
El currículum de educación primaria en Cataluña presenta el área de medio desde una perspectiva integrada del conocimiento del medio natural, histórico, cultural y social. La posibilidad de convertir el entorno cercano de los centros escolares en laboratorio de aprendizaje donde desarrollar propuestas didácticas basadas en la indagación por parte del alumnado es el punto de partida de la propuesta que se presenta. [...]
The primary education curriculum in Catalonia presents environment studies through an integrated perspective which includes natural, historical, cultural and social knowledge. The starting point of the proposal here presented is based on the possibility of transforming schools' nearby environment into a learning laboratory where inquiry-based teaching proposals can be developed. [...]

2012 - 10.5565/rev/tda.20
Treballs d'arqueologia, Núm. 18 (2012) , p. 133-146  
5.
19 p, 1.8 MB Teoria i pràctica de l'adopció escolar de monuments : l'experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d'Aprenentatge de la Noguera / Bardavio i Novi, Antoni (Departament d'Ensenyament. Camp d'Aprenentatge de la Noguera) ; González Marcén, Paloma (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria) ; Gatell, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Jara, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Didàctica de les Ciències Socials) ; Solsona, Rosa (Camp d'Aprenentatge de la Noguera.)
L'adopció de monuments constitueix una fórmula d'introducció del coneixement i la implicació de l'alumnat preuniversitari en el seu context local, que s'ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l'administració municipal i les entitats científiques i culturals. [...]
La adopción de monumentos constituye una fórmula de introducción del conocimiento e implicación del alumnado preuniversitario en su contexto local, que se ha mostrado muy productiva en diferentes países europeos, mediante la imbricación de los centros educativos en la valoración y la conservación del patrimonio histórico cercano en colaboración con la administración municipal y las entidades científicas y culturales. [...]
The school's adoption of monuments has shown to be in some European countries a very productive scheme for introducing primary and secondary school pupils into the knowledge and involvement in their local context. [...]

2009
Treballs d'arqueologia, Núm. 15 (2009) , p. 103-121  
6.
5 p, 24.0 KB L'arqueologia a l'ensenyament obligatori / Bardavio i Novi, Antoni ; Gatell Arimont, Cristina
2000
Treballs d'arqueologia, N. 7 (2000) p. 7-11  
7.
22 p, 1.6 MB Recerca i divulgació arqueològica. Un camí per al desenvolupament d'estratègies interdisciplinars a l'ESO / Bardavio i Novi, Antoni (IES Sant Quirze (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Gatell Arimont, Cristina (Institut La Romànica (Barberà del Vallès)) ; Molinero, Felipe (Institut La Romànica (Barberà del Vallès))
El caràcter interdisciplinar de l'arqueologia, potencia l'aprofitament didàctic als ensenyaments no-universitaris de tot un conjunt de continguts provinents de diferents disciplines i àrees de coneixement, que fonamenten i estructuren una proposta curricular amb tots els ingredients bàsics per avançar cap a un aprenentatge realment significatiu. [...]
El carácter interdisciplinar de la arqueología, potencia el aprovechamiento didáctico en las enseñanzas no universitarias de un conjunto de contenidos provenientes de distintas disciplinas y àreas de conocimiento, que fundamentan y estructuran una propuesta curricular con todos los ingredientes básicos para avanzar hacia un aprendizaje auténticamente significativo. [...]
The interdiciplinar character of archaeology reinforces the didactic usefulness in non universitarian courses of a series of contents from different disciplines and subjects. In this way it is possible to found and to structure a curriculum that contains the main elements for a really significant learning. [...]

1996
Treballs d'arqueologia, N. 4 (1996) p. 41-62  
8.
27 p, 2.9 MB Els primers pàgesos. Un projecte educatiu en el marc de la Unió Europea / Bardavio i Novi, Antoni ; Gatell Arimont, Cristina
Al llarg dels cursos 97/98, 98/99 i 99/00 va portar-se a terme el Projecte Educatiu Europeu titolat "Patrimoni Arqueològic per a Joves Europeus: els Primers Agricultors a Europa", sota la coordinació de l'IES Sant Quirze de Sant Quirze del Vallès i l'IES La Romànica de Barberà del Vallès (Catalunya). [...]
A lo largo de los cursos 97/98, 98/99 y 99/00 se llevó a cabo el Proyecto Educativo Europeo titulado «Patrimonio Arqueológico para jóvenes europeos: los primeros agricultores en Europa», coordinado por el I. [...]
Between 1997 and 2000, the European Education Project «Archaeological Heritage for the European Youth: the First Farmers» was carried on. The coordinator schools were the I. E. S. Sant Quirze (Sant Quirze del Vallès) and the I. [...]

2000
Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 13-39  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
100 p, 9.4 MB L'Arqueologia prehistòrica a l'ensenyament obligatori de l'estat espanyol : història i perspectives / Bardavio i Novi, Antoni ; González Marcén, Paloma, dir. (Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
14 documents

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
1 p, 10.8 KB Didàctica de les Ciències Socials [21999] / Bardavio i Novi, Antoni ; Llusà, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
Diplomat en Professorat d'EGB [452]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.