Resultats globals: 39 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 34 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Materials de curs 34 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 78.0 KB Experiència i Recerca: Espais de Creació i Desenvolupament de la Persona [43221] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiarà des del àmbit transversal de l'espai: l'experiència i pràctica de l'educació artística, l'educació corporal i la psicomotricitat. Ho farà baix el signe de la creativitat i el desenvolupament de la persona, i tenint en compte les transformacions que experimenta el concepte d'espai i la seva vivència en el canvi de paradigma que reclama l'educació actual. [...]
En este módulo se estudiará desde el ámbito transversal del espacio: la experiencia y práctica de la educación artística, la educación corporal y la psicomotricidad. Lo hará bajo el signo de la creatividad y el desarrollo de la persona, y teniendo en cuenta las transformaciones que experimenta el concepto de espacio y su vivencia en el cambio de paradigma que reclama la educación actual. [...]

2016-17
3 documents
2.
8 p, 96.1 KB Educació musical, visual i aprenentatge [102035] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Objectius formatius: La naturalesa dels processos artístics i els seus recursos per a ser formalitzats. Intervencions educatives en l'àmbit de l'educació performativa de les arts: imatge, objecte i espai. [...]
Educational objectives: The nature of artistic processes and resources to be formalized. Educational interventions in the field of performative arts education: image, object and space. Interpretation and musical listening as the basis of musical understanding Educational applications in the field of music around and hearing the song.
Objetivos formativos: La naturaleza de los procesos artísticos y sus recursos para ser formalizados. Intervenciones educativas en el ámbito de la educación performativa de las artes: imagen, objeto y espacio. [...]

2016-17
Educació primària [896]
3 documents
3.
4 p, 77.8 KB Llenguatges audiovisuals i expressió artística [102031] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1- Utilitzar els llenguatges audiovisuals com element de comunicació fonamental en el decurs de l'assignatura. 2- Lligar la pràctica artística, la pràctica instrumental, la pràctica didàctica i la teoria. [...]
1- Using audiovisual languages as a fundamental element of communication during the course. 2- Linking artistic practice, instrumental practice, teaching practice and theory. 3- Audiovisual languages. [...]
1- Utilizar los lenguajes audiovisuales como elemento de comunicación fundamental en el transcurso de la asignatura. 2- Ligar la práctica artística, la práctica instrumental, la práctica didáctica y la teoría. [...]

2016-17
Educació primària [896]
3 documents
4.
5 p, 81.5 KB Educació musical i visual [102036] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La naturalesa dels processos artístics i els seus recursos per a ser formalitzats. La educació pèrformativa de les arts Intervencions educatives en l'àmbit de: imatge, objecte i espai. Aplicacions didàctiques en l'àmbit de la música.
The nature of artistic processes and resources to be executed. Performation education of the arts. Educational interventions in the field of: image, object and space. Educational applications in the field of music.
La naturaleza de los procesos artísticos y sus recursos para ser formalizados. La educación performativa de las artes Intervenciones educativas en el ámbito de: imagen, objeto y espacio. Aplicaciones didácticas en el ámbito de la música.

2016-17
Educació primària [896]
3 documents
5.
5 p, 79.3 KB Projectes artístics [102030] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Saber desenvolupar cada una de les fases d'un procés creatiu per materialitzar un projecte artístic: - Des de la cerca de la primera idea, cerca de referents, cerca dels materials, del llenguatge artístic escollit, dels recursos tècnics. [...]
Know how to develop each of the phases of a creative process to realize an artistic project: - Since finding the first idea concerning search, search of materials, the chosen artistic language, technical resources . [...]
- Saber desarrollar cada una de las fases de un proceso creativo para materializar un proyecto artístico: - Desde la búsqueda de la primera idea, búsqueda de referentes, búsqueda de los materiales, del lenguaje artístico elegido, los recursos técnicos . [...]

2016-17
Educació primària [896]
3 documents
6.
5 p, 81.5 KB Innovació didàctica en les arts visuals [102034] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Actualment, l'escola com a institució s'està transformant d'acord amb els canvis socials i culturals i emergeixen nous debats sobre el paper del coneixement, la construcció de la identitat i la visualitat en la formació dels infants. [...]
Currently, the school as an institution is being transformed according to the social and cultural changes and emerge further discussions on the role of knowledge, identity construction and visuality in training children. [...]
Actualmente, la escuela como institución se está transformando de acuerdo con los cambios sociales y culturales y emergen nuevos debates sobre el papel del conocimiento, la construcción de la identidad y la visualidad en la formación de niños. [...]

2016-17
Educació primària [896]
3 documents
7.
4 p, 29.7 KB Experiència i Recerca: Espais de Creació i Desenvolupament de la Persona [43221] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiarà des de la psicomotricitat, l'art i l'educació física, l'espai com a lloc vinculat a la creació i desenvolupament de la persona, i ho farà tenint en compte les transformacions que experimenta el concepte d'espai i la seva vivència en el canvi de paradigma que reclama l'educació actual. [...]
2015-16
Recerca en Educació [1169]  
8.
5 p, 29.9 KB Innovació didàctica en les arts visuals [102034] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Actualment, l'escola com a institució s'està transformant d'acord amb els canvis socials i culturals i emergeixen nous debats sobre el paper del coneixement, la construcció de la identitat i la visualitat en la formació dels infants. [...]
2015-16
Educació primària [1140]
Educació primària [896]  
9.
5 p, 32.3 KB Art i llenguatges audiovisuals en educació infantil [101996] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització Recursos per l'ensenyament i coneixement de les arts visuals i plàstiques a educació infantil en l'àmbit dels llenguatges audiovisuals. En el món-imatge en el que vivim, és necessari conèixer tots aquells llenguatges i eines que construeixen gran part de la imatgeria que ens envolta, amb l'objectiu de despertar l'esperit crític davant aquest allau d'imatges, i per tal d'aprendre estratègies per poder utilitzar els diferents llenguatges que les formen. [...]
2015-16
Educació Infantil [847]  
10.
5 p, 32.1 KB Educació de les arts visuals en educació infantil I [101992] / Barrera Fusté, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els principals objectius d'aquesta assignatura són: Conèixer els fonaments del llenguatge visual i plàstic. Usar el llenguatge visual i plàstic per a l'expressió personal i col·lectiva i la comprensió de les cultures. [...]
2015-16
Educació Infantil [847]  

Materials de curs : 34 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
80 p, 1.7 MB Pensar el espacio de aprendizaje : análisis de la función y uso del espacio de un aula / Carpio Ayala, Stephanie Milagros del ; Barrera, Jaume, 1954- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El presente trabajo final de máster de Investigación en Educación, pretende investigar la importancia que tiene el diseño y la organización del espacio de un aula, y ver como estas características influyen en las actuaciones de los estudiantes y como potencian el desarrollo de sus capacidades. [...]
2017  
2.
26 p, 5.4 MB Estudi de possibles aplicacions del treball d'escultura i pintura de Belles Arts, a l'àrea de visual i plàstica d’Educació Primària / Díaz Paniagua, Elisa ; Barrera Fusté, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'estudi i pràctica de poètiques i tècniques artístiques es treballa en tot el recorregut acadèmic des del cicle d'Educació Infantil fins a Belles Arts a través de diferents disciplines. El present treball pretén analitzar unes pràctiques concretes de Belles Arts per tal de considerar llur aplicació a l'Àrea de Visual i Plàstica d'Educació Primària, i que aquesta suposi una millora en la seva didàctica. [...]
El estudio y práctica de poéticas y técnicas artísticas se trabaja en todo el recorrido académico desde el ciclo de Educación Infantil hasta Bellas Artes a través de diferentes disciplinas. El presente trabajo pretende analizar unas prácticas concretas de Bellas Artes para considerar su aplicación en el Área de Visual y Plástica de Educación Primaria, y que ésta suponga una mejora en su didáctica. [...]
The study and practice of poetic and artistic techniques is covered throughout all the academic journey from kindergarten to Fine Arts degree through different disciplines. This work seeks to analyze some specific practices in Fine Arts in order to consider their application within the area of Visual and Plastic in Primary School, and that it represents an improvement in their teaching. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
3.
294 p, 10.1 MB El taller absent. Les manifestacions del taller artístic en les obres d'art des del camp de l'absència / Chust Peters, Daniel ; Barrera Fusté, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Des de l'any 1990 fins ara, m'he dedicat a la meva carrera artística professional, determinada a presentar en públic la producció d'obres que representen el taller on treballo. Paral·lelament, des de fa més de dotze anys, he impartit classes com a professor d'art i, en concret, m'he especialitzat en ensenyar a desenvolupar projectes artístics, a fi que l'alumne assoleixi els recursos tècnics i conceptuals necessaris per formalitzar una proposta. [...]
Since 1990 I have devoted myself to my professional career as an artist, with the objective of exhibiting the production of work that represents the studio where I work. At the same time, for more than twelve years, I have worked as an art teacher. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
6 p, 36.9 KB Anàlisi de les competències transversals des de la carpeta d’estudiant / Barrera Fusté, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Batlle Rull, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Un dels debats més importants en l’àmbit de la pedagogia en l’Educació Superior avui en dia és el generat per les competències transversals. No resulta gaire difícil ubicar les competències específiques a cada una de les assignatures d’una àrea, però, com fer-ho en aquelles competències transversals i que per tant afecten a totes o quasi totes aquestes assignatures? Quina relació tenen les competències transversals amb la transdiciplinarietat i la interdisciplinarietat? Les respostes a aquestes preguntes tindran molt a veure amb que l’alumne futur estigui capacitat per a la societat del canvi i de la mobilitat, i per a creure realment que l’aprenentatge/ensenyament prepara per la vida i la professió, i fa adquirir coneixements i actituds vàlids per quelcom més enllà de la unidimensionalitat d’una disciplina acadèmica. [...]
One of the most important debates in the area of the pedagogy in the Higher Education is nowadays the one generated by the transversal competences. It is not very difficult to place the specific competences to each one of the subjects of an area, however, like making it in those competences transversal and that therefore they affect to all or almost all these subjects ¿Which relation do the transversal competences have with the transdiciplinarty and the interdisciplinarity? The answers to these questions will have a lot to do with that the pupil future will be qualified for the society of the change and of the mobility, and to believe really that the learning prepares for the life and the profession, and makes acquire knowledge and attitudes valid for something beyond the unidimensionality of an academic discipline. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
5 p, 187.8 KB Avaluació de la creativitat en les arts visuals i plàstica / Barrera Fusté, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Batlle Rull, Núria
Les àrees de les arts estan caracteritzades per l’ambigüitat i subjectivitat. Així la avaluació i els seus indicadors tenen seriosos problemes d’objectivitat. L’estudi que hem realitzar a l’àrea de Visual i Plàstica de CCEE és proposa obtenir criteris per a l’avaluació de la CREATIVITAT en el marc d’aquestes dificultats.
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Barrera, J.
1 Barrera, Jaume,
1 Barrera, Jordi
2 Barrera, José
1 Barrera, José Maria
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.