Results overview: Found 78 records in 0.01 seconds.
Articles, 13 records found
Books and collections, 3 records found
Research literature, 3 records found
Course materials, 59 records found
Articles 13 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
20 p, 567.8 KB "Per què lo prec, si·l plats, que·m perdó mos pecats" : vigència de l'alternança acusativa en català / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Brucart, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
2002
Estudi general, Vol. 22 (2002) , p. 213-232  
2.
51 p, 3.7 MB Encara n'hi ha més (entorn de en i alguns SNs genitius) / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
1987
Llengua & literatura, Núm. 2 (1987) , p. 377-451  
3.
3 p, 35.5 KB L'adquisició del llenguatge : presentació / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Presentació dels treballs del monogràfic.
1997
Llengua & literatura, Núm. 8 (1997) , p. 221-223  
4.
24 p, 102.4 KB De l'homo sapiens a l'homo loquens : perspectives sobre el desenvolupament del llenguatge / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En la primera part de l'estudi, l'autora es proposa raonar la concepció innatista del llenguatge enfront de la concepció mecanicista i comenta alguns arguments tradicionalment usats a favor de l'innatisme i aquells punts de debat que en depenen, com ara la concepció modular de la ment humana i la competència i l'actuació lingüístiques. [...]
1997
Llengua & literatura, Núm. 8 (1997) , p. 225-248  
5.
7 p, 407.7 KB Entorn de l'estructura de les frases amb ésser i estar / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Aquest treball és una aproximacLó explicativa a la problematica que presenten els verbs ESSER i ESTAR a les frases atributives i locatives del catala dins el marc teòric de la gramatica generativa-transformacional. [...]
This paper is a attempt to provide a unitary explanation for the use of &SER and ESTAR in catalan attributive and locative sentences within the theoretical framework of transformational generative grammar. [...]

1981
Estudi general, Vol. 2 Núm. 1 (1981) , p. 87-93  
6.
6 p, 36.9 KB Ressenya / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Obra ressenyada: Mar BATLLE, L'expressió dels temps compostos en la veu mitjana i la passiva pronominal. El procés de substitució de l'auxiliar ésser per haver. Barcelona : Institut d'Estudis Catalans; Publicacions de l'Abadia de Montserrat, 2002.
2004
Estudis romànics, Vol. 26 (2004) , p. 317-322  
7.
16 p, 330.6 KB Voice phenomena : how many properties behind this label? / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
2014 - 10.5565/rev/catjl.159
Catalan journal of linguistics, Vol. 13 (2014) , p. 3-18  
8.
24 p, 206.2 KB Aspecte i prefixació verbal en català antic / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Mateu Fontanals, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
2005
Caplletra, Núm. 39 (2005) , p. 85-108  
9.
18 p, 961.6 KB Sobre unes frases relatives sense antecedent / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
1990
Caplletra, Núm. 8 (1990) , p. 131-148  
10.
9 p, 225.1 KB "Ho", predicat i argument / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Sobre el tractament de l'entitat "pronom clític" i, especialement, estudi de la problemàtica de pronom "ho".
1986
Els Marges, Núm. 35 (Setembre 1986) , p. 77-85 (Notes i ressenyes)  

Articles : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Books and collections 3 records found  
1.
26 p, 324.9 KB Dos por dos : estudio de la preposición por / Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola, 2017
Relaciones sintácticas : Homenaje a José M. Brucart y M. Lluïsa Hernanz, 2017, p. 83-108  
2.
704 p, 5.7 MB Relaciones sintácticas : Homenaje a José M. Brucart y M. Lluïsa Hernanz / Gallego, Ángel J.. (Gallego Bartolomé) ed. ; Rodríguez Sellés, Yolanda, ed. ; Fernández-Sánchez, Javier, ed. ; Villalba, Xavier 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Uriagereka, Juan (University of Maryland) ; Sànchez López, Cristina (Universidad Complutense de Madrid) ; Sánchez Lancis, Carlos Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Saab, Andrés (Universidad de Buenos Aires) ; Rubio Alcalá, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romero Morales, Juan (Universidad de Extremadura) ; Ridruejo Alonso, Emilio (Universidad de Valladolid) ; Picallo i Soler, M. Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pavón Lucero, María Victoria (Universidad Carlos III de Madrid) ; Suñer Gratacós, Avel·lina (Universitat de Girona) ; Ordóñez, Francisco (Stonybrook University. Department of Linguistics) ; Mendívil-Giró, José-Luis (Universidad de Zaragoza) ; Mateu Fontanals, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Masullo, Pascual José (Universidad Nacional de Río Negro) ; Massanell i Messalles, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mascaró, Joan, 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Machuca Ayuso, María Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ríos Mestre, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leonetti, Manuel (Universidad de Alcalá. Departamento de Filología) ; Escandell-Vidal, Victoria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Jiménez-Fernández, Ángel L (Universidad de Sevilla) ; Gutiérrez Rodríguez, Edita (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Pérez Ocón, Pilar (Universidad de Alcalá) ; Gumiel Molina, Silvia (Universidad de Alcalá) ; Moreno-Quibén, Norberto (Universidad de Alcalá) ; Pérez-Jiménez, Isabel (Universidad de Alcalá) ; Gràcia i Solé, Lluïsa (Universitat de Girona) ; Roca, Francesc 1945- (Universitat de Girona) ; González Rodríguez, Raquel (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica) ; Palma-Martínez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández-Sánchez, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llinàs i Grau, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garriga Escribano, Cecilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Gutiérrez Cuadrado, Juan (Universidad Carlos III de Madrid) ; Fábregas, Antonio (Universidad de Tromsø-Universidad Ártica de Noruega) ; Etxepare, Ricardo (Centre de Recherche sur la Langue et les Textes Basques (IKER)) ; Uribe-Etxebarria, Myriam (Universidad del País Vasco) ; Espinal, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Eguren, Luis (Universidad Autónoma de Madrid) ; Di Tullio, Ángela L. (Universidad de Buenos Aires) ; Demonte, Violeta (Universidad Autónoma de Madrid) ; Fernández Soriano, Olga (Universidad Autónoma de Madrid) ; Castroviejo, Elena (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya). Instituto de Lengua, Literatura y Antropología) ; Gehrke, Berit (Centre National de la Recherche Scientifique (França)) ; Camus Bergareche, Bruno (Universidad de Castilla-La Mancha. Facultad de Letras) ; Ohannesian, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabré Monné, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Buenafuentes de la Mata, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Bosque, Ignacio (Universidad Complutense de Madrid) ; Sáez del Álamo, Luis Ángel (Universidad Complutense de Madrid) ; Bonet, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica) ; Bartra, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Ausín, Adolfo (Michigan State University) ; Torrego, Esther (University of Massachusetts) ; Arche, María J. (University of Greenwich) ; Marín, Rafael (Université de Lille) ; Alcoba, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente volumen recoge los trabajos de algunos amigos y colegas de M. Lluïsa Hernanz i José M. Brucart. Con este libro se pretende rendir homenaje a su dilatada labor docente, a su inestimable contribución al estudio de la gramática del español y a su particular manera de concebir la formación universitaria como una actividad orientada también a educar en valores.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola, 2017  
3.
192 p, 19.4 MB Estudis gramaticals / Bartra, Anna ; Brucart, José María ; Elliot, W. Neil ; Espinal, M. Teresa (Maria Teresa) ; Harris, James W. ; Hirschbühler, Paul ; Rivero, María Luisa ; Mascaró, Joan 1949- ; Picallo i Soler, M. Carme ; Rigau, Gemma ; Saltarelli, Mario ; Schroten, Jan ; Torrego, Esther ; Viaplana, Joaquim ; DeCesaris, Janet Ann ; Nadal Farreras, Josep Maria
Bellaterra : Servei de Publicacions de la UAB 1984 (Sèrie Lingüística)  

Research literature 3 records found  
1.
399 p, 2.3 MB L'adquisició del català com a llengua estrangera en el context multilingüe barcelonès : estudi sobre les variables que intervenen en el procés d'aprenentatge d'alumnes adults indoirànics, arabòfons, sinoparlants i castellanoparlants / Estors Sastre, Laura ; Bartra, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Argenter Giralt, Joan Albert 1947- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
El fet migratori representa un important aspecte de la realitat catalana i ha tingut històricament diverses onades migratòries, però també ha estat punt de partida de molts emigrants. Al llarg del segle XX, després d'importants migracions internes, va rebre grans quantitats de persones procedents, primer, de l'Estat espanyol i, posteriorment, de països estrangers. [...]
Migration represents an important aspect of the Catalan reality. Catalonia experienced several migration waves, but has been also the starting point for many emigrants. Throughout the 20th century, after considerable internal migrations, Catalonia received large numbers of new comers, first from other Spanish regions and, subsequently, from foreign countries. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
2.
349 p, 1.2 MB Complex Word-Formation and the Morphology-Syntax Interface / Padrosa Trias, Susanna ; Bartra, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Mateu Fontanals, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar un tipus específic de formació de paraules complexes, és a dir, els compostos, i la seva relació amb la interfície morfologia-sintaxi, amb l'objectiu final d'entendre millor el fenomen. [...]
The goal of this dissertation is to study a specific type of complex word-formation, namely compounding, and its relation to the morphology-syntax interface, with the ultimate aim of gaining a better understanding of the phenomenon. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
3.
401 p, 1.5 MB The Synthax of partitives / Martí i Girbau, Núria ; Bartra, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana
This dissertation is a study of the syntax of partitives. The main goal is to characterise this type of nominal and provide an analysis that accounts for its particular properties but at the same time reflects the similarities with other indefinite non-partitive nominals (i. [...]
Aquesta tesi és un estudi de la sintaxi dels partitius. L'objectiu principal és caracteritzar aquest tipus de nominals i aportar una anàlisi que n'expliqui les propietats específiques però que alhora reflecteixi les semblances amb altres nominals indefinits que no són partitius (i. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Course materials 59 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
12 p, 130.3 KB Llengua Catalana: Anàlisi, Codificació, Comunicació i Aprenentatge [42498] / Cabré Monné, Teresa ; Bartra, Anna ; Rigau Oliver, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest mòdul s'analitzen els fonaments lingüístics i els criteris que regeixen l'establiment de la norma oral i escrita. S'estudia la relació entre la descripció gramatical concebuda com a sistema de competència i producció lingüístiques i la gramàtica codificadora.
This module analyses the linguistic bases and criteria governing the fixing of oral and written standards. The relationship is also studied between the grammatical description conceived as a system of linguistic competence and production and prescriptive grammar.
En este módulo se analizan los fundamentos lingüísticos y los criterios que rigen el establecimiento de la norma oral y escrita. Se estudia la relación entre la descripción gramatical concebida como un sistema de competencia i producción lingüísticas y la gramática codificadora.

2023-24
Màster Universitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes [1124]
3 documents
2.
6 p, 109.2 KB Sintaxi Catalana [105830] / Villalba Nicolas, Francesc Xavier ; Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquesta assignatura s'estudien alguns dels aspectes bàsics de la sintaxi de l'oració composta i de la modalitat del català, principalment des del punt de vista descriptiu. L'objectiu de l'assignatura és capacitar els alumnes perquè dominin els conceptes sintàctics bàsics, sàpiguen fer explícites les relacions combinatòries entre categories sintàctiques i puguin argumentar les anàlisis lingüístiques. [...]
The studens will learn the basic, concepts, units and relations of the syntax of modality and compound sentences in Catalan. At the end of the term they have to master the basic properties of the topics of the syllabus, they have to be capable of analysing sentences and argue about the properties and contrasts the will be exposed to. [...]
En esta asignatura se estudian algunos de los aspectos básicos de la sintaxis de la oración compuesta y de la modalidat del catalán, principalmente desde una óptica descriptiva. El objectivo de la asignatura és capacitar a los alumnes en el dominio de los conceptos sintácticos básicos de los temas expuestos, de modo que sean capaces de reconocer las unidades y las relacions seintácticas y argumentarlas de modo satisfactorio. [...]

2023-24
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
3 documents
3.
9 p, 121.3 KB Llengua Catalana: Anàlisi, Codificació, Comunicació i Aprenentatge [42498] / Cabré Monné, Teresa ; Bartra, Anna ; Rigau Oliver, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest mòdul s'analitzen els fonaments lingüístics i els criteris que regeixen l'establiment de la norma oral i escrita. S'estudia la relació entre la descripció gramatical concebuda com a sistema de competència i producció lingüístiques i la gramàtica codificadora.
This module analyses the linguistic bases and criteria governing the fixing of oral and written standards. The relationship is also studied between the grammatical description conceived as a system of linguistic competence and production and prescriptive grammar.
En este módulo se analizan los fundamentos lingüísticos y los criterios que rigen el establecimiento de la norma oral y escrita. Se estudia la relación entre la descripción gramatical concebida como un sistema de competencia i producción lingüísticas y la gramática codificadora.

2022-23
Màster Universitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes [1124]
3 documents
4.
9 p, 122.4 KB Tipologia lingüística [100272] / Llisterri Boix, Joaquim ; Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En l'assignatura es plantegen, principalment, dos objectius: (1) oferir una visió general de la tipologia lingüística que incorpori l'anàlisi de fenòmens de naturalesa fonètica, fonològica, morfològica, sintàctica, semàntica, lèxica i pragmàtica; i (2) presentar els mètodes de treball i les eines pròpies de la tipologia lingüística.
The main goals of the course are: (1) to provide an overview of linguistic typology incorporating the analysis of phonetic, phonological, morphological, syntactic, semantic, lexical, and pragmatic phenomena; and (2) to become acquainted with the methods and tools used in linguistic typology.
En la asignatura se plantean, principalmente, dos objetivos: (1) ofrecer una visión general de la tipología lingüística que incorpore el análisis de fenómenos de naturaleza fonética, fonológica, morfológica, sintáctica, semántica, léxica y pragmática; y (2) presentar los métodos de trabajo y las herramientas propias de la tipología lingüística.

2022-23
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [1495]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [1499]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1501]
Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
5.
5 p, 106.8 KB El Català com a Segona Llengua [105850] / Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu de l'assignatura és que l'estudiant conegui els mecanismes d'adquisició del català com a llengua estrangera, les metodologies docents i els recursos existents d'aplicació en aquest camp i aprebgui a aplicar-los en la mesura que sigui possible.
The goals of the course are: - to know the difference mechanisms of language acquisition of L1 and L2; - to know the methodologies of foreign language teaching and how to use them; - to know the existing resources to teach Catalan as a foreign language.
Los objetivos de la asignatura son: 1. Conocer las diferencias entre la adquisición de primeras y segundas lenguas; 2. Conocer los condicionantes que actuan sobre la adquisición de segundas lenguas; 3. [...]

2021-22
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
3 documents
6.
4 p, 103.1 KB Sintaxi Catalana [105830] / Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquesta assignatura s'estudien alguns dels aspectes bàsics de la sintaxi de l'oració composta i de la modalitat del català, principalment des del punt de vista descriptiu. L'objectiu de l'assignatura és capacitar els alumnes perquè dominin els conceptes sintàctics bàsics, sàpiguen fer explícites les relacions combinatòries entre categories sintàctiques i puguin argumentar les anàlisis lingüístiques. [...]
The studens will learn the basic, concepts, units and relations of the syntax of modality and compound sentences in Catalan. At the end of the term they have to master the basic properties of the topics of the syllabus, they have to be capable of analysing sentences and argue about the properties and contrasts the will be exposed to. [...]
En esta asignatura se estudian algunos de los aspectos básicos de la sintaxis de la oración compuesta y de la modalidat del catalán, principalmente desde una óptica descriptiva. El objectivo de la asignatura és capacitar a los alumnes en el dominio de los conceptos sintácticos básicos de los temas expuestos, de modo que sean capaces de reconocer las unidades y las relacions seintácticas y argumentarlas de modo satisfactorio. [...]

2021-22
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
3 documents
7.
7 p, 114.3 KB Llenguatge, Cultura i Cognició [100274] / Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura té com a objectiu fonamental estudiar el llenguatge des d'una perspectiva multidisciplinar. Atenent a totes les seves facetes, s'estudiarà el fet lingüístic des des de diverses perspectives teòriques i metodològiques: cognitiva, social i cultural.
The goal of this course is to familiarize students with the main lines of research concerning the interactions between language, culture, and cognition. Laguage facts will be addressed from differnts theoretical and methodological perspectives: language as a cognitive skill, its social use and the cultural products as linguistic outcomes.
La asignatura tiene como objectivo fundamental estudiar el lenguaje desde una perspectiva multidisciplinar. Teniendo en cuenta todas sus facetas, se estudiará el el lenguaje desde diversas perspectivas teóricas y metodológicas en el ámbito de la cognición, la sociolingüística básica, los hechos culturales y las lenguas cultivadas.

2021-22
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
8.
7 p, 115.6 KB Tipologia lingüística [100272] / Llisterri Boix, Joaquim ; Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En l'assignatura es plantegen, principalment, dos objectius: (1) oferir una visió general de la tipologia lingüística que incorpori l'anàlisi de fenòmens de naturalesa fonètica, fonològica, morfològica, sintàctica, semàntica, lèxica i pragmàtica; i (2) presentar els mètodes de treball i les eines pròpies de la tipologia lingüística.
The main goals of the course are: (1) to provide an overview of linguistic typology incorporating the analysis of phonetic, phonological, morphological, syntactic, semantic, lexical, and pragmatic phenomena; and (2) to become acquainted with the methods and tools used in linguistic typology.
En la asignatura se plantean, principalmente, dos objetivos: (1) ofrecer una visión general de la tipología lingüística que incorpore el análisis de fenómenos de naturaleza fonética, fonológica, morfológica, sintáctica, semántica, léxica y pragmática; y (2) presentar los métodos de trabajo y las herramientas propias de la tipología lingüística.

2021-22
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
Grau en Estudis Anglesos [1482]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
9.
7 p, 115.7 KB Llenguatge, Cultura i Cognició [100274] / Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura té com a objectiu fonamental estudiar el llenguatge des d'una perspectiva multidisciplinar. Atenent a totes les seves facetes, s'estudiarà el fet lingüístic des des de diverses perspectives teòriques i metodològiques: cognitiva, social i cultural.
La asignatura tiene como objectivo fundmental estudiar el lenguaje desde una perspectiva multidisciplinar. Teniendo en cuenat todas sus facetas, se estudiaré el el lenguaje desde diversas perspectivas teóricas y metodológicas en el ámbito de la cognición, la sociolingüística básica, los hechos culturales i las lenguas cultivadas.

2020-21
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis de Francès i de Clàssiques [1002]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [1385]
Grau en Estudis Anglesos [801]
Grau en Estudis Clàssics [804]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Català [835]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis de Català i de Clàssiques [837]
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]
Grau en Estudis de Francès i de Català [999]
3 documents
10.
5 p, 104.9 KB Sintaxi Catalana [105830] / Bartra, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquesta assignatura s'estudien alguns dels aspectes bàsics de la sintaxi de l'oració composta i de la modalitat del català, principalment des del punt de vista descriptiu. L'objectiu de l'assignatura és capacitar els alumnes perquè dominin els conceptes sintàctics bàsics, sàpiguen fer explícites les relacions combinatòries entre categories sintàctiques i puguin argumentar les anàlisis lingüístiques. [...]
En esta asignatura se studian algunos de los aspectos básicos de la sintaxis de la oración compuesta y de la modalidat del catalán, principalmente desde una óptica descriptiva. El objectivo de la asignatura és capacitar a los alumnes en el dominio de los conceptos sintácticos básicos de los temas expuestos, de modo que sean capaces de reconocer las unidades y las relacions seintácticas y argumentarlas de modo satisfactorio. [...]

2020-21
Grau en Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística [1448]
3 documents

Course materials : 59 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
3 Bartra, A..
33 Bartra, Agustí
3 Bartra, Anna,
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.