1.
|
18 p, 1.3 MB |
Barcelona en literatura : imatges en conflicte
/
Castellanos, Jordi 1946-2012 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
This essay attempts to demonstrate the diversity of literary images that the city of Barcelona generates since the advent of modernity. The images are contradictory because, on the one hand, they showcase the well-ordered bourgeois city that attempts to dignify the old neighborhoods by turning them into museums (the "barri gòtic"), and, on the other hand, they uncover poverty, prostitution, and anarchist rebellion (the "barri xino").
2004
Catalan review, Vol. 18 Núm. 1 (2004) , p. 131-148
|
|
2.
|
14 p, 3.3 MB |
Barcelona, las tres caras del espejo : del Barrio chino al Raval
/
Castellanos, Jordi 1946-2012 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
El estudio intenta presentar la interacción entre la literatura y el mito en la ciudad de Barcelona, la significación histórica del Modemisme y su utilización desde la postmodemidad, todo ello enfrentado a laimagen poliédrica, diversa, de una ciudad industrial y, al mismo tiempo, portuaria. [...]
2002
Revista de filología románica, Vol. Anejo III (2002) , p. 189-202 (Artículos)
|
|
3.
|
|
4.
|
5 p, 323.1 KB |
Després de "Pena de Azotes" o "Bòria avall"
/
Castellanos, Jordi 1946-2012 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
La polemica provocada per Boria avall, de Galofre Oller, el 1892, posa en evidencia que el conreu de la pintura històrica, a les darreries del segle XIX, representava la supervivencia de les concepcions academiques de l'art, propiciades pels sectors més conservadors de la societat catalana, com ho demostra la intervenció de Mañé i Flaquer per defensar, no pas l'exactitud històrica de la pintura, sino allò que tenia de permanent i universal. [...] The polemic provoked by the Boria Avall of Galofre Oller in 1892, provided evidence that the work of historical painting in the late nineteenth century, represented the survival of Academic conceptions of art that had been postulated by the most conservative parts of Catalan Society. [...]
1981
Estudi general, Núm. 2 (1981) , p. 53-57
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
9 p, 114.1 KB |
Dolor, renúncia i mort : el misteri de l'amor
/
Castellanos, Jordi 1946-2012 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'article presenta una lectura de Misteri de Dolor, un drama d'Adrià Gual del 1904, com un punt d'encreuament d'influències diverses en l'escena teatral del tombant del segle XIX (Maeterlinck, l'Ibsen d'Espectres, Guimerà, el cançoner popular, etc. [...] This article presents an interpretation of Adrià Gual's 1904 play Misteri de Dolor (The Mystery of Pain) as a crossing-point of diverse influences operating over the turn of the century (Maeterlinck, the Ibsen of Ghosts, Guimerà, popular ballads, etc. [...]
2011
Els Marges, Núm. 93 (Hivern 2011) , p. 62-70
|
|
10.
|
|