Resultats globals: 117 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 35 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 9 registres trobats
Materials acadèmics, 70 registres trobats
Articles 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 376.3 KB Antropologia i literatura : l'ús de Perdra de tartera com a material etnogràfic / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jornada La dimensió social de la literatura (1a : 2018 : Barcelona, Catalunya)
Aquest article recull la comunicació presentada a la Jornada «La dimensió social de la literatura. A propòsit de Pedra de tartera de Maria Barbal», celebrada a Barcelona l'octubre de 2018. L'objectiu és mostrar el valor etnogràfic de la literatura a partir de la meva pròpia experiència docent, on utilitzo obres literàries per ensenyar Antropologia Social i Cultural als meus estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, Espanya). [...]
This article offers the communication presented at the Conference "The Social Dimension of Literature. Concerning Maria Barbal's Stone in a Landslide", held in Barcelona in October 2018. The objective is to show the ethnographic value of literature, based on the author's own experience of using literary works to teach Social and Cultural Anthropology at Barcelona Autonomous University. [...]

2019 - 10.30687/Ri/2037-6588/2019/112/010
Rassegna iberistica, Vol. 42 Núm. 112 (2019) , p. 447-460  
2.
4 p, 122.3 KB La XIPE : la Xarxa d'Interès en el Patrimoni Etnològic de la UAB / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
La XIPE (Xarxa d'Interès sobre Patrimoni Etnològic) està formada per un petit grup de professorat, estudiants de Grau, Màster i Doctorands de la UAB així com alguns ex-alumnes que fan o han fet en el passat alguna recerca vinculada amb el patrimoni etnològic. [...]
The XIPE (Interest Network on Ethnological Heritage) is made up of a small group of professors, Bachelor's, Master's and PhD students from the UAB as well as some former students who do or have done in the past some research related to heritage ethnological The Network was established as a meeting point between all related people who had interests in heritage, becoming a space for communication, collaboration and exchange of information, projects and knowledge, among the Department's professionals interested in the research, promotion and dissemination of Ethnological Heritage, thus establishing a research database on this field at the UAB.
La XIPE (Red de Interés sobre Patrimonio Etnológico) está formada por un pequeño grupo de profesorado, estudiantes de Grado, Máster y Doctorandos de la UAB así como algunos ex-alumnos que realizan o han realizado en el pasado alguna investigación vinculada con el patrimonio etnológico. [...]
Le XIPE (Réseau d'Intérêt pour le Patrimoine Ethnologique) est composé d'un petit groupe de professeurs, d'étudiants en licence, master et doctorat de l'UAB, ainsi que d'anciens élèves qui mènent ou ont mené dans le passé des recherches liées au patrimoine ethnologique. [...]
A XIPE (Rede de Interesse pelo Património Etnológico) é constituída por um pequeno grupo de docentes, alunos de licenciatura, mestrado e doutoramento da UAB e alguns ex-alunos que fazem ou fizeram no passado alguma investigação relacionada com o património etnológico A Rede constituiu-se como um ponto de encontro entre todas as pessoas afins que tinham interesses no património, tornando-se um espaço de comunicação, colaboração e troca de informações, projetos e conhecimentos, entre os profissionais do Departamento interessados ​​na investigação, promoção e divulgação do Património Etnológico, constituindo, assim, um banco de dados de pesquisas nessa área na UAB.

2022 - 10.5565/rev/periferia.898
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) , p. 186-189 (Grupos de investigación)  
3.
5 p, 454.3 KB The A-B-C of content teaching in an EMI classroom : Reflecting on language and the co-construction of doing teaching / Clua, Monica (Universitat Internacional de Catalunya) ; Jiménez, Javier (Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències Bàsiques)
2022 - 10.5565/rev/clil.95
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 65-69 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE)  
4.
2 p, 261.3 KB Editorial CJ 5(2) / Clua, Monica (Universitat Internacional de Catalunya)
2022 - 10.5565/rev/clil.96
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 5-6 (Editorial)  
5.
7 p, 26.0 MB Identitats i reivindicacions nacionals en un món global : Presentació al dossier especial sobre identitats nacionals / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
2020
Revista d'Etnologia de Catalunya, Vol. 45 (2020) , p. 10-16  
6.
2 p, 60.2 KB Distància física, distància social / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 20/05/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
7.
7 p, 76.7 KB Identidades en la migración / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez García, José (Universitat de Lleida)
Los jóvenes catalanes en Londres construyen su propia identidad como inmigrantes en estrecha dialéctica entre los imaginarios sobre la inmigración de su país de origen y las percepciones de los ingleses sobre ellos. [...]
Young Catalans in London build their identity as immigrants in a close dialectic between their own imaginary about immigration in their country of origin and British perceptions of them. Given the negative stigma attached to the category of «immigrant», not all recognise themselves as such. [...]

2017 - 10.3989/rdtp.2017.01.001.05
Revista de dialectología y tradiciones populares, Vol. 72, núm. 1 (2017) , p. 43-49  
8.
8 p, 443.6 KB Effectiveness of a multidisciplinary educational intervention in patients with hip fracture : SWEET HOME study Efectividad de una intervención educativa multidisciplinar en pacientes con fractura de fémur: estudio SWEET HOME / Sanclemente-Boli, Teresa (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ponce-Ruiz, Sandra (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Álvarez-Lorenzo, Consuelo (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Zuriguel Pérez, Esperanza (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Tapia Melenchon, Raquel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ramentol-Sintas, Marc (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Villar-Casares, María del Mar (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Teixidor Serra, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Molero-García, Vicente (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sánchez-Raya, Judith (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Lalueza-Broto, Pilar (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ginés Puertas, Alejandro. (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Garrido-Clua, Miriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Mestre Torres, Jaume (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background and objective: Hip fracture is a common injury among elderly patients. The main goal of our study was to assess the effectiveness of a multidisciplinary educational intervention aimed at hip fracture patients to promote home discharges and reduce in-hospital complications. [...]
2019 - 10.1016/j.medcli.2019.02.026
Medicina Clinica, Vol. 153 Núm. 12 (27 2019) , p. 446-453  
9.
3 p, 150.2 KB Kinder für die Aufklärung. Infancias e interrupciones en las emisiones radiofónicas de Walter Benjamin Ana Lanfranconi Girona, Documenta Universitaria/Càtedra Walter Benjamin de la UdG, 2018 / Clua Torres, Martí (Universitat de Barcelona)
Obra ressenyada: Ana LANFRANCONI, Kinder für die Aufklärung. Infancias e interrupciones en las emisiones radiofónicas de Walter Benjamin. Girona: Documenta Universitaria/Càtedra Walter Benjamin de la UdG, 2018.
2019 - 10.1344/Lectora2019.25.28
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 25 (2019) , p. 366-368  
10.
41 p, 844.2 KB Josep M. Comelles : una vida transitant per una antropologia en transformació / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Comelles, Josep M. (Universitat Rovira i Virgili) ; Leones, Sharon ; Mas, Laia ; Rallo, Marta ; Verdaguer, Anna ; Martí, Natàlia
El febrer de 2019 el Projecte Entrevistes va poder conversar llargament amb Josep Maria Comelles, un dels antropòlegs pioners en l'antropologia mèdica a Espanya i referent internacional pels seus estudis sobre les institucions psiquiàtriques. [...]
In February 2019, the Projecte Entrevistes had a large conversation with Josep Maria Comelles, pioneering anthropologist in Medical Anthropology in Spain and an international reference for his studies on psychiatric institutions. [...]

2019 - 10.5565/rev/periferia.717
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 2 (2019) , p. 211-251 (Entrevistas)  

Articles : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
Literatura i violències masclistes : Guia per a treballs acadèmics / Iribarren i Donadeu, Teresa (Universitat Oberta de Catalunya) ; Gatell Pérez, Montserrat (Universitat Oberta de Catalunya) ; Serrano Muñoz, Jordi (Colegio de México (CM)) ; Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. SGR-Grup de Recerca Antropologia i Història de la Construcció d'Identitats Socials i Polítiques)
Este libro es una guía práctica y detallada de los pasos que debes seguir para llevar a cabo un trabajo académico que trate la representación de las violencias machistas en textos literarios. La guía pone al alcance de la comunidad académica un marco analítico para poder aplicarlo, con rigor y de manera productiva y crítica, en la elaboración de un discurso interpretativo de obras literarias que plasman las violencias contra las mujeres.
Aquest llibre és una guia pràctica i detallada dels passos que has de seguir a l'hora de dur a terme un treball acadèmic que tracti la representació de les violències masclistes en textos literaris. [...]
This book is a detailed practical guide to the steps you should follow when carrying out research on how male violence is represented in literary texts. It provides the academic community with an analytical framework that can be applied rigorously, productively and critically when writing interpretative discourse on literary works that depict violence against women.

Venezia : Edizioni Ca'Foscari, 2023 - 10.30687/978-88-6969-747-0  
2.
517 p, 24.5 MB Castell de Castelldefels. Arqueologia, història, art / López Mullor, Albert, ed. ; Estany Morros, Imma, ed. ; Lacuesta, Raquel, 1949- ed. ; Maria Montserrat Gumà Marquès ; Kirchner, Helena, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Caixal i Mata, Àlvar ; Clua i Mercadal, Maria ; Mestre Granada, Anna Maria ; Rius Font, Lluís ; Solé Palacín, Xavier ; Niño Casaus, Valentín ; Gutiérrez Garcia-Moreno, Anna ; Gómez Bach, Anna 1977- (Gómez Bach) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanz Borràs, Montserrat ; Vila Carabasa, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galí Farré, David ; Lacuesta, Raquel, 1949- ; Castellano i Tresserra, Anna ; Pinos Carrera, Núria ; Benlliure Moreno, Francesc ; Sureda Berná, María José ; Rovira Port, Jordi ; Casanovas Romeu, Maria Àngels ; Carrasco Martí, Maria Antònia
La recerca en el castell era adreçada a esbrinar els trets generals de l'evolució, però sense exhaurir el jaciment, atesa la inversió econòmica considerable que aquest procediment hagués suposat. [...]
Barcelona : Diputació de Barcelona. Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge, 2005 (Monografies (Barcelona (Catalunya : Província). Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge ; 7)  
3.
23 p, 221.0 KB Aprendiendo antropología haciendo entrevistas / Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Moya, Marian, ed. ; Rúa, Maximiliano, ed.
En este capítulo se explicar el Proyecto Entrevistas, un proyecto que iniciado en el año 2006 vinculado con la asignatura impartida en el Grado de Antropología de la UAB, "Antropología de los Pueblos de España". [...]
2021
El aprendizaje de la "práctica" en la Universidad, 2021, p. 23-46  

Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
232 p, 2.1 MB Playing the state : The governance of migration from the Spanish asylum reception system / Rué Larroya, Alèxia ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Jubany, Olga, dir. ; Ventura i Oller, Montserrat, dir.
En el context d'un sistema d'acollida d'asil presumptament "acollidor" a Espanya, on s'anima els sol·licitants d'asil a "integrar-se" i guanyar "autonomia" amb les subvencions estatals, aquesta investigació es proposa examinar si -i, si és així, com- els mecanismes disciplinaris que s'han atribuït a models d'acollida d'asil "poc acollidors" al Nord global es reprodueixen en un model suposadament "acollidor". [...]
En el contexto de un sistema de recepción de asilo supuestamente 'acogedor' en España, donde se alienta a los solicitantes de asilo a 'integrarse' y obtener 'autonomía' de los subsidios estatales, esta investigación se establece para examinar si -y de qué manera- los mecanismos disciplinarios que se han atribuido a modelos de recepción de asilo 'poco acogedores' en el Norte Global se reproducen en un modelo supuestamente 'acogedor'. [...]
In the context of a presumedly 'welcoming' asylum reception system in Spain, where asylum applicants are encouraged to 'integrate' and gain 'autonomy' from state subsidies, this research is set to examine whether -and if so how- the disciplining mechanisms that have been attributed to 'unwelcoming' asylum reception models across the Global North reproduce in an allegedly 'welcoming' model. [...]

2023  
2.
103 p, 3.2 MB "Lo que te hace vibrar el corazón" : un estudio etnográfico sobre la identificación de la cultura catalana / Kearney Vidal, Josefina ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Para comprender una idea de "pérdida" de cultura catalana es que la presente investigación realiza una prospección etnográfica a dicha cultura, a partir de la definición e identificación actual que realizan sobre ella los integrantes de la Agrupación Cultural Folclórica de Barcelona. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]  
3.
1 p, 2.7 MB Interaction and spoilage produced by Penicillum camemberti and Geotrichum candidum in Camembert cheese / Holgado Clua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2022
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
4.
602 p, 9.9 MB Els models d'acompanyament musical per a grups de foc : del conflicte per la tradició al sistema de models / Barbet Toribio, Jordi ; Cortés, Francesc, dir. ; Clua i Fainé, Montserrat, dir.
Aquesta tesi té com a objecte d'estudi els acompanyaments musicals de les colles de diables i bestiari de foc. Malgrat es tracta d'un fenomen present a tota la zona de parla catalana, la recerca s'ha centrat en la comarca del Barcelonès, on ara fa quatre dècades, després de la dictadura franquista, es va crear un nou ritual anomenat "correfoc". [...]
La presente tesis tiene como objeto de estudio los acompañamientos musicales de los grupos de "diables" (diablos) i "bestiari de foc" (bestias de fuego). A pesar de tratarse de un fenómeno presente en toda la zona de habla catalana, la investigación se ha centrado en la comarca del Barcelonès, donde hace cuatro décadas, después de la dictadura franquista, se creó un nuevo ritual llamado "correfoc". [...]
The focal point of this thesis is the musical accompaniments of the "diables" (devils troupe) and "bestiari de foc" (fire beasts). Despite the fact that this phenomenon is present throughout the entire Catalan-speaking area, this research focuses on the Barcelonès region, where four decades ago, after the Franco dictatorship, a new ritual called "correfoc" was created. [...]

2022  
5.
446 p, 8.0 MB Cuando llega el turismo. Análisis antropológico de las transformaciones derivadas del turismo en la Parroquia de Bolívar, Esmeraldas (Ecuador) / Sánchez Díaz, Elena ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
La presente tesis doctoral se desarrolla en Ecuador, en la provincia de Esmeraldas, concretamente en parroquia de Bolívar, perteneciente al Cantón Muisne. Analiza las múltiples transformaciones derivadas del proceso de penetración del turismo en el territorio, en conjunción con la diversidad de discursos y prácticas de respuesta de las poblaciones locales ante el nuevo escenario material y simbólico La provincia de Esmeraldas es el territorio con mayor afrodescendencia de todo Ecuador y, desde los albores de la colonia, ha sido constituida socio-históricamente como un territorio subalternizado, tanto por el aparato estatal ecuatoriano como por los ciudadanos de las provincias vecinas. [...]
This dissertation was developed in Ecuador, in the province of Esmeraldas, in the Parroquia of Bolívar, belonging to the Canton of Muisne. The multiple transformations resulting from the process of penetration of tourism in this territory were analysed, as well as the diversity of local discourses and practices as a response to the new symbolic and productive scenario. [...]

2022  
6.
495 p, 13.4 MB El Estado como estructura performativa : gubernamentalidad en el programa Familias, Chile / Fuica Rebolledo, Inti Fernando ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Carrasco Henríquez, Noelia, dir.
La tesis doctoral "El Estado como estructura performativa: gubernamentalidad en el programa Familias, Chile" consiste en el desarrollo de una propuesta teórico-metodológica para el estudio del Estado en tanto que fenómeno sociocultural situado. [...]
The doctoral thesis "The State as a performative structure: governmentality in the programa Familias, Chile" consists in the development of a theoretical-methodological proposal for the study of the State as a situated sociocultural phenomenon. [...]

2022  
7.
592 p, 10.9 MB La Nación Aymara existe : narración, vivencia e identidad aymara en el Departamento de Puno, Perú / Branca, Domenico ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Esta tesis analiza los conceptos de 'identidad' y 'nación' aymara en el departamento peruano de Puno. El texto se fundamenta en una investigación etnográfica de una duración total de un año, llevada a cabo principalmente en la ciudad de Puno y en dos comunidades campesinas del sur del departamento, Ancasaya y Alpaccollo, en el distrito de Ilave (Puno, Perú). [...]
This thesis analyses the concept of 'identity' and Aymara 'nation' in the Peruvian department of Puno. The text is based on an ethnographic study of a total duration of one year, carried out mainly in the town of Puno and in two rural comunidades in the south of the department, Ancasaya and Alpaccollo, in the district of Ilave (Puno, Peru). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
8.
137 p, 8.3 MB Cultura, ètnia i nació: una aproximació a l'estudi del nacionalisme des de l'antropologia social / Clua i Fainé, Montserrat ; Valdés del Toro, Ramón, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El punt de partida de la tesi és la convicció que per conèixer i comprendre millor el fenomen del nacionalisme és necessari aplicar una perspectiva històrica, comparativa i realment interdisciplinària, que incorpori les aportacions més valuoses en la interpretació del nacionalisme que s'han fet des de les diferents ciències socials. [...]
El punto de partida de la tesis es la convicción que para conocer y comprender mejor el fenómeno del nacionalismo es necesario aplicar una perspectiva histórica, comparativa y realmente interdisciplinaria, que incorpore las aportaciones más valiosas en la interpretación del nacionalismo que se han realizado desde las diferentes ciencias sociales. [...]
The starting point of the thesis is the conviction that to know and to better understand nationalism, it is necessary to take an historical, comparative and interdisciplinary approach. The main goal of the thesis is to show the role of anthropology in the past, the present, and the future in the analysis of the nationalism; an indispensable role not always recognized enough within and without the discipline. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
5 documents
9.
326 p, 2.5 MB La Barceloneta : los múltiples rostros del patrimonio cultural / Arista Zerga, Adriana Hilda ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Esta Investigación toma como punto de partida y a su vez, foco de análisis, el concepto de patrimonio cultural, un concepto complejo, con muchas aristas y perspectivas de análisis, puesto que conjuga un término jurídico-legal aplicado en términos de políticas públicas tanto a nivel local como estatal o global (teniendo como referencia final las declaraciones y decretos de la UNESCO sobre el tema) con el análisis sociocultural de cómo se construye políticamente/socialmente la idea de patrimonio, cómo y quién lo gestiona y que repercusiones tiene eso tanto en el propio patrimonio puesto en valor, recuperado o reivindicado, como y, sobretodo, en las comunidades y actores implicados en este proceso. [...]
This research takes as focus of analysis, the concept of cultural heritage, a complex concept, with many edges and analytical perspectives, as a legal term that combines legal-implemented public policies in terms of both local or global state (with reference end statements and decrees of UNESCO on the subject) with sociocultural analysis of how to build politically / socially the idea of heritage, how and who manages it and what does it both been worth own heritage, recovered or claimed, as and, above all, in the communities and stakeholders involved in this process. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials acadèmics 70 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 174.1 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Tapada Berteli, María Teresa ; Ventura Oller, Montserrat ; Molina Gonzalez, Jose Luis ; Clua i Fainé, Montserrat ; Marre, Diana ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Molas Closas, Anna ; Santos Fita, Didac ; Maureira Contreras, Marcelo ; Kristensen, Regnar Albaek ; Mateo Dieste, Josep Lluis ; Valenzuela Garcia, Hugo ; van den Bogaert, Alice Marie Sophie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
General objectives: To orient the investigation towards the understanding of the emerging processes of adaptation of culturally diverse communities. To know the epistemological and methodological problems that cross-cultural comparison entails. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2023-24
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
2.
7 p, 113.4 KB Antropologia política [101266] / Clua i Fainé, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu de l'assignatura es que l'estudiant comprengui l'objecte d'estudi propi de l'Antropologia Política i la seva especificitat dins l'antropologia social. Presenta una introducció als conceptes bàsics vinculats amb la política i el poder en tots els àmbits de les relacions socials, les problemàtiques i debats centrals de la sub-disciplina, i els paradigmes teòrics i metodològics construïts per donar-los resposta. [...]
The course aims for the student to understand the object of study of Political Anthropology and its specificity within social anthropology. It introduces the basic concepts linked to politics and power in all areas of social relations, the central issues and debates of the sub-discipline, and the theoretical and methodological paradigms constructed to answer them. [...]
El objetivo de la asignatura es que el estudiante comprenda el objeto de estudio propio de la Antropología Política y su especificidad dentro de la antropología social. Presenta una introducción a los conceptos básicos vinculados con la política y el poder en todos los ámbitos de las relaciones sociales, las problemáticas y debates centrales de la subdisciplina, y los paradigmas teóricos y metodológicos construidos para darles respuesta. [...]

2023-24
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
3.
12 p, 133.6 KB Antropologia dels pobles d'Espanya [101243] / Clua i Fainé, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Assignatura obligatòria que forma part de la matèria de "Coneixement etnogràfic". S'imparteix al primer semestre de 3er curs del grau d'antropologia i continua el procés de fonamental de formació dels/les estudiants. [...]
This compulsory course is part of the subject of "Ethnographic Knowledge". It is taught in the first semester of the 3rd year of the Anthropology degree and continues the fundamental learning process for the students. [...]
Asignatura obligatoria que forma parte de la materia de "Conocimiento Etnográfico". Se imparte en el primer semestre de 3r curso del grado de antropología y continúa el proceso de formación básica de los/las estudiantes. [...]

2023-24
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
4.
8 p, 122.7 KB Recerques Comparatives [43149] / Piella Vila, Anna Maria ; González Echevarria, Aurora ; Ventura Oller, Montserrat ; Clua i Fainé, Montserrat ; Fons, Virgínia ; Grau Rebollo, Jorge ; Milano, Claudio ; Mansilla, José Antonio ; Mateo Dieste, Josep Lluis ; Casado Aijón, Irina ; van den Bogaert, Alice Marie Sophie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: 1 Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
This module is part of the specialization E1 "Ethnographic and Transcultural Research" and it comprises both semesters. Goals: 1 To understand the dialectics between particularism and comparison that reflects the development of the history of Anthropology To identify the most relevant theoretical debates concerning the concepts of personhood, body and identity, both from the perspective of a group (collective ethnic identities) as from the person's viewpoint, in order to apply them to specific ethnographic studies and delimited comparisons. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: 1 Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2023-24
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
5.
8 p, 144.1 KB Treball de final de grau [101280] / Grau Rebollo, Jorge ; Piella Vila, Anna Maria ; Clua i Fainé, Montserrat ; Gomez Mestres, Silvia ; Olaso Ruiz, Maria Julieta ; Graupera Gargallo, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El TFG és una assignatura de 6 ECTS, obligatòria de 4t curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. 1 El TFG es concep com la culminació de la seqüència de les assignatures metodològiques i tècniques de segon i tercer curs que, en el seu conjunt, constitueixen un model de la investigació etnogràfica en Antropologia i es desenvolupa al llarg del primer semestre del 4t curs. [...]
The TFG is a 4th year, 6 ECTS, compulsory course within the Degree in Social and Cultural Anthropology. The TFG is conceived as the culmination of a sequence of methodological and technical courses offered during the second and third academic years. [...]
El TFG es una asignatura de 6 ECTS, obligatoria de 4º curso del Grado en Antropología Social y Cultural. 1 El TFG está concebido como la culminación de la secuencia de las asignaturas metodológicas y técnicas de segundo y tercer curso que, en su conjunto, constituye un modelo de la investigación etnográfica en Antropología y se desarrolla a lo largo del primer semestre del 4º curso. [...]

2023-24
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
6.
23 p, 183.7 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Ballestín González, Beatriz ; González Echevarría, Aurora ; Tapada Berteli, María Teresa ; Ventura i Oller, Montserrat ; Molina Gonzalez, José Luis ; Clua i Fainé, Montserrat ; Stolcke, Verena ; Marre, Diana ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Cantillana, Raphael ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Valenzuela García, Hugo ; van den Bogaert, Alice Marie-Sophie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
General objectives: To orient the investigation towards the understanding of the emerging processes of adaptation of 1 To orient the investigation towards the understanding of the emerging processes of adaptation of culturally diverse communities. [...]
1 Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2022-23
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
7.
8 p, 121.9 KB Recerques Comparatives [43149] / Piella Vila, Anna ; González Echevarría, Aurora ; Ventura i Oller, Montserrat ; Clua i Fainé, Montserrat ; Fons, Virgínia ; Grau Rebollo, Jorge ; Milano, Claudio ; Bretones Peregrina, Eva ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Casado Aijón, Irina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
This module is part of the specialization E1 "Ethnographic and Transcultural Research" and it comprises both semesters. Goals: To understand the dialectics between particularism and comparison that reflects the development of the history of Anthropology To identify the most relevant theoretical debates concerning the concepts of personhood, body and identity, both from the perspective of a group (collective ethnic identities) as from the person's viewpoint, in order to apply them to specific ethnographic studies and delimited comparisons. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2022-23
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
8.
6 p, 112.0 KB Antropologia política [101266] / Clua i Fainé, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu de l'assignatura es que l'estudiant comprengui l'objecte d'estudi propi de l'Antropologia Política i la seva especificitat dins l'antropologia social. Presenta una introducció als conceptes bàsics vinculats amb la política i el poder en tots els àmbits de les relacions socials, les problemàtiques i debats centrals de la sub-disciplina, i els paradigmes teòrics i metodològics construïts per donar-los resposta. [...]
The course aims for the student to understand the object of study of Political Anthropology and its specificity within social anthropology. It presents an introduction to the basic concepts linked to politics and power in all areas of social relations, the central issues and debates of the sub-discipline, and the theoretical and methodological paradigms constructed to answer them. [...]
El objetivo de la asignatura es que el estudiante comprenda el objeto de estudio propio de la Antropología Política y su especificidad dentro de la antropología social. Presenta una introducción a los conceptos básicos vinculados con la política y el poder en todos los ámbitos de las relaciones sociales, las problemáticas y debates centrales de la subdisciplina, y los paradigmas teóricos y metodológicos construidos para darles respuesta. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
9.
6 p, 112.9 KB Antropologia dels pobles d'Espanya [101243] / Clua i Fainé, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Assignatura obligatòria que forma part de la matèria de "Coneixement etnogràfic". S'imparteix al primer semestre de 3er curs del grau d'antropologia i continua el procés de fonamental de formació dels/les estudiants. [...]
This is a compulsory course that is part of the subject of "Ethnographic Knowledge". It is taught in the first semester of the 3rd year of Anthropology degree, and it continues the fundamental process of learning of the students. [...]
Asignatura obligatoria que forma parte de la materia de "Conocimiento Etnográfico". Se imparte en el primer semestre de 3r curso del grado de antropología y continúa el proceso de formación básica de los/las estudiantes. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
10.
8 p, 121.9 KB Recerques Comparatives [43149] / Grau Rebollo, Jorge ; González Echevarría, Aurora ; Piella Vila, Anna ; Ventura i Oller, Montserrat ; Clua i Fainé, Montserrat ; Fons, Virgínia ; Milano, Claudio ; Bretones Peregrina, Eva ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Casado Aijón, Irina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
This module is part of the specialization E1 "Ethnographic and Transcultural Research" and it comprises both semesters. Goals: To understand the dialectics between particularism and comparison that reflects the development of the history of Anthropology To identify the most relevant theoretical debates concerning the concepts of personhood, body and identity, both from the perspective of a group (collective ethnic identities) as from the person's viewpoint, in order to apply them to specific ethnographic studies and delimited comparisons. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2021-22
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents

Materials acadèmics : 70 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Clua, Mireia
2 Clua, Monica
1 Clua, Montserrat
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.