Resultats globals: 79 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 68 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
40 p, 3.4 MB From Patinir's Workshop to the Monastery of Pedralbes : a Virgin and Child in a Landscape / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Among the paintings of netherlandish origin imported into Catalonia during the first half of the 16th century, preserved at the Monastery of Pedralbes, there is a small panel featuring the Madonna and Child in a landscape which is attributed here to Patinir's workshop, not excluding the possibility of some autograph intervention by the master. [...]
Entre les pintures dels Països Baixos importades a Catalunya al llarg de la primera meitat del segle XVI que es conserven al monestir de Pedralbes, hi ha una petita taula amb la Verge i l'Infant dins d'un paisatge que aquí s'atribueix al taller de Patinir, sense descartar una intervenció autògrafa del mestre. [...]
Entre las pinturas de los Países Bajos importadas a Cataluña a lo largo de la primera mitad del siglo XVI que se conservan en el monasterio de Pedralbes, se encuentra una pequeña tabla con la Virgen y el Niño dentro de un paisaje que aquí se atribuye al taller de Patinir, sin descartar una intervención autógrafa del maestro. [...]

2018 - 10.5565/rev/locus.323
Locus amoenus, Vol. 16 (2018) , p. 19-57 (Articles)  
2.
35 p, 1.8 MB Bernat Martorell i la llegenda de Sant Jordi. Del retaule als brodats / Macías Prieto, Guadaira ; Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El Retaule de sant Jordi, distribuït entre el Musée du Louvre, el Chicago Art Institute i, potser, el Philadelphia Museum Art, és, sens dubte, l'obra mestra de Bernat Martorell, però també una de les que presenta més interrogants pel que fa a l'estil, la cronologia i la destinació originària. [...]
The Retable of Saint George, whose panels are divided up among the Louvre Museum, the Chicago Art Institute, and perhaps the Philadelphia Museum of Art, is undoubtedly Bernat Martorell's masterpiece, but also one of the pieces which raises more questions regarding its style, chronology and original destination. [...]

2012 - 10.5565/rev/locus.219
Locus amoenus, Núm. 11 (2011-2012) , p. 19-53  
3.
24 p, 538.6 KB Alfonso el Magnánimo y Jan van Eyck: pintura y tapices flamencos en la corte del rey de Aragón / Cornudella i Carré, Rafael (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Alfonso el Magnánimo tuvo en su poder al menos un par de obras suyas, según nos cuentan las fuentes. Esta apreciación particular del gran maestro flamenco se inscribe naturalmente dentro de un fenómeno más general, cual es el de la emulación, por parte de tantas cortes regias o principescas europeas, del modelo de mecenazgo y de los ideales culturales de los reyes y los príncipes de la casa de Valois, incluyendo, por supuesto, la rama de los duques de Borgoña. [...]
Already during his lifetime Jan van Eyck was the most celebrated painter in Europe, and King Alfonso the Magnanimous possessed at least a couple of works by the painter, as sources record. This particular appraisal of the great Flemish master is naturally in keeping with a more general phenomenon, the emulation by so many European royal and princely courts of the model of patronage and cultural ideals of the kings and princes of the House of Valois, including the branch of the Dukes of Burgundy. [...]

2010 - 10.5565/rev/locus.201
Locus amoenus, Núm. 10 (2009-2010) , p. 39-62  
4.
33 p, 3.9 MB El Mestre de la Llotja de Mar de Perpinyà (àlies Mestre de Canapost; àlies Mestre de la Seu d'Urgell) / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Enfront de les opinions que prefereixen mantenir dissociades les personalitats d'un Mestre de Canapost i un Mestre de la Seu d'Urgell, en aquest article es torna a advocar per la seva identitat, i es proposa el nom alternatiu de Mestre de la Llotja de Mar de Perpinyà. [...]
Contrary to some opinions which prefer to keep the Master of Canapost and the Master of La Seu d'Urgell as separate personalities, this article proposes returning to a single identity, and suggests an alternative name: Master of Llotja of Perpinyà (Perpignan). [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.144
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 137-169  
5.
41 p, 4.6 MB La pintura de la primera meitat del segle XVI al Museu Episcopal de Vic / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'article conté diversos estudis sobre obres pictòriques de la primera meitat del segle XVI conservades al Museu Episcopal de Vic. En primer lloc, s'atribueix a Jean Bourdichon un pergamí il·luminat amb una Mare de Déu, que va ser adquirit l'any 1920 per al Museu, on va ser catalogat com a anònim. [...]
This article contains several studies about paintings of the first half of the Sixteenth Century in the Museu Episcopal de Vic (near Barcelona). Firstly, it is attributed to the french painter Jean Bourdichon a little illuminated parchment with an image of the Virgin, that was acquired by the museum in 1920 and catalogated as anonymous. [...]

2002 - 10.5565/rev/locus.126
Locus amoenus, N. 6 (2002) , p. 145-185  
6.
26 p, 6.7 MB Para una revisión de la obra pictórica de Francisco Preciado de la Vega : Sevilla, 1712-Roma, 1789 / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
Francisco Preciado de la Vega es recordado sobre todo como primer director de los pensionados en Roma por la Academia de San Fernando y como autor de un tratado sobre pintura, la Arcadia Pictórica (Madrid, 1789). [...]
Francisco Preciado de la Vega is remembered above all as the first director of the pensionates in Rome by the Academy of San Fernando and as the author of a treatise on painting, the Arcadia Pictórica (Madrid, 1789). [...]

1997 - 10.5565/rev/locus.73
Locus amoenus, N. 3 (1997) , p. 97-122  
7.
21 p, 4.5 MB Sobre els cartells d'Alexandre de Riquer i les seves fonts / Cornudella i Carré, Rafael (Universitat de Lleida)
El paper capdavanter d'Alexandre de Riquer en la historia del cartelisme català és reconegut per tota la historiografia. Tanmateix, no disposem encara d'un catalogue raisonné de la seva producció cartellística. [...]
The pioner role of Alexandre de Riquer in the history of catalan pñoster is acknowledged by the historiography. Nevertheles we don't yet have a catalogue raisonné of his poster production. Our aims is to offer some precisory'in order to contribute to the elaboration of his desirable catalogue. [...]

1995 - 10.5565/rev/locus.41
Locus amoenus, N. 1 (1995) , p. 227-247  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
260 p, 7.9 MB Mercat de l'art, col·leccionisme i museus 2022 / Bassegoda i Hugas, Bonaventura 1954- ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Domènech i Vives, Ignasi ed. (Consorci del Patrimoni de Sitges) ; Alcolea Albero, Fernando ; Barón, Ester ; Gomà, Sara ; Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Forcada, Eric ; Hernández Henche, Nadia ; Miralpeix Vilamala, Francesc (Universitat de Girona) ; Soler Moreno, Laia
Bellaterra ; Sitges Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions ; Consorci del Patrimoni de Sitges 2023  
2.
38 p, 237.5 KB Història de l'art i musicologia : report elaborat sota la coordinació de Francesc Fontbona i Romà Escalas, amb la col·laboració de Rafael Cornudella i Jordi Rifé / Fontbona, Francesc, coord. ; Escalas, Romà, coord. ; Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona)
La recerca en història de l'art ofereix un panorama poc delimitat i força dispers. En el moment de realitzar una valoració d'aquest panorama, una gran quantitat de «llibres d'art» i catàlegs d'exposicions fan gairebé impossible una delimitació sistemàtica del que són resultats d'investigacions originals i inèdites. [...]
Barcelona: Institut d'Estudis Catalans, 2005
Reports de la recerca a Catalunya: 1996-2002, Vol. 2 (2005), p. 1240-1276  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
4.1 MB Les peintres français, néerlandais et allemands dans la couronne d'Aragon du règne de Jean Ier à celui de Ferdinand le Catholique (1387-1516) / Espin, Elsa ; Lorentz, Philippe, dir. ; Cornudella i Carré, Rafael, dir.
Aquesta tesi doctoral se centra en els pintors francesos, neerlandesos i alemanys actius als territoris ibèrics de l'antiga Corona d'Aragó entre el regnat de Joan I i el de Ferran el Catòlic, és a dir, entre el 1387 i el 1516. [...]
Esta tesis doctoral se centra en los pintores franceses, neerlandeses y alemanes activos en los territorios ibéricos de la antigua Corona de Aragón entre el reinado de Juan I y el de Fernando el Católico, es decir, entre 1387 y 1516. [...]
La présente thèse doctorale s'intéresse aux peintres français, néerlandais et allemands présents dans les territoires ibériques de l'ancienne couronne d'Aragon du règne de Jean Ier à celui de Ferdinand le Catholique, soit des années 1387 à 1516. [...]
This PhD thesis examines French, Netherlandish and German painters active in the Iberian territories of the ancient Crown of Aragon, from the reign of John Ist to Ferdinand the Catholic, id est 1387 to 1516. [...]

2022  
2.
691 p, 10.5 MB L'estampa i la primera guerra carlina a Catalunya (1833-1840) / Corrales Burjalés, Laura ; Cornudella i Carré, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Moliner i Prada, Antoni, 1948-2020, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aquest estudi pretén establir unes primeres bases per conèixer les qualitats iconogràfiques de les estampes que s'integren en la propaganda dels diferents bàndols enfrontats durant la Primera Guerra Carlina. [...]
This study aims to establish the first bases to know iconographic quality prints that are part of the propaganda of different opposing sides during The First Carlist War. There is also a study of printers, booksellers, publishers and creators (artists, engravers and lithographers) who participated directly or indirectly in the creation, printing and publishing of political prints. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documents

Materials acadèmics 68 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 109.0 KB Patrimoni Artístic: Vies d'Estudi i Tècniques d'Anàlisi [43006] / Cornudella i Carré, Rafael ; Carbonell i Buades, Marià ; Fernandez Rius, Nuria ; Duran Porta, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El programa del Mòdul 1 té un caràcter investigador i constitueix el primer pilar del curs pel que fa a la iniciació a la recerca. El mòdul s'articula a l'entorn de 3 seminaris centrats en un tema d'estudi. [...]
The Module 1 program has a research character and constitutes the first pillar of the course as far as initiation in research is concerned. The module is organized around 3 seminars focused on a topic of study. [...]
El programa del Módulo 1 tiene un caracter investigador y constituye el primer pilar del curso por lo que a la iniciación en la investigación se refiere. El módulo se articula alrededor de 3 seminarios centrados en un tema de estudio. [...]

2023-24
Màster Universitari en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic [1173]
3 documents
2.
5 p, 107.2 KB Art renaixentista (segle XV a Itàlia) [100546] / Cornudella i Carré, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu fonamental de l'assignatura és el de proporcionar a l'estudiant algunes claus bàsiques per interpretar l'art italià del segle XV, la seva ambició intel·lectual, les seves connexions amb la nova cultura de l'humanisme i la seva significació històrica. [...]
The fundamental objective of the course is to provide the student with some basic keys to interpret the Italian art of the fifteenth century, his intellectual ambition, his connections with the new culture of humanism and its historical significance. [...]
El objetivo fundamental de la asignatura es el de proporcionar al estudiante algunas claves básicas para interpretar el arte italiano del siglo XV, su ambición intelectual, sus conexiones con la nueva cultura del humanismo y su significación histórica. [...]

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
3.
6 p, 110.3 KB Art renaixentista (segle XVI) [100545] / Cornudella i Carré, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En l'actual Pla d'estudis, l'assignatura "Art renaixentista (segle XVI)" s'integra en la matèria Història de l'art modern (segles XVI-XVIII). És de caràcter obligatori, de sis crèdits, i s'imparteix a tercer curs del Grau en Història de l'Art. [...]
Renaissance Art (16th century) is a course that belongs to subject History of Modern Art. It is a compulsory subject (6 cr. ) and this is taught in the tirth year of the History of Art degree. It is the logical complement of the course Renaissance Art (15th century in Italy) which takes place in the second year of History Art degree, since they share objectives, competencies and learning outcomes. [...]
En el actual Plan de estudios esta asignatura se integra en la materia Historia del arte moderno (siglos XVI-XVIII). Es de carácter obligatorio, de seis créditos, y se imparte en tercer curso del Grado en Historia del Arte. [...]

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
4.
6 p, 108.2 KB Arts decoratives a l'època moderna [100537] / Bassegoda i Hugas, Bonaventura 1954- ; Carbonell i Buades, Marià ; Cornudella i Carré, Rafael ; Garganté Llanes, Maria ; Bru Turull, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Introduir l'alumnat en el coneixement i l'anàlisi de les arts decoratives a Europa als segles XVI, XVII i XVIII i, més concretament, en les arts del dibuix, el gravat, l'argenteria, el moble i la ceràmica. [...]
To introduce students to the knowledge and analysis of the decorative arts in Europe and Spain in the 16th, 17th and 18th cen.
introducir al alumnado en el conocimiento y el análisis de las artes decorativas en Europa en los siglos XVI, XVII y XVIII y, má.

2023-24
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
5.
6 p, 109.5 KB Art renaixentista (segle XVI) [100545] / Cornudella i Carré, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En l'actual Pla d'estudis, l'assignatura "Art renaixentista (segle XVI)" s'integra en la matèria Història de l'art modern (segles XVI-XVIII). És de caràcter obligatori, de sis crèdits, i s'imparteix a tercer curs del Grau en Història de l'Art. [...]
Renaissance Art (16th century) is a course that belongs to subject History of Modern Art. It is a compulsory subject (6 cr. ) and this is taught in the tirth year of the History of Art degree. It is the logical complement of the course Renaissance Art (15th century in Italy) which takes place in the second year of History Art degree, since they share objectives, competencies and learning outcomes. [...]
En el actual Plan de estudios esta asignatura se integra en la materia Historia del arte moderno (siglos XVI-XVIII). Es de carácter obligatorio, de seis créditos, y se imparte en tercer curso del Grado en Historia del Arte. [...]

2022-23
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
6.
5 p, 106.6 KB Art renaixentista (segle XV a Itàlia) [100546] / Carbonell i Buades, Marià ; Cornudella i Carré, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu fonamental de l'assignatura és el de proporcionar a l'estudiant algunes claus bàsiques per interpretar l'art italià del segle XV, la seva ambició intel·lectual, les seves connexions amb la nova cultura de l'humanisme i la seva significació històrica. [...]
The fundamental objective of the course is to provide the student with some basic keys to interpret the Italian art of the fifteenth century, his intellectual ambition, his connections with the new culture of humanism and its historical significance. [...]
El objetivo fundamental de la asignatura es el de proporcionar al estudiante algunas claves básicas para interpretar el arte italiano del siglo XV, su ambición intelectual, sus conexiones con la nueva cultura del humanismo y su significación histórica. [...]

2022-23
Grau en Història de l'Art [807]
3 documents
7.
5 p, 106.6 KB Patrimoni Artístic: Vies d'Estudi i Tècniques d'Anàlisi [43006] / Cornudella i Carré, Rafael ; Rico Camps, Daniel ; Carrero Santamaría, Eduardo ; Fernandez Rius, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El programa del Mòdul 1 té un caràcter investigador i constitueix el primer pilar del curs pel que fa a la iniciació a la recerca. El mòdul s'articula a l'entorn de 3 seminaris centrats en un tema d'estudi. [...]
The Module 1 program has a research character and constitutes the first pillar of the course as far as initiation in research is concerned. The module is organized around 3 seminars focused on a topic of study. [...]
El programa del Módulo 1 tiene un caracter investigador y constituye el primer pilar del curso por lo que a la iniciación en la investigación se refiere. El módulo se articula alrededor de 3 seminarios centrados en un tema de estudio. [...]

2022-23
Màster Universitari en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic [1173]
3 documents
8.
6 p, 583.6 KB Art del Renaixement [22660] / Cornudella i Carré, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1998-99
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
9.
2 p, 607.2 KB Art del Renaixement [22660] / Cornudella i Carré, Rafael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1997-98
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
10.
8 p, 118.9 KB Patrimoni Artístic: Vies d'Estudi i Tècniques d'Anàlisi [43006] / Cornudella i Carré, Rafael ; Claveria, Montserrat ; Llorens Moreno, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El programa del Mòdul 1 té un caràcter investigador i constitueix el primer pilar del curs pel que fa a la iniciació a la recerca. El mòdul s'articula a l'entorn de 3 seminaris centrats en un tema d'estudi. [...]
The Module 1 program has a research character and constitutes the first pillar of the course as far as initiation in research is concerned. The module is organized around 3 seminars focused on a topic of study. [...]
El programa del Módulo 1 tiene un caracter investigador y constituye el primer pilar del curso por lo que a la iniciación en la investigación se refiere. El módulo se articula alrededor de 3 seminarios centrados en un tema de estudio. [...]

2021-22
Màster Universitari en Anàlisi i Gestió del Patrimoni Artístic [1173]
3 documents

Materials acadèmics : 68 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.