Resultats globals: 27 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 10 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles, 12 registres trobats
Materials de curs 10 registres trobats  
1.
5 p, 29.2 KB Estratègies de mediació [101637] / Essomba Gelabert, Miquel Àngel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura inicia la professionalització en l'àmbit de la mediació amb la intenció d'establir ponts entre col. lectius i entre persones en una societat cada vegada més complexa i heterogènia. [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
2.
4 p, 104.9 KB Estratègies de mediació [101637] / Essomba Gelabert, Miquel Àngel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura inicia la professionalització en l'àmbit de la mediació amb la intenció d'establir ponts entre col. lectius i entre persones en una societat cada vegada més complexa i heterogènia. [...]
2014-15
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
3.
4 p, 102.0 KB Estratègies de mediació [101637] / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura inicia la professionalització en l'àmbit de la mediació amb la intenció d'establir ponts entre col. lectius i entre persones en una societat cada vegada més complexa i heterogènia. [...]
2013-14  
4.
4 p, 102.0 KB Estratègies de mediació [101637] / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura inicia la professionalització en l'àmbit de la mediació amb la intenció d'establir ponts entre col. lectius i entre persones en una societat cada vegada més complexa i heterogènia. [...]
2013-14  
5.
4 p, 102.0 KB Estratègies de mediació [101637] / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura inicia la professionalització en l'àmbit de la mediació amb la intenció d'establir ponts entre col. lectius i entre persones en una societat cada vegada més complexa i heterogènia. [...]
2013-14  
6.
4 p, 102.0 KB Estratègies de mediació [101637] / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura inicia la professionalització en l'àmbit de la mediació amb la intenció d'establir ponts entre col. lectius i entre persones en una societat cada vegada més complexa i heterogènia. [...]
2013-14  
7.
2 p, 22.2 KB Organització d'Institucions d'educació no formal [23175] / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2007-08
Diplomat en Educació Social [75]  
8.
5 p, 52.1 KB Organització d'Institucions d'educació no formal [23175] / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2006-07
Llicenciat en Pedagogia [598]  
9.
9 p, 56.9 KB Dinàmica de grups [23171] / Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2006-07
Llicenciat en Pedagogia [598]  
10.
2 p, 35.7 KB Organització d'Institucions d'educació no formal [23175] / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2002-03
Llicenciat en Pedagogia [598]  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
289 p, 1.1 MB Política educativa i igualtat d'oportunitats : prioritats i propostes ; Primera edició / Ferrer, Ferran, editor literari ; Bonal, Xavier, editor literari ; Essomba, Miquel Àngel, editor literari ; Fundació Jaume Bofill, entitat editora
(Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 42)  
2.
12 p, 75.5 KB Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Marita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. [...]
IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122
3 documents

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
6.1 MB L'Atenció integral al desenvolupament intel·lectual i socioemocional dels infants en les pràctiques educatives / Martínez Pérez, Lorea ; Essomba, Miquel Àngel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
L'objectiu general d'aquesta tesi és identificar les condicions que faciliten una atenció integral al desenvolupament intel·lectual i socioemocional dels infants en les pràctiques educatives dels docents. [...]
The main goal of this research is to identify the conditions that facilitate teachers attending to both the cognitive and social emotional development of children through their educational practices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
3 documents
2.
408 p, 3.4 MB L'educació intercultural a les organitzacions d'educació en el lleure de base comunitària / Iglesias Vidal, Edgar ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
A partir d'aquesta tesi doctoral pretenem contribuir a l'enfortiment de la dimensió intercultural a les organitzacions d'educació en el lleure de base comunitària, a partir d'identificar les condicions que avui en dia, afavoreixen o dificulten el desenvolupament de la interculturalitat. [...]
From now on, this doctoral thesis tries to provide strength to the intercultural dimension in educational organizations in leisure-based community, since identifying the conditions that, today, favor or hinder intercultural development. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
3.
349 p, 1.1 MB Els Discursos sobre atenció a la diversitat en la comunitat educativa a Catalunya / Essomba, Miquel Àngel ; Coll, César, dir. ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'objectiu general de la tesi és analitzar la dissociació entre discurs i pràctica pel que fa a la diversitat i l'atenció a la diversitat en el sistema educatiu. Una primera part de recerca ha estat centrada en la fonamentació del discurs i correspon al marc teòric d'aquesta tesi. [...]
The general aim of this thesis is to analize the lack of association between the discourse and the practice about Diversity and Education for Diversity within the system of Education. The first part of this research has been focused in the fundamentals of the discourse and it has become the theoretical framework of the thesis. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  

Articles 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
27 p, 214.9 KB Procesos y dinámicas de construcción identitaria entre adolescentes inmigrados / Essomba Gelabert, Miquel Ángel
Este artículo sintetiza los resultados y primeras conclusiones de una investigación realizada en el entorno de los procesos y las dinámicas de construcción identitaria entre adolescentes inmigrados con un máximo de tres años de estancia en nuestro país. [...]
This paper aims to summarize the outputs and the preliminary conclusions of a research on processes and dynamics about identity construction among immigrant adolescents living in the country for no more than three years. [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Num. 346 (2008) , p. 145-147  
2.
6 p, 125.0 KB Política educativa e igualdad de Oportunidades / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ferrer, Ferran
Unas 40 personas de reconocido prestigio en el ámbito educativo catalán y de perfiles ideológicos distintos consensúan un documento de debate que responde a dos principios rectores: la igualdad de oportunidades y la equidad. [...]
2005
Cuadernos de pedagogía, Núm. 344 (Marzo 2005) , p. 82-87  
3.
5 p, 115.0 KB Política educativa en el Reino Unido : el 'mercado' de Blair / Essomba Gelabert, Miquel Àngel
El Libro Blanco de la reforma emprendida en ese país articula una transformación organizativa estructurada en cuatro ámbitos: estatuto de las instituciones escolares, protagonismo de las familias, atención a la diversidad y a la disciplina del alumnado, y nuevo rol de las autoridades locales. [...]
2006
Cuadernos de pedagogía, Num. 355 (2006) , p. 80-84  
4.
2 p, 63.1 KB Lo mejor y lo peor / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Si algo caracteriza a la propia vida es su naturaleza dinámica, cambiante sin cesar. El dinamismo establece un continuo de desarrollo constante, y eso a los humanos a veces nos desconcierta y nos empuja a parcelar y establecer etapas para comprender mejor el devenir. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 397 (2009) , p. 54-55  
5.
3 p, 101.7 KB Aprender sobre inmigración en tiempos de incertidumbre / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La mirada sobre la inmigración en tiempos de crisis y de cambio de paradigma exige una actualización de las propuestas didácticas y de los recursos educativos. Dos son los enfoques de las estrategias que pueden cambiar conceptos y actitudes: el cognitivo y el socioafectivo. [...]
2012
Cuadernos de pedagogía, Num. 420 (2012) , p. 72-75  
6.
24 p, 250.1 KB La coordinació académica de la Universidad. Estrategias para una educación de calidad / Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El colectivo de profesores implicados en materias de Organización Educativa en la licenciatura de Pedagogía de la Universidad Autónoma Barcelona desarrolla diversas acciones dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación en la confección y desarrollo de los programas. [...]
Most lecturers and professors involved in teaching School Management and Education Management courses have been engaged in developing some innovative actions to improve the training quality that we offer to students in the Pedagogy degree at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2009
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. REIFOP, Vol. 12, núm. 2 (2009) , p. 121-144  
7.
2 p, 770.3 KB Identitat, diversitat i cultura / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'autor exposa els punts bàsics de la gestió intercultural de la identitat i la diversitat per saber d'on partim, on estem i cap a on anem.
2014
Valors. Revista de reflexió i diàleg, Vol. 118 (setembre 2014) , p. 18-19  
8.
15 p, 197.0 KB Políticas de escolarización del alumnado de origen extranjero en el estado español hoy. Análisis y propuestas / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este texto refleja los puntos fuertes del debate de la red SIRIUS en el estado español en 2013. El objetivo de dicho encuentro fue diagnosticar el estado actual de implementación de las políticas de escolarización básica obligatoria del alumnado de origen extranjero, y explorar soluciones, aportar experiencias y buenas prácticas que puedan servir de paliativo a las problemáticas identificadas. [...]
This text reflects key issues discussed in the Spanish SIRIUS meeting in 2013. The aim of the meeting was to assess the current state of implementation of the policies of compulsory basic schooling for students with a migrant background, and explore solutions to provide experiences and best practices that can serve as a palliative to the identified problems. [...]

2014
Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado. REIFOP, Vol. 17, núm. 2 (2014) , p. 13-27  
9.
10 p, 129.3 KB Immigració i educació a la UE : per unes polítiques eficaces i renovades d'igualtat d'oportunitats / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La UE persegueix amb afany objectius educatius ambiciosos en els seus estats, amb la finalitat de promoure una Europa més competent, verda i inclusiva. No obstant això, existeix un sector social que parteix en situació de desavantatge i desigualtat a l’hora d’assolir els objectius plantejats: els fills i filles de famílies immigrades. [...]
The EU purposefully seeks out ambitious educational goals in its member states, with the aim of promoting a more competent, green and inclusive Europe. Nevertheless, there is a social sector that starts from a situation of disadvantage and inequality when trying to achieve these objectives: the children of immigrant families. [...]
La UE persigue con ahínco objetivos educativos ambiciosos en sus estados, con el fin de promover una Europa más competente, verde e inclusiva. Sin embargo, existe un sector social que parte en situación de desventaja y desigualdad a la hora de alcanzar los objetivos planteados: los hijos e hijas de familias inmigradas. [...]

2012
Aloma, Vol. 30 Núm. 2 (2012) , p. 69-78  
10.
13 p, 68.9 KB Una aproximació a la pràctica esportiva dels immigrants en el temps lliure a Catalunya / Essomba, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
L’arribada a Catalunya d’immigració recent procedent de tots els continents posa a prova la capacitat d’inclusió de la societat catalana. Un dels espais privilegiats per fomentar aquesta inclusió és el temps de lleure, i una de les activitats més adequades és l’esport i l’activitat física. [...]
L’arrivée récente en Catalogne d’une immigration provenant de tous les continents met à l’épreuve la capacité d’intégration de la société catalane. L’un des espaces privilégiés pour développer cette intégration est le temps libre, et l’une des activités les plus adaptées est le sport et l’activité physique. [...]

2007
Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 33 (2007) , p. 91-103  

Articles : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Essomba, M.
1 Essomba, M. A.
21 Essomba, Miquel Angel
3 Essomba, Miquel Àngel,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.