Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
32 p, 405.4 KB Using instruments aimed at self-regulation in the consecutive interpreting classrooms : two case studies / Arumí Ribas, Marta (Universitat Pompeu Fabra) ; Esteve, Olga (Universitat Pompeu Fabra)
The aim of the research is to investigate the self-regulation processes in consecutive interpreting learning in the context of formal teaching in the university sphere. More specifically, we are interested in finding out about the relationship between consciousness of learning and learner autonomy based on the study of the selfregulation processes that result from the incorporation of teaching actions aimed explicitly at encouraging the process of reflection on learning itself. [...]
2007
Electronic Journal of Foreign Language Teaching, Vol. 3, No. 2 (2006) , p. 158-189  
2.
18 p, 68.4 KB Hacia la autonomía del aprendiz en la enseñanza de lenguas extranjeras en el ámbito universitario : el enfoque por tareas como puente de unión entre el aprendizaje en el aula y el trabajo en autoaprendizaje / Esteve, Olga (Universitat Pompeu Fabra) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Pompeu Fabra) ; Cañada Pujols, Maria Dolors (Universitat Pompeu Fabra)
En el ámbito de la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras, el presente se caracteriza por la búsqueda de modelos pedagógicos que fomenten la autonomía del aprendiz. Sin emb argo, en la discusión que se ha generado en todos los contextos del ámbito educativo español, especialmente en el universitario, el concepto de autonomía se asocia únicamente a modelos de enseñanza autodirigidos (autoaprendizaje y enseñanza a distancia) cuando las aportaciones más recientes de las disciplinas teóricas subyacentes a dicho concepto coinciden en señalar que debe interpretarse de forma más amplia. [...]
2003
BELLS : Barcelona English language and literature studies, Vol. 12 (2003)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.