Resultats globals: 20 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 10 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
9 p, 2.6 MB Evaluar el grado de incorporación de la complejidad en las producciones del alumnado : propuesta de indicadores / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Guilera, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tarín Martínez, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Durante los cursos académicos 2002-2003 y 2003-2004, desde el Departamento de Didáctica de la Matemática y las Ciencias Experimentales de la Universidad Autónoma de Barcelona, se han diseñado y aplicado diversas propuestas de currículum de formación inicial de profesorado tomando como referencia el paradigma de la complejidad. [...]
2004
Investigación en la escuela, Núm. 53 (2004) , p. 99-107  
2.
8 p, 813.8 KB Competencias profesionales en educación para la sostenibilidad desde la complejidad / Garcia, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente investigación tiene interés en conectar la práctica educativa con el desarrollo sostenible (DS) y, más concretamente, interés por avanzar en el desarrollo de competencias profesionales en educación para la sostenibilidad (ES) desde un posicionamiento que considere la complejidad como oportunidad para el desarrollo de estas competencias. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4873-4880  
3.
2 p, 117.8 KB La propuesta educativa de la "Escola del Consum de Catalunya" / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Castelltort i Valls, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Querol Palau, Maia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El siguiente artículo presenta la experiencia de los talleres de educación del consumidor que se desarrollan en la Escola del Consum de Catalunya y que van dirigidos a alumnos y alumnas de educación secundaria obligatoria.
2003
Aula de innovación educativa, Núm. 127 (2003) , p. 68-70  
4.
5 p, 167.7 KB Exploración de los modelos explicativos sobre mobilidad desde la perspectiva de la complejidad / Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Abordar los fenómenos ambientales desde una visión temática tradicional permite profundizar en entidades y estados. El marco de la complejidad añade una visión abierta, dinámica y escalar que asume la indeterminación y que refuerza la dimensión temporal, escalar y de la acción en la interpretación de los fenómenos. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1301-1305 (Innovacions didàctiques)  
5.
4 p, 104.9 KB Propuestas para llegar al currículo / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Querol Palau, Maia (Agència Catalana del Consum)
La Agencia Catalana del Consumo pone a disposición de docentes y alumnado su saber técnico y legal sobre el consumo y los mecanismos que lo rodean. Así nace la Escola del Consum de Catalunya, un escenario con talleres, seminarios, publicaciones y proyectos educativos que invitan a conectar este fenómeno con las programaciones de aula de todos los niveles educativos.
2008
Cuadernos de pedagogía, Vol. 383 (2008) , p. 52-55  
6.
5 p, 1.9 MB ¿Por dónde empiezo? Reflexiones desde la práctica / Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roig, Dídac (Col·legi Jesús Salvador (Sabadell)) ; López, Teresa (Museu de Ciències Naturals de Barcelona) ; Boix, Greta (Museu de Ciències Naturals de Barcelona)
Desde la experiencia de diseñar dos actividades según el modelo de la idea vector, los autores de este artículo exponen cuáles han sido los principales retos a los que se han enfrentado y las estrategias que les han ayudado a avanzar. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Num. 460 (2015) , p. 70-74  
7.
6 p, 156.0 KB Causalitat múltiple i canvis d'escala en les representacions socials dels alumnes de secundària d'Andorra en relació als problemes de mobilitat / Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pujol, Rosa M. (Rosa Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta una recerca interpretativa sobre les representacions socials que tenen els alumnes de secundària d'Andorra en relació als problemes de mobilitat. Utilitzant xarxes sistèmiques i una adaptació dels mapes de Thagard s'analitza la complexitat d'aquestes representacions, tot centrant-se en el tipus de relacions causals i els canvis d'escala. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1240-1245  
8.
5 p, 330.5 KB La proposta educativa de l'Escola del Consum de Catalunya per treballar l'educació del consum i l'educació científica / Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Querol Palau, Maia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un taller ofert per l'Escola del Consum de Catalunya que aborda el fenomen dels berenars des d'una perspectiva oberta i complexa a partir del diàleg entre l'educació del consum i l'educació científica. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.197
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 13 (2009) p. 14-18  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
287 p, 5.0 MB Competències professionals en educació per a la sostenibilitat des de la complexitat : plantejament i instrument d'avaluació / Garcia Segura, María Rosa ; Fonolleda Riberaygua, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Competències professionals en Educació per a la Sostenibilitat des de la complexitat: plantejament i instrument d'avaluació té per finalitat analitzar la mobilització de competències professionals en Educació per a la Sostenibilitat (ES) dels docents del Camp d'Aprenentatge Monestirs del Cister (CdAMC). [...]
The doctoral thesis Professional competences in Education for Sustainability from Complexity: approach and assessment tool aims to analyze the mobilization of teachers' competencies in Education for Sustainability (ES) in the case of the Learning Field of Cistercian Monasteries (CdAMC). [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
560 p, 10.7 MB Exploració dels models explicatius sobre mobilitat des de la perspectiva de la complexitat : el cas d'un grup d'alumnes d'Andorra / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Pujol, Rosa M., (Rosa Maria), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta recerca pretén descriure els models explicatius al voltant del fenomen de la mobilitat urbana a Andorra per tal de tenir dades que puguin orientar el disseny d'activitats educatives que abordin la mobilitat des de l'educació ambiental. [...]
This research seeks to describe the explicative models regarding the phenomenon of urban mobility in Andorra in order to obtain data that could guide the design of educational activities dealing with mobility as part of environmental education. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials acadèmics 10 registres trobats  
1.
6 p, 121.6 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura Educació i Comunicació Ambiental té una intenció molt professionalitzadora, en el sentit d'aportar elements útils per al desenvolupament de la professió: tracta d'incorporar perspectives, metodologies i tècniques concretes, així com petites experiències pràctiques, que permetin participar en programes i institucions relacionats amb l'educació i la comunicació ambiental. [...]
The subject Environmental Education and Communication has a very professionalizing intention, in the sense of providing use The planned objectives are: • To identify differents Education and Environmental Communication approaches. [...]
La asignatura Educación y Comunicación Ambiental tiene una intención muy profesionalizadora, en el sentido de aportar elem Los objetivos previstos son: • Conocer diversidad de enfoques de la educación y de la comunicación ambiental. [...]

2023-24
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Ciències Ambientals [1435]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Ciències [1473]
Grau en Ciències Ambientals [959]
3 documents
2.
5 p, 107.7 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors i les grans idees que són pròpies del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
1. To identify scientific activity as a significant part of contemporary culture. 2. To understand values and ideas of the scientific activity in contemporary context. 3. To plan and design quality school outlets in institutions which can support schools for science education 4. [...]
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores e ideas que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
5 p, 106.7 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors i les grans idees que són pròpies del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
1. To identify scientific activity as a significant part of contemporary culture. 2. To understand values and ideas of the scientific activity in contemporary context. 3. To plan and design quality school outlets in institutions which can support schools for science education 4. [...]
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores e ideas que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
5 p, 106.8 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors i les grans idees que són pròpies del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
1. To identify scientific activity as a significant part of contemporary culture. 2. To understand values and ideas of the scientific activity in contemporary context. 3. To plan and design quality school outlets in institutions which can support schools for science education 4. [...]
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores e ideas que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
4 p, 104.6 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors i les grans idees que són pròpies del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores e ideas que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
4 p, 104.1 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors i les grans idees que són pròpies del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores e ideas que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
4 p, 77.1 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors que són propis del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
identify scientific activity as a significant part of contemporary culture. understand characteristic values of scientific activity. think about the presence of scientific activity in the media establish connections between the curriculum of primary education and the offer of science education activities we can find in.
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
4 p, 77.0 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors que són propis del context actual en el qual es desenvolupa l'activitat científica. [...]
identify scientific activity as a significant part of contemporary culture. understand characteristic values of scientific activity. think about the presence of scientific activity in the media establish connections between the curriculum of primary education and the offer of science education activities we can find in.
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores que son propios del contexto social actual en el cual se construye la actividad científica. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
4 p, 76.5 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors que són propis de l'activitat científica. 3. Caracteritzar la diversitat d'institucions on l'educació científica adquireix rellevància social. [...]
identify scientific activity as a significant part of contemporary culture. understand characteristic values of scientific activity . characterize the diversity of institutions in which science education acquires social relevance . [...]
1. Identificar la actividad científica como una parte significativa de la cultura contemporánea. 2. Conocer los valores que son propios de la actividad científica. 3. Caracterizar la diversidad de instituciones en las que la educación científica adquiere relevancia social. [...]

2016-17
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
4 p, 104.2 KB Valors educatius de la ciència dins i fora de l'aula [102086] / Fonolleda Riberaygua, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Identificar l'activitat científica com una part significativa de la cultura contemporània. 2. Conèixer els valors que són propis de l'activitat científica. 3. Caracteritzar la diversitat d'institucions on l'educació científica adquireix rellevància social. [...]
2014-15
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.