Resultats globals: 4 registres trobats en 0.02 segons.
Documents de recerca, 4 registres trobats
Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
231 p, 2.0 MB Global, local and glocal brands in emerging markets : sources of brand value and brand purchase likelihood / López Lomelí, Miguel Angel ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; Gómez Villanueva, Jorge E., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Esta tesis doctoral tiene como objetivo dar respuesta a tres preguntas principales de investigación: RQ (1) ¿Cuáles son los antecedentes que aumentan la probabilidad de compra de marca local en mercados emergentes (EMS), existen factores específicos para las marcas de alimentos y las marcas de prendas de vestir? RQ (2) ¿Cómo se pueden clasificar las marcas presentes en el mercado en Global, Local y Glocal con base en las percepciones del consumidor, son los resultados de estas categorizaciones basadas en el consumidor similares a las categorizaciones que están basadas en criterios objetivos? RQ (3) ¿Es la relación entre los antecedentes previamente identificados y la probabilidad de compra de marca similar para las marcas globales, locales y glocales que compiten en la misma categoría, o son diferentes para cada tipo de marca? Se ha identificado que existe un vacío en la literatura con respecto a estas preguntas y este trabajo de investigación tiene como objetivo aportar conocimientos sobre estas relaciones. [...]
This doctoral dissertation aims to address three main Research Questions: RQ (1) What are the antecedents that enhance local brand purchase likelihood in emerging markets (EMs), and are there specific factors for food and clothing brands? RQ (2) How can brands present in the market be classified into Global, Local and Glocal based on consumer perceptions, and are the results of these consumer-based categorisations similar to the categorisations based on objective criteria? RQ (3) Is the relationship between previously-identified brand antecedents and brand-purchase likelihood similar for global, local and glocal brands competing in the same category, or different for each type of brand? A gap in the literature has been identified regarding these questions and this research work aims to provide insights into these relationships. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
189 p, 1.7 MB Orientaciones estratégicas y la influencia de la riqueza socioemocional en la empresa familiar / Zavala Angulo, Axel Atzayacatl ; Rialp Criado, Alex, dir. ; Gómez Villanueva, Jorge E., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Esta tesis doctoral está constituida por tres estudios empíricos que pretenden analizar los conceptos de la riqueza socioemocional y las orientaciones estratégicas y su relación con los resultados organizacionales de las empresas familiares y las no familiares. [...]
Empirical studies try to answer the following research questions: 1) Is the learning orientation a precedent for the development of entrepreneurship orientation in family businesses and non-family business? Does learning orientation is a precedent for the development of market orientation in family businesses and non-family business? Is there a difference in the influence of the strategic orientations on organizational results of a family business and non-family business? 2) What are the factors constitute up the socioemotional wealth? What is the impact of socioemotional wealth in organizational results of family businesses? 3) Does the socioemotional wealth has a mediating effect on the relationship between market orientation and organizational results of a family business? Does the socioemotional wealth has a mediating effect on the relationship between learning orientation and organizational results of a family business? Does the socioemotional wealth has a mediating effect on the relationship between entrepreneurial orientation and organizational results of a family business? Different theoretical perspectives (Theory of Resources and Capabilities and Behavioral Theory Agency) were the basis for the development of the proposed hypothesis. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
263 p, 655.9 KB Orientación al mercado, capacidades empresariales y resultados en las PYMES de nueva creación / Gómez Villanueva, Jorge E. ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
En la literatura de marketing y de administración de empresas se han propuesto diferentes modelos que analizan de manera parcial la relación entre la Orientación al Mercado (OM), la Orientación al aprendizaje (OA), la Orientación Emprendedora (OE), la Capacidad de Innovación (CI) y los Resultados Organizacionales (RO); si bien estos modelos que consideran dichas capacidades empresariales clave se han desarrollado para empresas que llevaban tiempo funcionando en el mercado. [...]
The literature review shows that the field of marketing and management had proposed different models which partially analyze the relationship between the following managerial capacities: Market Orientation (MO), Learning Orientation (LO), Entrepreneurial Orientation (EO), Innovativeness (I), and the Business Performance (BP). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
4.
69 p, 377.1 KB La orientación al mercado, la orientación empresarial, la capacidad de innovación y los resultados en Pymes de reciente creación / Gómez Villanueva, Jorge E. ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En la literatura de marketing se han propuesto diferentes modelos que analizan de manera parcial la relación entre la orientación al mercado (OM), la orientación empresarial (OE), la capacidad de innovación (CI) y los resultados organizacionales. [...]
2007  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.