No s'ha trobat cap coincidència exacta per Mota, Carme de la, però canviant-lo per Mota Carme de la...
Resultats globals: 80 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 3 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 69 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
6 p, 241.7 KB Caracterización acústica de la variación fonética en distintos estilos de habla en español aplicada a sistemas de síntesis y reconocimiento automáticos / Poch, Dolors, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blecua, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martí, Josep (Escuela de Telecomunicaciones de La Salle) ; Tarrés, Francesc (Escuela de Telecomunicaciones de La Salle) ; Gutiérrez Ordóñez, Salvador (Universidad de León) ; Iglesias Bango, Manuel (Universidad de León) ; Maquieira Rodríguez, Marina (Universidad de León) ; Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llisterri, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proyecto que aquí presentamos se inscribe en dos dominios diferentes, aunque interrelacionados, del estudio del habla: la caracterización acústica de los fenómenos de variación fonética y la tecnología de la voz. [...]
1992
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 12 (jul 1992) , p. 29-33  
2.
7 p, 95.9 KB VILE : análisis estadístico de los parámetros relacionados con el grupo de entonación / Albalá Hernández, María José (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Battaner Moro, Elena (Universidad Rey Juan Carlos) ; Carranza, M. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Gil Fernández, Juana (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Llisterri, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Machuca Ayuso, María Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Madrigal Montoya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marquina, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Marrero Aguiar, Victoria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Riera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ríos Mestre, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
2008
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2008) , p. 15-21  
3.
11 p, 65.6 KB Un módulo de desambiguación morfosintáctica para el castellano basado en conocimiento lingüístico / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Avilés, Ana Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Fontseca, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Rodríguez Sellés, Yolanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Caymes Scutari, Paola Guadalupe (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Balari, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
En el presente artículo describimos una herramienta informática de desambiguación morfológica para el español, diseñada para ser integrada en un sistema de corrección gramatical avanzada para el castellano y el catalán basado en la combinación de dos tipos de herramientas, a saber: a) Un analizador morfosintáctico de bajo nivel y b) Un analizador sintáctico/semántico de alto nivel. [...]
In this paper we describe a computational tool for morphological disambiguation for the Spanish language, designed to be eventually part of a larger gramar checking system for both Spanish and Catalan. [...]

2004
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 17-18 (2004) , p. 7-17  

Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
10 p, 1.3 MB Creació d'un lloc web destinat a l'aprenentatge autònom de la prosòdia / De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Marquina, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Rovira, Pere 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres)
Amb el desenvolupament d'un lloc web destinat a la prosòdia es pretén posar a l'abast de l'estudiant recursos que facilitin l'aprenentatge autònom. La finalitat del projecte és crear a la xarxa un lloc teòricopràctic interactiu i multimèdia on l'interessat pugui realitzar l'aprenentatge de la prosòdia (amb informació, bibliografia, enllaços, documents d'imatge i so analitzats i comentats, exercicis i proves d'autoavaluació). [...]
With the development of a website about prosody, we shall provide resources to the student who is learning autonomously. The objective of the project is to create a theoretical and practical website, interactive and multimedia, where the student can learn prosody (with information, bibliography, links, images and sounds with comments and analysis, exercises and self-evaluation tests). [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
9 p, 55.1 KB Reflexions sobre metodologia docent a partir de l'elaboració d'un dossier de docència en l'àrea de llengua espanyola / De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
L'elaboració d'un dossier de docència constitueix un acte de reflexió sobre la pròpia metodologia docent. Cada fase per la qual es passa en el procés d'elaboració, des de la selecció de la informació i la classificació de dades fins la verbalització d'una filosofia docent personal i unes metes per al futur, comporta dificultats per al professor que s'hi posa per primer cop. [...]
Developing a teaching portfolio constitutes a reflective practice about one's current teaching strategies. Any stage of the elaboration process, from the selection of information and data classification to the verbalización of a personal educational philosophy and a series of goals for the future, poses difficulties to the teacher who is working on the porfolio for the first time. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
12 p, 163.3 KB Curs interactiu i multimèdia destinat a l'aprenentatge autònom de la prosòdia / de-la-Mota, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Marquina, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Rovira, Pere 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Atès el pes de la tecnologia de la informació i la comunicació en la societat actual i el procés d'adaptació dels estudis a l'espai europeu d'educació superior en el qual són immerses les universitats, es fan necessàries noves vies d'aprenentatge, que facin possible tant l'estudi autònom com el tractament dels temes en entorns bimodals basats en la semipresencialitat. [...]
Visto el peso de la tecnología de la información y la comunicación en la sociedad actual y el proceso de adaptación de los estudios al espacio europeo de educación superior en el cual están inmersas las universidades, se hacen necesarias nuevas vías de aprendizaje, que hagan posible tanto el estudio autónomo como el tratamiento de los temas en entornos bimodales basados en la semipresencialidad. [...]
In view of the importance of information and communication technologies in today's society and the process of adapting educational programmes to the European Higher Education Area in which universities are enmeshed, there is a need for new ways of learning which make both independent study and dealing with the subjects in both classroom and out-of-classroom settings possible. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 225-236
4 documents

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
68 p, 2.7 MB La credibilidad y el entretenimiento en las voces femeninas : un estudio fonosimbólico sobre la altura tonal en un vídeo de divulgación histórica de YouTube / González Caparrós, Daniel ; De la Mota Gorriz, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Varios estudios aseguran la correspondencia fonosimbólica entre la altura tonal y algunas ideas abstractas. En concreto, han asociado las voces agudas a conceptos como la diversión, el entretenimiento o la agradabilidad, mientras que las voces graves están relacionadas con la credibilidad y la competencia. [...]
Diversos estudis asseguren la correspondència fonosimbòlica entre l'altura tonal i algunes idees abstractes. En concret, han associat les veus agudes a conceptes com la diversió, l'entreteniment o l'agradabilitat, mentre que les veus greus estan relacionades amb la credibilitat i la competència. [...]

2021
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]  
2.
37 p, 1.3 MB El discurso lingüístico de la mujer en la publicidad televisiva española. Comparativa desde los años ochenta hasta la actualidad / Martínez Ubàguls, Anna ; De la Mota Gorriz, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Este trabajo analiza el discurso lingüístico de la mujer en la publicidad televisiva española. El presente trabajo pretende demostrar que el discurso empleado por la mujer a lo largo de los cuarenta años analizados ha variado y que, por lo tanto, la representación de la mujer en los años ochenta no es la misma que en la actualidad.
Aquest treball analitza el discurs lingüístic de la dona a la publicitat televisiva espanyola. El present treball pretén demostrar que el discurs utilitzat per la dona al llarg dels quaranta anys analitzats ha variat, així doncs, la representació de la dona als anys vuitanta no és la mateixa que es produeix a l'actualitat.

2016
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
3.
142 p, 5.6 MB Indicios verbales y no verbales del discurso mendaz : el caso del 'pequeño Nicolás' / Pol Tortosa, Víctor ; De la Mota Gorriz, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente Trabajo Final de Grado pretende abordar la detección de la mentira mediante el análisis del comportamiento no verbal y del lenguaje verbal. Analizando algunos discursos mendaces y veraces de un sujeto específico, Francisco Nicolás Gómez-Iglesias.
más conocido como el pequeño Nicolás, ha sido posible: comparar la capacidad de detección del comportamiento no verbal y del lenguaje verbal, reflejándose su.
interrelación; analizar el grado de fiabilidad de algunos indicios de mentira, llegando a categorizarlos y, por último, examinar las diferencias de dichos indicios según el tipo de mentira empleado, logrando identificar aquellos más susceptibles de aparecer en cada tipo.
El present Treball de Final de Grau pretén abordar la detecció de la mentida mitjançant l'anàlisi del comportament no verbal i el llenguatge verbal. Analitzant alguns discursos mentiders i veraços d'un subjecte específic, Francisco Nicolás Gómez-Iglesias, més conegut com el 'pequeño Nicolás', ha estat possible: comparar la capacitat de detecció del comportament no verbal i del llenguatge verbal, reflectint-se la seva interrelació; analitzar el grau de fiabilitat d'alguns indicis de mentida, arribant a categoritzar-los i, finalment, examinar les diferències d'aquests indicis segons el tipus de mentida emprat, aconseguit identificar aquells més susceptibles d'aparèixer en cada tipus.

2016
Grau en Humanitats [778]  
4.
118 p, 9.9 MB La Representación gramatical de la información nueva en el discurso / De la Mota Gorriz, Carme ; Brucart, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
6 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
30 p, 846.1 KB Guía de uso del compendio ORATORIA ACTUAL : contenidos audiovisuales al servicio del autoaprendizaje y de la clase invertida / De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El propósito de la guía es aportar información y reflexionar sobre dos temas: el material audiovisual disponible y su posible uso al emplear una metodología docente activa, como la clase invertida. [...]
2021
2 documents

Materials acadèmics 69 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 112.2 KB Discurs i Variació en Espanyol [43015] / Raab, Matthias ; De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En acabar el curs els estudiants han de ser capaços de: Dominar els conceptes lingüístics relacionats amb la variació. Descriure i analitzar els elements lingüístics i extralingüístics que caracteritzen la variació en espanyol. [...]
At the end of the course students have to be able to: Master the linguistic concepts related to variation. Describe and analyze the linguistic and extralinguistic elements that characterize the variation in Spanish. [...]
Al acabar el curso los estudiantes tienen que ser capaces de: Dominar los conceptos lingüísticos relacionados con la variación. Describir y analizar los elementos lingüísticos y extralingüísticos que caracterizan la variación en español. [...]

2021-22
Màster Universitari en Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera [1176]
3 documents
2.
7 p, 115.8 KB Discurs Oral i Escrit en Espanyol [106345] / De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Els objectius d'aquesta assignatura són, d'una banda, iniciar-se de forma introductòria en l'anàlisi de l'discurs i, de l'altra, desenvolupar les competències d'expressió oral i escrita en espanyol perquè permetin un ús acadèmic i professional de la llengua. [...]
The objectives of this course are, on the one hand, to begin introductory discourse analysis and, on the other, to develop oral and written expression skills in Spanish so that they allow an academic and professional use of the language. [...]
Los objetivos de esta asignatura son, por un lado, iniciarse de forma introductoria en el análisis del discurso y, por otro, desarrollar las competencias de expresión oral y escrita en español para que permitan un uso académico y profesional de la lengua. [...]

2021-22
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
3 documents
3.
8 p, 128.1 KB Llengua Espanyola: Variació i Discurs Oral [103566] / De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Amb l'assignatura es plantegen qüestions relatives a la llengua espanyola que permeten tant millorar la capacitat de comunicació com ampliar els coneixements lingüístics de l'estudiantat. Es pretén aconseguir que cada estudiant (a) disposi de coneixements i instruments que els permetin aprofundir en els factors que condicionen la variació en la llengua espanyola, (b) es familiaritzi amb els aspectes fonamentals de l'anàlisi del discurs i (c) disposi de la metodologia necessària tant per a poder analitzar discursos orals com per a desenvolupar les seves pròpies capacitats oratòries en situacions formals. [...]
With the subject, issues related to the Spanish language are raised, which allow both to improve the communication capacity and to expand the linguistic knowledge of the student body. It is intended to ensure that students (a) have knowledge and tools that allow them to delve into the factors that condition variation in the Spanish language, (b) become familiar with the fundamental aspects of discourse analysis and (c) have the methodology necessary both to analyze oral discourses and to develop their own oratory capacities in formal situations. [...]
Con la asignatura se plantean cuestiones relativas a la lengua española que permiten tanto mejorar la capacidad de comunicación como ampliar los conocimientos lingüísticos del estudiantado. Se pretende conseguir que cada estudiante (a) disponga de conocimientos e instrumentos que les permitan profundizar en los factores que condicionan la variación en la lengua española, (b) se familiarice con los aspectos fundamentales del análisis del discurso y (c) disponga de la metodología necesaria tanto para poder analizar discursos orales como para desarrollar sus propias capacidades oratorias en situaciones formales. [...]

2021-22
Grau en Humanitats [1139]
3 documents
4.
7 p, 115.2 KB Fonètica i Fonologia de l'Espanyol [100587] / De la Mota Gorriz, Carme ; Machuca Ayuso, María Jesús ; Ríos Mestre, Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu d'aquesta assignatura és familiaritzar els alumnes amb les nocions bàsiques de fonètica i fonologia, partint dels coneixements generals adquirits a l'assignatura Introducció a la Llengua Espanyola, a primer curs. [...]
The objective of this subject is to ensure that students become familiar with the basic notions of phonetics and phonology, starting from the general knowledge acquired in the subject Introduction to the Spanish language. [...]
El objetivo de esta asignatura es familiarizar a los alumnos con las nociones básicas de la fonética y la fonología, partiendo de los conocimientos generales adquiridos en la asignatura Introducción a la Lengua Española, en primer curso. [...]

2021-22
Grau en Estudis de Francès i Espanyol [1001]
Grau en Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura [1449]
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
Grau en Estudis de Català i Espanyol [834]
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]
Grau en Estudis d'Espanyol i de Clàssiques [839]
3 documents
5.
3 p, 133.4 KB Segona Llengua (Filologia Hispànica) [22239] / De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1997-98
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
6.
6 p, 315.2 KB Teoría y práctica de la llengua española [0000] / Garrido, Juan María ; De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1997-98
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
7.
6 p, 237.9 KB Llengua Espanyola I [20713] / Machuca Ayuso, María Jesús ; De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1996-97
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
8.
4 p, 185.5 KB Llengua Espanyola II [20721] / De la Mota Gorriz, Carme ; Rubio, Juan Carlos ; Rodríguez, Yolanda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1996-97
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
9.
7 p, 123.0 KB Llengua Espanyola: Variació i Discurs Oral [103566] / De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Amb l'assignatura es plantegen qüestions relatives a la llengua espanyola que permeten tant millorar la capacitat de comunicació com ampliar els coneixements lingüístics de l'estudiantat. Es pretén aconseguir que cada estudiant (a) disposi de coneixements i instruments que els permetin aprofundir en els factors que condicionen la variació en la llengua espanyola, (b) es familiaritzi amb els aspectes fonamentals de l'anàlisi del discurs i (c) disposi de la metodologia necessària tant per a poder analitzar discursos orals com per a desenvolupar les seves pròpies capacitats oratòries en situacions formals. [...]
Con la asignatura se plantean cuestiones relativas a la lengua española que permiten tanto mejorar la capacidad de comunicación como ampliar los conocimientos lingüísticos del estudiantado. Se pretende conseguir que cada estudiante (a) disponga de conocimientos e instrumentos que les permitan profundizar en los factores que condicionan la variación en la lengua española, (b) se familiarice con los aspectos fundamentales del análisis del discurso y (c) disponga de la metodología necesaria tanto para poder analizar discursos orales como para desarrollar sus propias capacidades oratorias en situaciones formales. [...]

2020-21
Grau en Humanitats [1139]
3 documents
10.
7 p, 121.6 KB Anàlisi del discurs aplicada a l'espanyol [100620] / De la Mota Gorriz, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura "Análisi del discurs aplicada a l'espanyol" forma part dels 54 crèdits optatius que cal cursar al Grau de Llengua i Literatura Espanyoles i és una de les assignatures optatives incloses en els 30 crèdits que pertanyen a la via d'especialització o menció en Llengua Espanyola. [...]
La asignatura "Análisis del discurso aplicado al español" forma parte de los 54 créditos optativos que deben cursarse en el Grado de Lengua y Literatura Españolas y es una de las asignaturas optativas incluidas en los 30 créditos pertenecientes a la especialización o mención en Lengua Española. [...]

2020-21
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]
3 documents

Materials acadèmics : 69 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.