Resultats globals: 38 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials acadèmics, 9 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
31 p, 527.2 KB 'Mézclalo un poquito' : plurilingual practices in multilingual educational milieus / Llompart, Júlia (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Filosofía y Letras) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
We analyse data collected at multilingual schools in Catalonia, taking a plurilingual and socio-cultural Conversation Analysis approach to the interactions studied. The analytical sections of the article show how plurilingual practices are resources for students' participation in classroom activities; we argue that language learning is a process that is reflected in how students' participation is achieved and modified in classroom interaction over time, and in the ways in which they mobilise interactional resources for scaffolding their completion of cognitive and communicative activities. [...]
2019 - 10.1080/13670050.2019.1598934
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 23 Núm. 1 (2019) , p. 98-112  
2.
16 p, 244.0 KB Explorar la interacció per entendre les polítiques lingüístiques practicades a l'aula / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Què passa a les aules de Catalunya quan alumnat i docent s'ajunten per construir coneixement, aprendre llengües i alhora establir relacions socials i afectives? En aquest text oferim algunes eines sociolingüístiques i didàctiques per guiar l'observació del que Spolsky denomina les polítiques en les pràctiques a l'escola (o les polítiques practicades, en termes de Bonacina-Pugh). [...]
What happens in classrooms in Catalonia when students and teachers come together to build knowledge, learn languages ​​and at the same time establish social and emotional relationships? In this text we offer some sociolinguistic and didactic tools to guide the observation of what Spolsky calls language policy as practices at school (practiced language policies, in Bonacina-Pugh's terms). [...]
¿Qué ocurre en las aulas de Cataluña cuando alumnado y profesorado se juntan para construir conocimiento, aprender lenguas y al mismo tiempo establecer relaciones sociales y afectivas? En este texto ofrecemos algunes herramientas sociolingüísticas y didácticas para guiar la observación de lo que Spolsky denomina las políticas en las prácticas en la escuela (o las políticas practicadas, en términos de Bonacina-Pugh). [...]
Que se passe-t-il dans les salles de classe en Catalogne lorsque les élèves et les enseignants se réunissent pour construire des connaissances, apprendre des langues et établir en même temps des relations sociales et affectives? Dans ce texte, nous offrons quelques outils sociolinguistiques et didactiques pour guider l'observation de ce que Spolsky appelle les politiques dans les pratiques à l'école (politiques linguistiques pratiquées, en de Bonacina-Pugh). [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1196
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1196 (Invited Authors)  
3.
15 p, 244.3 KB Desafiaments i possibilitats per construir una escola lingüísticament i culturalment inclusiva : una conversa entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lech-Hab, Siham
La conversa que es desenvolupa a continuació entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab gira entorn de quins són, encara avui, els desafiaments i les possibilitats de la presència d'escolars d'origen migrant a l'escola de Catalunya, així com quines oportunitats ofereix aquesta realitat tant a les escoles com a la universitat. [...]
The conversation that takes place below between Luci Nussbaum and Siham Lech-Hab revolves around what are, even today, the challenges and the possibilities of the presence of children with migrant family backgrounds in the school of Catalonia, as well as what opportunities this reality offers both in schools and in the university. [...]
La conversación que se desarrolla a continuación entre Luci Nussbaum y Siham Lech-Hab gira alrededor de cuáles son, todavía hoy en día, los desafíos y las posibilidades de la presencia de escolares de origen migrante en la escuela de Cataluña, así como cuáles son las oportunidades que ofrece esta realidad tanto en las escuelas como en la universidad. [...]
La conversation suivante entre Luci Nussbaum et Siham Lech-Hab tourne autour des défis et des possibilités de la présence d'élèves d'origine immigrée dans les écoles de Catalogne aujourd'hui, ainsi que des opportunités que cette réalité offre à la fois dans les écoles et à l'université. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.1125
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1125 (Interviews)  
4.
23 p, 1.5 MB The ins and outs of conversation in Catalonia / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Tusón, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this article we propose to show how interactionally based conversation analysis can con tribute to understanding the sociolinguistic realities of the Catalan situation. Building on existing studies, and in the light of questions which we formulated some years ago, we will consider the current validity and variation of norms of language use, and other phenomema arising from intetaction in Catalan-Castilian contact situations. [...]
1995
Catalan review, Vol. 9 Núm. 2 (1995) , p. 199-221  
5.
25 p, 1.4 MB Manifestacions del contacte de llengües en la interlocució / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
1992
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 10 (1992) , p. 99-123  
6.
3 p, 112.3 KB De cómo aprender lenguas y contenidos curriculares actuando / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La experiencia muestra que las personas aprenden lenguas usándolas: niños y niñas, al hablar con sus mayores, extranjeros en sus contactos con personas nativas. etcétera. Igual ocurre con el alumnado extranjero en la escuela, el cual, en poco tiempo, domina lo necesario para comunicarse con compañeros y compañeras en el patio y en otras situaciones de relación informal.
2004
Aula de innovación educativa, Núm. 129 (2004) , p. 20-23  
7.
4 p, 137.8 KB El castellano que usan los escolares de Cataluña / Corona, Victor ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Rocha, Pepa
Los alumnos y alumnas de un centro barcelonés que se relacionan en castellano conocen a los de dos escuelas que usan el catalán en su vida cotidiana, lo cual no les impide aprender castellano en las clases y en otras interacciones sociales. [...]
2008
Cuadernos de pedagogía, Num. 378 (2008) , p. 27-30  
8.
13 p, 369.9 KB Una didàctica del plurilingüisme / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingüe (GREIP))
L'escola actual acull alumnat amb experiències sociolingüístiques i competències diverses en les diferents llengües amb què han estat en contacte. Tot i així, l'escola proposa l'ensenyament separat de les llengües, sense tenir molt en compte les pràctiques quotidianes de l'alumnat. [...]
La escuela actual acoge alumnado con experiencias sociolingüísticas y competencias diversas en las diferentes lenguas con las que han estado en contacto. Aún así, la escuela propone una enseñanza separada de las lenguas, sin tener muy en cuenta las prácticas cotidianas del alumnado. [...]
The contemporary school hosts students with diverse sociolinguistic experiences and competences in the different languages with ​​which they have been in contact. However, schools often propose teaching languages separately, without considering the everyday student practices. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.590
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 1-13 (Invited authors)  
9.
22 p, 1.5 MB Conversa(r) / Cots, Josep-Maria (Universitat de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Payrató, Lluís 1960- (Universitat de Barcelona) ; Tusón, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
La finalitat bàsica d'aquest article és intentar trobar -malgrat la dificultat i el perill de l'empresa- unes bases aclaridores del que es disposa en l'actualitat per estudiar i entendre la conversa. [...]
1989
Caplletra, Núm. 7 (1989) , p. 51-72  
10.
21 p, 702.4 KB Bueno, doncs, on commence? : plurilingüisme a classe de llengua estrangera / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La noción de interlengua ha servido para explicar los procesos de aprendizaje de una segunda lengua o de una lengua extranjera y situar en su justo lugar los errores respecto al sistema cuando se trata de producir un discurso monolingüe. [...]
La notion d'interlangue a été utilisée pour expliquer les procesos d'aprentissage d'une deuxième langue ou d'une langue étrangère; elle a également été utilisée pour situer avec précisión les erreurs du système lorsqu'il s'agit du produire un discours monolingüe. [...]
The concept of interlanguage has been usefl when explaining the learning processes for a second or foreign language, and top ut in their proper context those errors - as regards the system- which arise when a monolingual approach is decided upon. [...]

1990
Temps d'educació, Núm. 3 (1990) , p. 79-99  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
23 p, 1.2 MB Investigar con docentes / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 23-67
2 documents
2.
25 p, 1.4 MB Què aporta l'anàlisi conversacional a la comprensió de les situacions d'AICLE / Moore de Luca, Emilee ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua, 2011, p. 93-117  
3.
4 p, 130.7 KB Introducció / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua, 2011, p. 11-14  
4.
527 p, 10.5 MB Qualitative approaches to research on plurilingual education / Moore de Luca, Emilee, ed. ; Dooly Owenby, Melinda, ed. ; Antoniadou, Victoria ; Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ; Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...]
Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...]
Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]

Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476  
5.
12 p, 70.3 KB Socialització i construcció d'identitats plurilingües a l'escola / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)
L'Escola i la nació, 2015, p. 65-76  
6.
150 p, 1.0 MB L'Escola i la nació / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sant Obiols, Edda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; López Facal, Ramón ; Valls, Rafael ; García Pérez, Francisco F. ; Merchán, Javier ; Audigier, François ; Loubes, Olivier
Els dies 21 i 22 d'octubre de 2010 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona la segona sessió del Seminari Internacional "L'École et la Nation", organitzada per l'Institut National de Recherche Pédagogique (INRP) i la unitat departamental de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)  
7.
232 p, 5.1 MB Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua / Escobar Urmeneta, Cristina, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Nussbaum, Luci, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Cenoz, Jasone ; Pekarek-Doheler, Simona ; Gajo, Laurent ; Sanmartí, Neus ; Oliveras, Begonya ; Moore de Luca, Emilee ; Dalton-Puffer, Christiane ; Whittaker, Rachel ; Llinares, Ana ; Cots, Josep-Maria ; Clemente, Mercè ; Arnau, Joaquim ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (1a : 2009 : Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Catalunya)
El present volum recull una selecció de conferències de ponents convidats a les trobades sobre semiimmersió i al congrés internacional TRI-CLIL, sobre aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE), organitzades pels equips CLIL-SI/GREIP a la Universitat Autònoma de Barcelona, des de l'any 2007 al 2011. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
113 p, 711.9 KB The Native/Non-Native Dichotomy in the Teaching of Foreign Languages : a Study of EFL Students' Perceptions / Prats Carreras, Sònia ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua
This master's dissertation reviews the bibliography on the matter of native and non-native teachers of languages and provides details of an exploratory study carried out on students' perceptions of the native/non-native teacher distinction through a questionnaire.
Aquesta tesina revisa la bibliografia existent sobre el tema de professorat nadiu i no nadiu de llengües i proporciona detalls d'un estudi fet a través d'un qüestionari sobre les percepcions dels estudiants entorn a les diferències entre el professorat nadiu i no nadiu.

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002  
2.
327 p, 9.1 MB Pràctiques plurilingües d'escolars d'un institut superdivers: de la recerca a l'acció educativa / Llompart Esbert, Julia ; Mondada, Lorenza, dir. ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
En aquesta tesi doctoral, basada en l'anàlisi minuciosa de dades recollides durant un extens període de treball etnogràfic i de recerca-acció, es descriuen les trajectòries, les pràctiques plurilingües, la socialització i les dinàmiques sociolingüístiques d'escolars d'origen immigrant d'un institut superdivers de Barcelona. [...]
In this thesis, based on the detailed analysis of data collected over an extended period of ethnographic work and through action research, the trajectories, plurilingual practices, dynamics of socialization and sociolinguistic realities of youth of immigrant origin in a superdiverse high school in Barcelona are described. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
274 p, 4.5 MB La Gestió del plurilingüisme a l'aula en l'educació superior : estudi de cas: introducció de classes en anglès a l'Escola d'Enginyeria B / Borràs, Eulàlia ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest és un estudi qualitatiu que aborda l'impacte de la introducció de l'anglès en les classes d'una escola d'enginyeria com a conseqüència de les polítiques derivades de l'Espai Europeu d'Educació Superior. [...]
This qualitative study deals with the impact of the introduction of English in the classes of an engineering school as a consequence of policies stemming from the European Higher Education Area. In current university policy English serves two functions: (i) the international projection of the university and (ii) the academic and professional preparation of its students for a globalized world, where English has become the lingua franca. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documents
4.
559 p, 2.2 MB Linguistic diversity : a qualitative analysis of foreign language teachers' category assembly / Dooly Owenby, Melinda ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
The importance of the topic of linguistic diversity is more patent than ever when considering within the framework of the increasing numbers of newly arrived students to the Catalonian schools. Considering teachers' perspectives about linguistic diversity is especially relevant if taken into account within a theoretical framework which considers linguistic diversity an important tool for the acquisition of further languages. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2004  
5.
85 p, 9.9 MB El Portafolio oral como instrumento de evaluación formativa en el aula de lengua extranjera / Escobar Urmeneta, Cristina ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
7 documents

Materials acadèmics 9 registres trobats  
1.
2 p, 1.4 MB Didàctica de la llengua francesa I [21929] / Nussbaum, Luci ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1999-00
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
2.
2 p, 1.5 MB Didàctica de la llengua francesa I [21929] / Nussbaum, Luci ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2000-01
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
3.
5 p, 111.5 KB Acollida lingüística a l'escola [101999] / Nussbaum, Luci ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, compartida per les titulacions de Mestre d'Educació Infantil i de Mestre d'Educació Primària i per les mencions de Llengües i d'Educació Inclusiva, aporta els coneixements bàsics necessaris per a la comprensió de les circumstàncies que conformen l'acolliment de l'alumnat nou vingut als centres educatius i per a la planificació de l'ensenyament de les llengües oficials i la implementació d'aquest ensenyament a les aules. [...]
2014-15
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
4.
3 p, 19.2 KB L'acollida lingüística de l'alumnat d'origen immigrant [26251] / Canals, Laia ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10
Diplomat en Professorat d'EGB [452]  
5.
2 p, 14.0 KB Anàlisi del discurs a classe de llengua estrangera [21922] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2009-10  
6.
2 p, 17.8 KB L'acollida lingüística de l'alumnat d'origen immigrant [26251] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Unamuno, Virgínia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Assignatures de Campus [82]  
7.
2 p, 17.5 KB Didàctica de la llengua francesa II [21930] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Bernaus, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
8.
3 p, 19.4 KB Didàctica de la llengua francesa I [21929] / Bernaus, Mercè ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2007-08
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  
9.
3 p, 42.5 KB Didàctica de la llengua francesa II [21930] / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2003-04
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]  

Vegeu també: autors amb noms similars
34 Nussbaum, Luci
6 Nussbaum, Luci,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.