Resultats globals: 141 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 42 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Materials acadèmics, 79 registres trobats
Articles 42 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 1.3 MB Sex-Related Differences in Patients With Unexplained Syncope and Bundle Branch Block : Lower Risk of AV Block and Lesser Need for Cardiac Pacing in Women / Francisco-Pascual, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Rivas-Gándara, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Bach-Oller, Montserrat (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Badia-Molins, Clara (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Maymi-Ballesteros, Manel (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Benito, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Pérez-Rodón, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Santos-Ortega, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Sambola-Ayala, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Roca-Luque, Ivo (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Cantalapiedra, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Rodríguez-Silva, Jesús (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Pascual-González, Gabriel (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Moya Mitjans, Àngel (Cardiology Department, Hospital Universitari Dexeus) ; Ferreira-Gonzalez, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina)
To analyze if there are sex-related differences in patients with unexplained syncope and bundle branch block (BBB). Despite increasing awareness that sex is a major determinant of the incidence, etiology, and the outcomes of different arrhythmias, no studies have examined differences in presentation and outcomes between men and women with syncope and BBB. [...]
2022 - 10.3389/fcvm.2022.838473
Frontiers in Cardiovascular Medicine, Vol. 9 (february 2022)  
2.
3 p, 834.9 KB Mals físics, mals socials, transformacions / Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 14/05/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
3.
23 p, 270.1 KB Pau i resolució del conflicte : pobles indígenes, antropologia i mediació / Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Martínez Mauri, Mònica (Universitat de Barcelona) ; Oliver-Grasiot, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Naucke, Philipp (Philipps-Universität Marburg) ; Naranjo Peña, Edgar Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Pau, justícia, conflicte i violència són nocions relacionades amb els drets humans sovint pensades com a categories universals. Tanmateix, diferents recerques actuals mostren com aquestes categories són una construcció occidental que sovint entren en contradicció amb altres perspectives, com les dels pobles indígenes. [...]
Peace, justice, conflict and violence are notions related to human rights that are often thought of as universal categories. However, different current research shows how these categories are a Western construction that often contradicts other perspectives, such as those of indigenous peoples. [...]

2019 - 10.5565/rev/periferia.708
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 2 (2019) , p. 121-143 (Artículos)  
4.
12 p, 177.3 KB Pastoral commons/ICCAs in the northeastern mountains of Andalusia and processes of heritagization / Domínguez, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
There is a growing scientific awareness that pastoral commons are a positive management regime. Nevertheless, these are undergoing swift degradation processes. Our main Hypothesis is that participative processes of Heritagization have important assets that can contribute to solving key problems faced by Mediterranean pastoral commons. [...]
Existe una creciente conciencia científica de que los comunales pastoriles son un régimen de gestión positivo. Sin embargo, estos están experimentando rápidos procesos de degradación. Nuestra hipótesis principal es que los procesos de Patrimonialización participativa tienen activos importantes que pueden contribuir a resolver problemas clave que enfrentan los comunales pastoriles mediterráneos. [...]

2019 - 10.5565/rev/periferia.705
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 2 (2019) , p. 277-288 (Grupos de investigación)  
5.
5 p, 1.0 MB El desenvolupament de les competències ciutadanes a l'educació secundària mitjançant el debat sobre temes controvertits / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Salinas Valdés, Juan José (Universidad de Antofagasta (Antofagasta, Xile))
L'experiència didàctica presentada en aquest article es va dur a terme en un centre educatiu de la ciutat de San Pedro de la Paz (Xile). Hi van participar setanta-quatre adolescents de primer mitjà -equivalent a 3r d'ESO-, amb un elevat índex de vulnerabilitat socioeconòmica.
2019
Perspectiva escolar, Núm. 408 (2019) , p. 25-29  
6.
19 p, 800.7 KB Métissages : étude comparative des systèmes de classification sociale et politique / Ventura i Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Surrallés, Alexandre (Centre National de la Recherche Scientifique (França)) ; Ojeda Mata, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mateo Dieste, Josep Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mauri, Mònica (Universitat de Barcelona) ; Kradolfer, Sabine (Université de Lausanne) ; Domínguez, Pablo (University of Kent) ; Coello de la Rosa, Alexandre (Universitat Pompeu Fabra) ; Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Van den Bogaert, Alice (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stolcke, Verena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Dans cet article, nous montrons que si les populations humaines se sont toujoursdéplacées et mélangées, les transgressions des frontières socioculturelles n'ont pasnécessairement engendré de nouvelles catégories relevant du mélange. [...]
In this article we will argue that although humans always migrated and mated, transgressions of socio-cultural group boundaries not necessarily engendered new categories of classification for mixed offspring. [...]
En este artículo mostramos que aunque las poblaciones humanas siempre se han desplazado y mezclado, las transgresiones de las fronteras socioculturales no han engendrado necesariamente nuevas categorías relacionadas con la mezcla. [...]

2014 - 10.7202/1026173ar
Anthropologie et Sociétés, Vol. 38 Núm. 2 (2014) , p. 229-246  
7.
17 p, 305.7 KB Los problemas medioambientales en la formación del profesorado de educación primaria / López Fernández, José Antonio (Universidad de Córdoba) ; Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los problemas medioambientales constituyen un reto para la sociedad actual; de ahí que sea un área de interés en el ámbito educativo en los diferentes niveles de formación. Planteamos una investigación desde la didáctica de las ciencias sociales, en la formación del profesorado, para analizar la representación social de esta problemática y el modo en el que se incluirían los retos ambientales en las aulas de educación primaria por las y los futuros docentes. [...]
Environmental problems are a challenge for today's society; hence, it is an area of interest in the educational field at different levels of education. We propose an investigation from the didactics of the social sciences, in the teacher training, to analyze the social representation of this problem and the way in which the environmental challenges in the classrooms of primary education by the future teachers would be included. [...]

2019 - 10.17398/2531-0968.04.93
REIDICS. Revista de Investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales., Núm. 4 (2019) , p. 93-109  
8.
25 p, 210.1 KB La Geografia a les aules : quin és el seu espai? / Royo Climent, Jordi ; Calabuig i Serra, Salvador ; Manzano, Àngel ; Expósito Pérez, David ; Giner, Xavier ; Oller, Montserrat
L'ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial. [...]
2018 - 10.2436/20.3002.01.165
Treballs de la Societat Catalana de Geografia, Núm. 86 (2018) , p. 119-143  
9.
9 p, 779.2 KB Debatiendo temas controversiales para formar ciudadanos. Una experiencia con alumnos de secundaria / Salinas Valdés, Juan José ; Oller, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El presente artículo recoge los resultados de una investigación-acción realizada en Chile durante 2015, en la cual se ha indagado respecto al uso del debate de temas controversiales para el desarrollo de competencias en ciudadanía. [...]
This paper presents the results of an action-research project conducted in Chile, in 2015, which has inquired about the potential of controversial issues debate for the development of citizenship skills. [...]

2017 - 10.19137/praxiseducativa-2017-210305
Praxis educativa, Vol. 12, núm. 3 (2017) , p. 40-48  
10.
7 p, 1.4 MB El paisatge com element integrador de les diferents ciències socials / Oller, Montserrat
2007
Perspectiva escolar, Núm. 311 (2007) , p. 10-16  

Articles : 42 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
9 p, 56.3 KB El curriculum de ciències socials i la construcció identitària / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 105)
L'Escola i la Nació, 2015, p. 45-53  
2.
8 p, 76.0 KB Identidad, diversidad y ciudadanía. Motivo de innovación curricular en algunos (siete) centros de educación infantil y primaria1 / Batllori, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat
Universitat Autònoma de Barcelona 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)
La construcció de les identitats i l'ensenyament de les Ciències Socials, de la Geografia i de la Història, 2010, p. 121-128  
3.
7 p, 64.5 KB Com veuen els joves el futur? : Una recerca sobre la construcció de la identitat europea1 / Dooly Owenby, Melinda ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Oller, Montserrat
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)
La construcció de les identitats i l'ensenyament de les Ciències Socials, de la Geografia i de la Història, 2010, p. 171-177  
4.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau Verge, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)  

Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Playing the state. The governance of migration from the Spanish asylum reception system / Rué Larroya, Alèxia ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Jubany, Olga, dir. ; Ventura i Oller, Montserrat, dir.
En el context d'un sistema d'acollida d'asil presumptament "acollidor" a Espanya, on s'anima els sol·licitants d'asil a "integrar-se" i guanyar "autonomia" amb les subvencions estatals, aquesta investigació es proposa examinar si -i, si és així, com- els mecanismes disciplinaris que s'han atribuït a models d'acollida d'asil "poc acollidors" al Nord global es reprodueixen en un model suposadament "acollidor". [...]
En el contexto de un sistema de recepción de asilo supuestamente 'acogedor' en España, donde se alienta a los solicitantes de asilo a 'integrarse' y obtener 'autonomía' de los subsidios estatales, esta investigación se establece para examinar si -y de qué manera- los mecanismos disciplinarios que se han atribuido a modelos de recepción de asilo 'poco acogedores' en el Norte Global se reproducen en un modelo supuestamente 'acogedor'. [...]
In the context of a presumedly 'welcoming' asylum reception system in Spain, where asylum applicants are encouraged to 'integrate' and gain 'autonomy' from state subsidies, this research is set to examine whether -and if so how- the disciplining mechanisms that have been attributed to 'unwelcoming' asylum reception models across the Global North reproduce in an allegedly 'welcoming' model. [...]

2023  
2.
225 p, 2.5 MB Aprender la subjetividad política mediante temas controversiales : una reflexión sobre la formación universitaria y su relación con la propia práctica / Calderón Jaramillo, Ana María ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La presente investigación aborda los procesos de configuración de la subjetividad política en estudiantes de educación superior que analizaron temas controversiales de la realidad social chilena. [...]
This research deals with the processes of configuration of political subjectivity in higher education students that analyzed controversial issues of the Chilean social reality. A non-traditional vision was assumed about what it means to teach and learn in context to investigate the phenomena of culture, society, and education through their subjectivity (González-Rey, 2007a). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
3.
65 p, 6.5 MB Com es viu una guerra civil? Què sabia i què ha après l'alumnat de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova sobre la segona República española i la Guerra Civil / Picas Rodoreda, Núria ; Oller i Freixa, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball és fruit de la investigació realitzada en l'aula de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova, un centre d'educació secundària ubicat al districte de Nou Barris. La recerca posa el focus en l'anàlisi de l'evolució de l'aprenentatge de la classe abans i després de la realització d'una unitat didàctica sobre la Segona República Espanyola i la Guerra Civil. [...]
2019  
4.
337 p, 4.2 MB La frontera en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències socials : la construcció de conceptes en l'alumnat de secundària des d'una anàlisi i interpretació d'entorns geogràfics i històrics / Call Casadesús, M. Teresa ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Pensar en un ensenyament de les ciències socials que apropi l'alumnat a temes de l'actualitat i a la pròpia realitat demanda un plantejament que incorpori situacions rellevants i significatives que li permeti interpretar el present i participar en la construcció del futur. [...]
To think in a Social Studies teaching that approaches the students to topical issues and the current reality, an approach which includes relevant and significant situations that allows to the students to interpret the present and to participate in the construction of the future is necessary. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
592 p, 10.9 MB La Nación Aymara existe : narración, vivencia e identidad aymara en el Departamento de Puno, Perú / Branca, Domenico ; Clua i Fainé, Montserrat, dir. ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Esta tesis analiza los conceptos de 'identidad' y 'nación' aymara en el departamento peruano de Puno. El texto se fundamenta en una investigación etnográfica de una duración total de un año, llevada a cabo principalmente en la ciudad de Puno y en dos comunidades campesinas del sur del departamento, Ancasaya y Alpaccollo, en el distrito de Ilave (Puno, Perú). [...]
This thesis analyses the concept of 'identity' and Aymara 'nation' in the Peruvian department of Puno. The text is based on an ethnographic study of a total duration of one year, carried out mainly in the town of Puno and in two rural comunidades in the south of the department, Ancasaya and Alpaccollo, in the district of Ilave (Puno, Peru). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
6.
347 p, 3.3 MB Transformando las representaciones sociales de la participación ciudadana mediante la acción sobre problemas sociales de la comunidad : una investigación-acción con estudiantes de secundaria / Salinas Valdés, Juan José ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Las personas poseen diversas representaciones sociales de la participación ciudadana y ello tiene un gran impacto en la calidad de una democracia. Al respecto, la formación ciudadana posee un importante rol en el fortalecimiento de dicho sistema político, ya que una de sus principales metas es que el alumnado integre a sus ideas una amplia gama de formas de participación social y política. [...]
People have different social representations of citizen participation and this has a great impact on the quality of a democracy. In this regard, citizen education plays an important role in strengthening this political system, since one of its main goals is for students to integrate a wide range of forms of social and political participation into their ideas. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
337 p, 8.7 MB Una Proposta d'innovació curricular per treballar la justícia social a l'aula de secundària : una reflexió sobre la pròpia pràctica / Haro Pérez, Maria R. ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El concepte de justícia social és tan antic com els éssers humans. Durant el segle XX teòrics com Rawls, Sen, Nussbaum, Frazer i Young han intentat assentar les bases del que ha de ser una societat justa des de diferents perspectives: la redistribució, el reconeixement i la participació. [...]
El concepto de justicia social es tan antiguo como los seres humanos. Durante el siglo XX teóricos como Rawls, Sen, Nussbaum, Frazer y Young han intentado sentar las bases de lo que debe ser una sociedad justa desde diferentes perspectivas: la redistribución, el reconocimiento y la participación. [...]
The concept of social justice is as old as human beings. In the 20th century, theorists like Rawls, Sen, Nussbaum, Frazer and Young have tried to lay the foundations of what should be a fair society from different points of view: redistribution, recognition and participation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
354 p, 4.7 MB L'empatia i l'ensenyament-aprenentatge de les ciències socials a l'educació primària a Catalunya : un estudi de cas / Yuste Munté, Montse ; Oller, Montserrat, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
L'empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l'alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. [...]
Empathy is an indicator of social and critical thinking, and a capacity that not only conditions the social representation and understanding of the students but which also facilitates their development in the world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documents
9.
473 p, 6.7 MB Societat i cosmologia en l'Himalaia indi : persona, impuresa i sistema de castes avui / Van den Bogaert, Alice ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Aquesta tesi d'antropologia simbòlica té per objectiu analitzar la noció de persona a la vall del Jalori, situada a la vall de Kullu, a Himachal Pradesh (Índia) i és fruit d'un treball de camp de llarga durada entre els anys 2005 i 2013. [...]
This PhD thesis, pertaining to Social and Symbolic Anthropology, aims to analyse the notion of the people in the Jalori Pass, situated in the Kullu Valley, State of Himachal Pradesh (India), and it is a result of a long fieldwork conducted between 2005 and 2013. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
10.
481 p, 5.9 MB La Unitat dels catalans : un estudi sobre la gènesi del significat en un ritual d'identitat col·lectiva: el cas de la invenció de les "foguerades patriòtiques" de Sant Joan / Castellví i Girbau, Jordi ; Ventura i Oller, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El dia 2 de juny de 1906, el periòdic local La Veu de Capellades publica una entusiasta crida sota el títol "Salutació Germanívola a tots els Catalans" amb la qual es convida a encendre fogueres als cims més enlairats de cada municipi la Nit de Sant Joan. [...]
On 2 June 1906, the local newspaper La Veu de Capellades published an enthusiastic summons under the title "Salutació Germanívola a tots els Catalans" ("Brotherhood salute to all Catalans") in which it invited all Catalans to light bonfires on the highest peaks of each county for Saint John's night. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 79 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 174.1 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Tapada Berteli, María Teresa ; Ventura Oller, Montserrat ; Molina Gonzalez, Jose Luis ; Clua i Fainé, Montserrat ; Marre, Diana ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Molas Closas, Anna ; Santos Fita, Didac ; Maureira Contreras, Marcelo ; Kristensen, Regnar Albaek ; Mateo Dieste, Josep Lluis ; Valenzuela Garcia, Hugo ; van den Bogaert, Alice Marie Sophie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
General objectives: To orient the investigation towards the understanding of the emerging processes of adaptation of culturally diverse communities. To know the epistemological and methodological problems that cross-cultural comparison entails. [...]
Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2023-24
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
2.
6 p, 111.4 KB Antropologia Social i Cultural [106216] / Ventura Oller, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Antropologia Social i Cultural forma part de la matèria "Antropologia" i analitza el binomi naturalesa/cultura des d'una perspectiva antropològica, basada en l'afirmació de l'existència d'una humanitat compartida i alhora diversa, i la seva intrínseca vinculació amb l'entorn i amb la seva interpretació. [...]
The subject Social and Cultural Anthropology is part of the main subject "Anthropology" and analyzes the nature / culture binomial from an anthropological perspective, based on the affirmation of the existence of a shared and diverse humanity, and its intrinsic link with the environment and with its interpretation. [...]
La asignatura Antropología Social y Cultural forma parte de la materia "Antropología" y analiza el binomio naturaleza / cultura desde una perspectiva antropológica, basada en la afirmación de la existencia de una humanidad compartida y a la vez diversa, y su intrínseca vinculación con el entorno y con su interpretación. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documents
3.
7 p, 113.5 KB Etnologia regional I [101242] / Ventura Oller, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aprofundiment en els camps clàssics de l'Antropologia a través del cas etnogràfic dels pobles indígenes de les terres baixes d'Amèrica del Sud, per proporcionar una aproximació holista a la diversitat cultural, exemples concrets d'aplicació dels enfocaments teòrics estudiats en les matèries troncals, i un aprofundiment en temes emergents de l'antropologia dels pobles indígenes, enfocats al desenvolupament professional de l'alumnat. [...]
Deepening in the classic fields of Anthropology through the ethnographic case of the indigenous peoples of the lowlands of South America, to provide a holistic approach to cultural diversity, concrete examples of application of the theoretical approaches studied in the core subjects, and a deepening in emerging issues of the anthropology of indigenous peoples, focused on the professional development of students. [...]
Profundización en los campos clásicos de la Antropología a través del caso etnográfico de los pueblos indígenas de las tierras bajas de Sudamérica, para proporcionar una aproximación holista a la diversidad cultural, ejemplos concretos de aplicación de los enfoques teóricos estudiados en las materias troncales, y una profundización en temas emergentes de la antropología de los pueblos indígenas, enfocados al desarrollo profesional del alumnado. [...]

2023-24
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
4.
8 p, 122.7 KB Recerques Comparatives [43149] / Piella Vila, Anna Maria ; González Echevarria, Aurora ; Ventura Oller, Montserrat ; Clua i Fainé, Montserrat ; Fons, Virgínia ; Grau Rebollo, Jorge ; Milano, Claudio ; Mansilla Lopez, Jose Antonio ; Mateo Dieste, Josep Lluis ; Casado Aijón, Irina ; van den Bogaert, Alice Marie Sophie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: 1 Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
This module is part of the specialization E1 "Ethnographic and Transcultural Research" and it comprises both semesters. Goals: 1 To understand the dialectics between particularism and comparison that reflects the development of the history of Anthropology To identify the most relevant theoretical debates concerning the concepts of personhood, body and identity, both from the perspective of a group (collective ethnic identities) as from the person's viewpoint, in order to apply them to specific ethnographic studies and delimited comparisons. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: 1 Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2023-24
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
5.
23 p, 183.7 KB Perspectives de Recerca i Intervenció Socioantropològica [43141] / Ballestín González, Beatriz ; González Echevarría, Aurora ; Tapada Berteli, María Teresa ; Ventura i Oller, Montserrat ; Molina Gonzalez, José Luis ; Clua i Fainé, Montserrat ; Stolcke, Verena ; Marre, Diana ; Alvarez Mora, Maria Bruna ; Cantillana, Raphael ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Valenzuela García, Hugo ; van den Bogaert, Alice Marie-Sophie ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1 Aquest mòdul forma part dels mòduls comuns que han de cursar tot(e)s els/les estudiants del màster, independentment de l'especialitat que estiguin cursant. S'imparteix el primer semestre i la major part dels blocs que el componen s'imparteixen al principi del màster. [...]
General objectives: To orient the investigation towards the understanding of the emerging processes of adaptation of 1 To orient the investigation towards the understanding of the emerging processes of adaptation of culturally diverse communities. [...]
1 Este módulo forma parte de los módulos comunes que han de cursar todos/as los/as estudiantes del máster, independientemente de la especialidad que esten cursando. Por ello se imparte el primer semestre y la mayor parte de los bloques que lo componen se imparten al principio del máster. [...]

2022-23
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
6.
8 p, 121.9 KB Recerques Comparatives [43149] / Piella Vila, Anna ; González Echevarría, Aurora ; Ventura i Oller, Montserrat ; Clua i Fainé, Montserrat ; Fons, Virgínia ; Grau Rebollo, Jorge ; Milano, Claudio ; Bretones Peregrina, Eva ; Mateo Dieste, Josep Lluís ; Casado Aijón, Irina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de l'Especialitat E1 ("Investigació etnogràfica i transcultural") i es desenvolupa al llarg de tot el curs. Objectius: Conèixer la dialèctica entre particularisme i comparació que reflecteixi tot el desenvolupament de la història de l'Antropologia. [...]
This module is part of the specialization E1 "Ethnographic and Transcultural Research" and it comprises both semesters. Goals: To understand the dialectics between particularism and comparison that reflects the development of the history of Anthropology To identify the most relevant theoretical debates concerning the concepts of personhood, body and identity, both from the perspective of a group (collective ethnic identities) as from the person's viewpoint, in order to apply them to specific ethnographic studies and delimited comparisons. [...]
Este módulo forma parte de la Especialidad E1 "Investigación etnogràfica y transcultural" y se desarrolla a lo largo de todo el curso. Objetivos: Conocer la dialéctica entre particularismo y comparación que refleje todo el desarrollo de la historia de la Antropología. [...]

2022-23
Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
7.
6 p, 111.4 KB Etnologia regional I [101242] / Ventura i Oller, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aprofundiment en els camps clàssics de l'Antropologia a través del cas etnogràfic dels pobles indígenes de les terres baixes d'Amèrica del Sud, per proporcionar una aproximació holista a la diversitat cultural, exemples concrets d'aplicació dels enfocaments teòrics estudiats en les matèries troncals, i un aprofundiment en temes emergents de l'antropologia dels pobles indígenes, enfocats al desenvolupament professional de l'alumnat. [...]
Deepening in the classic fields of Anthropology through the ethnographic case of the indigenous peoples of the lowlands of South America, to provide a holistic approach to cultural diversity, concrete examples of application of the theoretical approaches studied in the core subjects, and a deepening in emerging issues of the anthropology of indigenous peoples, focused on the professional development of students. [...]
Profundización en los campos clásicos de la Antropología a través del caso etnográfico de los pueblos indígenas de las tierras bajas de Sudamérica, para proporcionar una aproximación holista a la diversidad cultural, ejemplos concretos de aplicación de los enfoques teóricos estudiados en las materias troncales, y una profundización en temas emergentes de la antropología de los pueblos indígenas, enfocados al desarrollo profesional del alumnado. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
8.
7 p, 143.2 KB Treball de final de grau [101280] / Grau Rebollo, Jorge ; Ventura i Oller, Montserrat ; Sanjuan Nuñez, Lucía ; Poblet, Gabriela ; Olaso Ruiz, Maria Julieta ; Graupera Gargallo, Isabel ; Valenzuela García, Hugo ; Narciso Pedro, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El TFG és una assignatura de 6 ECTS, obligatòria de 4t curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. 1 El TFG és una assignatura de 6 ECTS, obligatòria de 4t curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. [...]
The TFG is a 4th year, 6 ECTS, compulsory course within the Degree in Social and Cultural Anthropology. The TFG is conceived as the culmination of a sequence of methodological and technical courses offered 1 The TFG is conceived as the culmination of a sequence of methodological and technical courses offered during the second and third academic years. [...]
El TFG es una asignatura de 6 ECTS, obligatoria de 4º curso del Grado en Antropología Social y Cultural. 1 El TFG es una asignatura de 6 ECTS, obligatoria de 4º curso del Grado en Antropología Social y Cultural. [...]

2022-23
Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
9.
7 p, 115.6 KB Antropologia Social i Cultural [106216] / Ventura i Oller, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Antropologia Social i Cultural forma part de la matèria "Antropologia" i analitza el binomi naturalesa/cultura des d'una perspectiva antropològica, basada en l'afirmació de l'existència d'una humanitat compartida i alhora diversa, i la seva intrínseca vinculació amb l'entorn i amb la seva interpretació. [...]
The subject Social and Cultural Anthropology is part of the main subject "Anthropology" and analyzes the nature / culture binomial from an anthropological perspective, based on the affirmation of the existence of a shared and diverse humanity, and its intrinsic link with the environment and with its interpretation. [...]
La asignatura Antropología Social y Cultural forma parte de la materia "Antropología" y analiza el binomio naturaleza / cultura desde una perspectiva antropológica, basada en la afirmación de la existencia de una humanidad compartida y a la vez diversa, y su intrínseca vinculación con el entorno y con su interpretación. [...]

2022-23
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documents
10.
6 p, 112.4 KB La Recerca en l'Àmbit de l'Educació per a una Ciutadania Democràtica [43226] / González-Valencia, Gustavo A ; Oller Freixa, Montserrat ; Pagès, Joan ; González-Monfort, Neus ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Establir les bases per a la recerca sobre l'educació per a la ciutadania, l'educació política, l'estudi dels drets de segona generació, visibilitzar el sexisme i i les desigualtats. . . - Analitzar les investigacions sobre l'ensenyament i l'estudi del patrimoni a partir de recursos digitals. [...]
- Establishing the basis for citizenship education research, political education, the study of second generation rights, visibilisation of sexism and inequalities. . . - Analyzing research on teaching and the study of heritage from digital resources. [...]
- Establecer las bases para la investigación sobre la educación para la ciudadanía, la educación política, el estudio de los derechos de segunda generación, visibilizar el sexismo y las desigualdades. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents

Materials acadèmics : 79 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Oller, M.
1 Oller, Maite
19 Oller, Marta
5 Oller, Montserrat,
1 Oller, Montserrat.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.