Resultats globals: 4 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 4 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
12 p, 695.4 KB Acceso y uso de nuevas tecnologías entre los jóvenes de educación secundaria, implicaciones en salud. Estudio JOITIC / Muñoz-Miralles, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Ortega-González, Raquel (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària Santa Perpètua de Mogoda) ; Batalla Martínez, Carme (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària Sant Quirze) ; López-Morón, María Rosa (Institut Català de la Salut. Centre d'Atenció Primària Castellar) ; Manresa, J. M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Torán Montserrat, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria)
Determinar la accesibilidad y el uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) entre los jóvenes de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y analizar factores relacionados. Diseño Estudio descriptivo multicéntrico transversal. [...]
2013 - 10.1016/j.aprim.2013.06.001
Atencion Primaria, Vol. 46 (september 2013) , p. 77-88  
2.
11 p, 565.2 KB The problematic use of Information and Communication Technologies (ICT) in adolescents by the cross sectional JOITIC study / Muñoz Miralles, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Ortega González, Raquel (Institut Català de la Salut) ; López Morón, M. Rosa (Institut Català de la Salut) ; Batalla Martínez, Carme (Institut Català de la Salut) ; Manresa, J. M (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Montellà Jordana, Núria (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Carbonell, Xavier (Universitat Ramon Llull) ; Torán Monserrat, Pere (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol)
Background: The emerging field of Information and Communications Technology (ICT) has brought about new interaction styles. Its excessive use may lead to addictive behaviours. The objective is to determine the prevalence of the problematic use of ICT such as Internet, mobile phones and video games, among adolescents enrolled in mandatory Secondary Education (ESO in Spanish) and to examine associated factors. [...]
2016 - 10.1186/s12887-016-0674-y
BMC Pediatrics, 2016  
3.
9 p, 156.7 KB El Cuestionario de Experiencias Relacionadas con los Videojuegos (CERV) : un instrumento para detectar el uso problemático de videojuegos en adolescentes españoles / Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sánchez Carbonell, Xavier (Unitat de Suport a la Recerca Metropolitana Nord) ; Manresa Lamarc, Josep Maria (Universitat Ramon Llull) ; Muñoz Miralles, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Ortega González, Raquel (Institut Català de la Salut) ; López Morrón, M. Rosa (Institut Català de la Salut) ; Batalla Martínez, Carme (Institut Català de la Salut) ; Torán Montserrat, Pere (Institut Català de la Salut)
El objetivo del presente estudio es validar el Cuestionario de Experiencias Relacionadas con los Videojuegos (CERV). El cuestionario consta de 17 ítems, desarrollados a partir del CERI de Beranuy y cols. [...]
The aim of this study is to validate the Video Game-Related Experiences Questionnaire (CERV in Spanish). The questionnaire consists of 17 items, developed from the CERI (Internet-Related Experiences Questionnaire - Beranuy and cols. [...]

2014
Adicciones, Vol. 26, núm. 4 (2014) , p. 303-311  
4.
7 p, 63.1 KB Efectos de los días de lactancia y del sistema de producción sobre los resultados reproductivos de la cerda / Ortega González, R. ; Becerril Angeles, J. ; Ortiz Rodríguez, R. ; Conejo Nava, J. J.
1999
Porci, N. 49 (1999) p. 033-39  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.