Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
29 p, 820.2 KB Clitic climbing and presuppositional negative markers in Occitano-Romance verbal complexes : exploring the crossroads of micro-syntactic phenomena / Llop Naya, Ares (University of Cambridge) ; Paradís Pérez, Anna (University of Oxford)
In this paper we propose that verbal clusters with restructuring verbs contain a defective embedded clausal boundary. Additionally, this paper constitutes a methodological and empirical contribution to syntactic microvariation in Occitano-Romance varieties: we describe the synchronic variation in the expression of presuppositional postverbal negation and the position of clitics in infinitival complex structures. [...]
En aquest treball proposem que els verbs de reestructuració seleccionen una subordinada encapçalada per un límit clausal defectiu. A més, aquest treball constitueix una contribució metodològica i empírica a la microvariació sintàctica en les varietats occitanoromàniques: descrivim la variació sincrònica en l'expressió de la negació pressuposicional postverbal i la posició dels clítics en les estructures complexes amb infinitius. [...]

2023 - 10.5565/rev/catjl.361
Catalan journal of linguistics, Vol. 22 (2023) , p. 97-125 (Articles)  
2.
17 p, 338.1 KB Qüestions terminològiques en l'ensenyament de la gramàtica catalana : els verbs transitius i la distinció argument/adjunt / Paradís Pérez, Anna (University of Oxford) ; Pineda i Cirera, Anna (Sorbonne Université)
Aquest article presenta una prospecció d'un seguit de qüestions terminològiques rellevants referides a l'ensenyament de la gramàtica de la llengua catalana. En concret, en el primer apartat s'indaga la dicotomia transitiu/intransitiu i s'examina les implicacions que tenen les definicions d'aquests termes a l'hora de comprendre el funcionament de la gramàtica. [...]
Este artículo presenta una prospección de una serie de cuestiones terminológicas relevantes referidas a la enseñanza de la gramática de la lengua catalana. En concreto, en el primer apartado se indaga la dicotomía transitivo / intransitivo y examina las implicaciones que tienen las definiciones de estos términos a la hora de comprender el funcionamiento de la gramática. [...]
This article presents a series of relevant terminological issues related to the teaching of Catalan grammar. Specifically, the first section investigates the transitive / intransitive dichotomy and examines the implications of the definitions of these terms in understanding the workings of grammar. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.49
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 147-163 (Gramática en el aula)  
3.
31 p, 249.4 KB La posició dels clítics i de les marques de negació pressuposicional en els contextos de reestructuració / Llop Naya, Ares (Cardiff University) ; Paradís Pérez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article presentem l'estudi de la variació microsintàctica en els parlars catalans com a estratègia per a una comprensió millor i més aprofundida dels contextos de reestructuració i de les dependències a llarga distància. [...]
This paper aims to explore syntactic microvariation in Catalan dialects as a source of insight into the nature of restructuring contexts and long-distance dependencies. We claim that restruc turing involves a bi-clausal structure with a defective embedded domain. [...]

2019 - 10.7203/CAPLLETRA.66.13503
Caplletra, Núm. 66 (2019) , p. 53-83  
4.
22 p, 4.9 MB Gramàtica comparada a l'aula : una proposta per als llibres de text / Llop Naya, Ares (Cardiff University) ; Paradís Pérez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Cirera, Anna (Universitat Pompeu Fabra)
Aquest article presenta l'experiència de Gramàtica com parada a l'aula, que constitueix una iniciativa per introduir als llibres de text de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria un enfocament de l'ensenyament gramatical a partir de la comparació del català amb altres llengües. [...]
This paper presents an experience entitled Gramàtica comparada a l'aula, an initiative aiming to provide obligatory secondary school (Educació Secundària Obligatòria) Catalan language textbooks with an approach to grammar teaching based on the comparison between Catalan and other languages. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.43
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 67-88 (Articles)  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
416 p, 3.0 MB L'ascens dels clítics : reestructuració i control / Paradís Pérez, Anna ; Rigau, Gemma, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica
Aquesta tesi gira a l'entorn del fenomen de l'ascens dels clítics (AC) i la correlació que estableix amb la reestructuració i el control. Els tres objectius principals són: delimitar l'abast de l'AC; oferir una aproximació descriptiva i formal a la variació lingüística observada en els parlars catalans i en les varietats romàniques; defensar que l'absència d'AC no implica l'absència de reestructuració i, de retruc, oferir una redefinició de la reestructuració com un fenomen de naturalesa gradual. [...]
This dissertation is devoted to the analysis of Clitic Climbing (CC) phenomenon and how it correlates with respect to restructuring and control. This thesis aims to reach three main goals: to delimitate the scope of CC; to provide a descriptive and formal approach to linguistic variation regarding the different CC patterns attested in Catalan dialects and across Romance varieties; to demonstrate that the absence of CC does not entail the absence of restructuring and, ultimately, to offer a redefinition of restructuring as a gradual phenomenon. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
89 p, 1.3 MB L'ascens dels clítics en català / Paradís Pérez, Anna ; Rigau, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.