1.
|
50 p, 1.6 MB |
Imaginario colectivo de Colombia en España a partir de los tópicos articulados en las series de ficción
/
Ramírez Rodríguez, María José ;
Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Els mitjans audiovisuals són part indispensable en la construcció de referents culturals i imaginaris col·lectius. En els últims anys les sèries de ficció han tingut un auge facilitat pel creixement de les plataformes digitals, i la representació de Colòmbia s'ha vist reflectida des d'una visió hegemònica i estereotipada que ha distorsionat la percepció del país. [...] Los medios audiovisuales son parte indispensable en la construcción de referentes culturales e imaginarios colectivos. En los últimos años las series de ficción han tenido un auge facilitado por el crecimiento de las plataformas digitales y la representación de Colombia se ha visto reflejada desde una visión hegemónica y estereotipada que ha distorsionado la percepción del país. [...] Audiovisual media are an indispensable part in the construction of cultural references and social imaginaries. In recent years, fiction series have had a boom facilitated by the growth of digital platforms and the representation of Colombia has been reflected from a hegemonic and stereotyped vision that has distorted the perception of the country. [...]
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
2.
|
98 p, 1.8 MB |
X, el día del espectador
/
Santacatalina García, Marta ;
Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
X, el dia de l'espectador, és un fals documental, que registra la creació del grup Dimecres (X), un col·lectiu d'artistes de dansa, circ i art urbà que pretén evidenciar una manera d'habitar la ciutat que ens és imposada, i ens imbueix en una circulació capitalista de producció i consum; és una oda al joc a la improvisació, que de manera innocent, i fent servir la figura del bufó, descobrirà les constriccions que s'assumeixen de manera inconscient i la manipulació als discursos periodístics. X, el día del espectador, es un falso documental, que registra la creación del grupo Miércoles (X), un colectivo de artistas de danza, circo y arte urbano que pretende evidenciar una manera de habitar la ciduad que nos es impuesta, y nos imbuye en una circulación capitalista de producción y consumo; es una oda al juego y a la improvisación, que de manera inocente, utilizando la figura del bufón, descubrirá las constricciones que se asumen de manera inconsciente y la manipulación en los discursos periodísticos. X, the day of the spectator, is a mockumentary that records the creation of the group Wednesday (X), a group of dance, circus and urban art artists that aims to demonstrate a way of inhabiting the city that is imposed on us, and it imbues a capitalist circulation of production and consumption; is an ode to play and improvisation, which innocently, using the figure of the jester, will discover the constraints that are unconsciously assumed and the manipulation in journalistic discourses.
2023 Grau en Periodisme [1432]
|
|
3.
|
|
4.
|
52 p, 1.2 MB |
Estructura e historia del narcotráfico a escala internacional
/
Martínez Fernández, Gerard ;
Perceval Verde, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Projecte d'una pàgina web que té com a objectiu oferir una nova narrativa a l'hora de parlar sobre el narcotràfic. El treball mostra tots els elements necessaris per iniciar aquest espai web: recursos, despeses, nom, seccions, campanyes de publicitat, estudi de mercat. [...] Proyecto de una página web que tiene como objetivo ofrecer una nueva narrativa a la hora de hablar sobre el narcotráfico. El trabajo muestra todos los elementos necesarios para crear este sitio web: recursos, costes, nombre, secciones, campañas de publicidad, estudio de mercado… También hay algunos artículos que sirven como muestra del contenido que se publicaría. [...] Project for a website that aims to offer a new narrative when talking about drug trafficking. The work shows all the elements necessary to create this website: resources, costs, name, sections, advertising campaigns, market research. [...]
2022 Grau en Periodisme [1432]
|
|
5.
|
103 p, 827.9 KB |
Sobreexposición en los medios de comunicación : cinco maneras de vivir la fama
/
Monfà Arredondo, Ana ;
Perceval Verde, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Convertir-se en una celebritat és un desig que moltes persones tenen. No obstant això, una vegada aconseguit el reconeixement públic, els famosos s'adonen de les repercussions que realment comporta la fama. [...] Convertirse en una celebridad es un deseo que muchas personas tienen. Sin embargo, una vez alcanzado el reconocimiento público, los famosos se percatan de las repercusiones que realmente conlleva la fama. [...] Becoming a celebrity is a wish that many people have. However, once public recognition is achieved, celebrities realize the repercussions that fame really brings. That is why this work analyzes what consequences fame had for Kimberly Kardashian, Mario Vaquerizo, Mara Wilson, Jennifer Lawrence and Robin Williams, as well as their opinions, contrary to each other, about it. [...]
2021 Grau en Periodisme [971]
|
|
6.
|
95 p, 29.1 MB |
La premsa LGBTIQ+ a Catalunya durant la dècada dels 70
/
Lacruz Cruz, Abel ;
Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
A principis dels 70 va sorgir, a la clandestinitat, el primer mitjà de comunicació LGBTIQ+ a Catalunya i Espanya. Durant els següents anys, i especialment a partir de la mort del dictador, Francisco Franco, un seguit de revistes (activistes i comercials) van proliferar a Catalunya, subtilment al principi i després de manera evident i reivindicativa. [...] A principios de los 70 surgió, en la clandestinidad, el primer medio de comunicación LGBTIQ+ en Cataluña y España. Durante los siguientes años, y especialmente a partir de la muerte del dictador, Francisco Franco, una serie de revistas (activistas y comerciales) proliferaron en Cataluña, sutilmente al principio y después de manera evidente y reivindicativa. [...] In the early 70's, the first LGBTIQ+ Catalan and Spanish media made its appareance clandestinely. During subsequent years, especially after the death of the dictator Francisco Franco, a series of magazines (both mainstream an activist) spread in Catalonia, in a subtle way at the beginning and afterwards, in a more evident way, and leaning towards activism. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
7.
|
40 p, 770.5 KB |
Natura invisible, esperit visible : aproximació a la metafísica i l'estètica del romanticisme alemany
/
Frau Arcal, Pol ;
Perceval Verde, José Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El romanticisme alemany va construir una particular metafísica entorn la natura que va acabar desenvolupant en un monisme on objecte i subjecte es tornen un en la natura. Aquest treball es una aproximació a aquesta visió romàntica a partir del pensament de Schelling, un dels filòsofs que més va tractar d'explicar filosòficament aquestes idees i les seves influencies en l'art romàntic i en l'ideal de llibertat. [...] The German romanticism constructed a particular metaphysics around nature which developed in monism, where object and subject become one in nature. This project is an approach to this romantic view from Schelling's thoughts, one of the philosophers who tried the most to explain philosophically these ideas and his influences in romantic art and the ideal of freedom. [...]
2018 Grau en Humanitats [1139]
|
|
8.
|
49 p, 4.2 MB |
La informació esportiva a través de la xarxa Instagram
/
Castaño Jiménez, Marta ;
Perceval, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu principal d'aquest treball és esbrinar quin és l'ús que fan els mitjans de comunicació esportius de la xarxa social Instagram. És evident, que, cada cop més, les xarxes socials ocupen una gran part de les nostres vides quotidianes i els mitjans tradicionals han hagut d'adaptar-se a aquests canvis. [...] El objetivo principal de este trabajo es averiguar cuál es el uso que hacen los medios de comunicación deportivos de la red social Instagram. Es evidente, que, cada vez más, las redes sociales ocupan una gran parte de nuestras vidas cotidianas y los medios tradicionales han tenido que adaptarse a estos cambios. [...] The principal aim of this work is to guess which is the use that do the sportive media of the social platform Instagram. It is evident, that, increasingly, social media takes a big part of our daily lives and the traditional media has had to adapt to these changes. [...]
2019 Grau en Periodisme [971]
2 documentos
|
|
9.
|
73 p, 2.5 MB |
¿Los migrantes son aliens?
/
Sendra Moreno, Jaume ;
Perceval Verde, José María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
El discurs és indispensable per la creació de les nostres perspectives sobre el món i la gent que ens envolta. Amb una extrema dreta ben present a l'escenari europeu i espanyol, el discurs d'odi es reprodueix amb el llenguatge políticament correcte en l'esfera pública en forma de desinformació i manipulació discursiva. El discurso es indispensable en la creación de nuestras perspectivas sobre el mundo y la gente que nos rodea. Con una extrema derecha bien presente en el escenario europeo y español, el discurso del odio se reproduce con el lenguaje políticamente correcto en la esfera pública en forma de desinformación y manipulación discursiva. The public discourse is indispensable for the creation of our blobal perspectives. With a far right right party movement present on the European and Spanish stage, the hate speech is reproduced with politically correct language in the public sphere in the form of misinformation and discursive manipulation.
2019 Grau en Periodisme [971]
|
|
10.
|
|