Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
6 p, 221.1 KB Impact of intellectual impairment on basketball performance through coaches and referees' opinion : a qualitative approach / Polo Más, Ignacio (Universidad Politécnica de Madrid) ; Pérez-Tejero, Javier (Universidad Politécnica de Madrid) ; Pinilla Arbex, Javier (Universidad Politécnica de Madrid) ; Coterón López, Javier (Universidad Politécnica de Madrid)
Basketball for players with intellectual impairment (II) is not included as a Paralympic modality due to the lack of evidence based eligibility systems to ensure that only athletes with significant limitations performing basketball participate in II-competitions. [...]
El baloncesto para personas con discapacidad intelectual (DI) no está incluido como modalidad paralímpica debido a la falta de sistemas de elegibilidad basados en la evidencia que aseguren que, sólo deportistas con limitaciones significativas para practicar baloncesto participan en competiciones específicas. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 1 (2017) , p. 149-154 (Congreso Ibérico de Baloncesto)  
2.
7 p, 1.1 MB Basketball game related statistics that discriminate between players with intellectual impairment and able-bodied players / Pinilla Arbex, Javier (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Pérez-Tejero, Javier (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Van Biesen, Debbie (KU Leuven. Faculty of Kinesiology and Rehabilitation Sciences)
The development of evidence-based eligibility systems in basketball for athletes with intellectual impairment (II) requires investigating the influence of II on performance. Due to this, the present study aimed to compare game-related statistics from II and able-bodied (AB) competitions. [...]
El desarrollo de sistemas de elegibilidad basados en la evidencia en baloncesto para deportistas con discapacidad intelectual (DI) requiere investigar la influencia de la DI en el rendimiento. Debido a ello, el presente estudio tuvo por objetivo comparar las estadísticas de juego en competiciones para personas con DI y sin discapacidad (SD). [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 1 (2017) , p. 113-119 (Congreso Ibérico de Baloncesto)  
3.
7 p, 144.4 KB Performance variability in basketball players with intellectual impairment : Ankara World Championships 2013 analysis / Pinilla Arbex, Javier (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Pérez-Tejero, Javier (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Van Biesen, Debbie (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Vanlandewijck, Yves (Universidad Politécnica de Madrid. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte)
The aim of the present study was to identify performance variability in basketball for players with intellectual impairment (II) and to compare it with able-bodied (AB) players. Official game statistics from the 13 games played in the Ankara World II-Basketball Championships (2013) were gathered and descriptive data, variability coefficient (VC), maximum scores and its Z-score were calculated from those players who participated at least 10 minutes per game (N = 46; guards = 10, forwards = 21, centers = 15). [...]
El objetivo del presente estudio fue identificar la variabilidad en el rendimiento en baloncesto para personas con discapacidad intelectual (DI) y compararlo con jugadores sin DI. Las estadísticas oficiales de juego de los 13 partidos disputados en los Campeonatos del Mundo de Baloncesto para personas con DI de Ankara (2013) fueron recogidas y se analizaron las variables descriptivas, los coeficientes de variabilidad (CV), indicadores máximos y su correspondiente valor-Z en aquellos jugadores que participaron al menos 10 minutos por partido (N= 46; bases = 10, aleros = 21 y pívots = 15). [...]

2015
Revista de psicología del deporte, Vol. 24 Núm. 3 (2015) , p. 77-83 (Suplementos)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.