Resultats globals: 10 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 2 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
18 p, 500.1 KB Aprender a formular preguntas investigables en la formación inicial del profesorado de educación primaria / Bertea, María Rosa Aguada (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pipitone, Maria Carolina (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2023 - 10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2023.v20.i2.2601
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 20 Núm. 2 (2023) , p. 260100-260117  
2.
8 p, 232.0 KB Fem el que diem que fem? : Aula de ciències amb perspectiva de gènere / Ramis Pérez, Elena ; Pipitone, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La desigualtat de gènere a les ciències, tant a les aules com a l'ocupació és un tema que actualment,se'n comença a parlar més i cada cop es veu més la necessitat de fer un canvi. Partint d'una societatandrocèntrica, on la dona ha estat (o està) exclosa, on l'educació està basada en un model masculí i lesviolències de gènere es continuen perpetuant a l'aula, en aquest treball s'analitzen diverses entrevistes adiferents docents per observar la perspectiva que tenen respecte el gènere i com s'ha de treballar a l'aula. [...]
Gender inequality in science, both in classrooms and in the employment field, is a subject that is currently getting in the spotlight, showing that change needs to be done. Starting from an androcentric society, where women have been (or are) excluded, where education is based on a male model and gender violence are still perpetuated in the classrooms, this paper analyzes several interviews with different teachers to observe their take on gender perspective and how it should be treated in the classrooms. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.419
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 22-28 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
8 p, 282.7 KB Construcción del modelo corpuscular de la materia y actividades dialógicas en formación inicial de maestros / Pipitone, Maria Carolina (Universitat de Barcelona) ; Agudelo Carvajal, Carlos (Universitat de Barcelona) ; Garcia-Lladó, Ângela (Universitat de Barcelona)
El contexto de trabajo de la asignatura "Didáctica de la materia, la energía y la interacción" (DMEI), que se cursa en el 2º año del Grado de Maestro de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona, se basa fundamentalmente en la realización de prácticas de laboratorio a partir de las cuales se fomentan las actividades dialógicas (AD) con los maestros en formación inicial (MFI). [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2033-2040  
4.
6 p, 173.2 KB Ciencias para el mundo contemporáneo : diferentes maneras de ver y entender una asignatura / Pipitone Vela, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo analizamos la visión del profesorado sobre la asignatura «Ciencias para el Mundo Contemporáneo» en su primer año de implementación. Los resultados muestran cuatro maneras de percibir el currículo potencial tres de ellas comparten una visión competencial, mientras que hay una visión que distorsiona la propuesta del currículo potencial.
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 2800-2805 (Innovacions didàctiques)  
5.
5 p, 62.8 KB Aprendiendo a argumentar entorno al concepto de cambio climático / Pipitone Vela, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La finalidad de este trabajo es presentar una propuesta didáctica orientada a desarrollar la capacidad de los alumnos para elaborar textos argumentativos basados en evidencias científicas (Osborne et al. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1715-1719  
6.
6 p, 106.6 KB Argumentación en clases de ciencias / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pipitone Vela, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sardà i Jorge, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
La finalidad de este trabajo es presentar una propuesta didáctica orientada a desarrollar la capacidad de los alumnos para elaborar textos argumentativos. Para llevar a cabo esta investigación se realizo una actividad en la que los alumnos debían encontrar información en Internet sobre ventajas e inconvenientes de la utilización de radiaciones nucleares en usos diferentes al de la obtención de energía eléctrica y, a partir de la misma, elaboraran un texto argumentativo Desarrollar esta competencia científica permite no sólo la movilización del conocimiento científico para poder comprender los problemas de la sociedad, sino también para actuar responsablemente, desarrollando un pensamiento crítico, que posibilita en el alumnado evaluar la información, ideas y conceptos, y a partir de la cual podrán decidir qué aceptar, qué creer y qué actuaciones promover.
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 1709-1714  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
116 p, 1.4 MB Educació científica i pensament crític / Company Messa, Edith ; Pipitone, Maria Carolina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En les últimes dècades un dels principals objectius de les institucions educatives ha sigut desenvolupar el pensament crític en els estudiants. Aquest pensament manté na estreta relació amb l'ensenyament de la ciència i s'ha definit de múltiples maneres, amb diferents enfocaments i significats. [...]
En las últimas décadas, uno de los principales objetivos de las instituciones educativas, ha sido desarrollar el pensamiento crítico en el alumnado. Este pensamiento mantiene una estrecha relación con la enseñanza de la ciencia, y se ha definido de múltiples maneras, con diferentes enfoques y significados. [...]
In recent decades, one of the main objectives of educational institutions has been to develop critical thinking in students. This thought is closely related to the teaching of science, and has been defined in multiple ways, with different approaches and meanings. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
2.
340 p, 3.6 MB Visión del profesorado sobre la implementación de una nueva asignatura : ciencias para el mundo contemporáneo / Pipitone, María Carolina ; Sanmartí, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En esta tesis doctoral se realiza un análisis de la visión del profesorado en relación a la implementación de la asignatura Ciencias para el mundo contemporáneo. El objetivo es la caracterización de ésta nueva asignatura, realizada a partir del establecimiento de conexiones y desconexiones entre el Currículo Potencial y el Currículo Implementado. [...]
This doctoral dissertation analyses teachers' perceptions regarding implementation of the new subject Ciencias para el mundo contemporáneo (Science for the Contemporary World). The goal is to characterize this new subject by establishing connections and disconnections between the Potential Curriculum and the Implemented Curriculum. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials acadèmics 2 registres trobats  
1.
7 p, 116.5 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Pipitone Vela, Maria Carolina ; Cantero Riveros, Beatriz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
7 p, 115.8 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Pipitone Vela, Maria Carolina ; Valdés Sánchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Vegeu també: autors amb noms similars
4 Pipitone, Maria Carolina
1 Pipitone, Maria Carolina,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.