Resultats globals: 22 registres trobats en 0.04 segons.
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles, 15 registres trobats
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
267 p, 5.3 MB Avaluació de la transferència de la formació a l'administració pública de Catalunya / Pineda i Herrero, Pilar , coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Moreno, M. Victoria ; Escola d'Administració Pública de Catalunya
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011 (Estudis de recerca digitals ; 2)
3 documents

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
104 p, 2.0 MB MEEL : Modelo de Evaluación del Elearning en la Administración Pública. Informe de resultados / Pineda, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI (Eficàcia de la Formació) ; Ciraso Calí, Anna ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Hoy en día nadie pone en duda la importancia de la formación continua para cualquier organización, privada o pública. Para continuar siendo competitivo e ir respondiendo a las necesidades de una sociedad cambiante, las organizaciones deben innovar y realizar mejoras constantes; la formación continua es la estrategia clave del cambio. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona ; Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) 2016  
2.
330 p, 3.0 MB ¿Se puede predecir la transferencia de los aprendizajes al lugar de trabajo?: Validación del Modelo de Predicción de la Transferencia / Quesada Pallarès, Carla ; Pineda i Herrero, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Cascallar, Eduardo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Los estudios sobre evaluación de la transferencia de la formación han mostrado que únicamente entre un 10% y un 30% de lo aprendido en la formación se transfiere al puesto de trabajo (Holton, Bates y Ruona, 2000); y que los predictores y las intervenciones tienen un modesto efecto en la transferencia (Saks y Burke, 2012). [...]
Studies focused on the evaluation of transfer of training have shown that only between 10% and 30% of the learning is transferred to the job (Holton, Bates, & Ruona, 2000), and predictors and interventions have a modest effect on the transfer (Saks & Burke, 2012). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
3.
100 p, 1.8 MB Proyecto de creación de un sistema de evaluación de la formación del profesorado en la Comunidad Foral de Navarra : Informe de resultados, Julio 2008 / Pineda i Herrero, Pilar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Belvis Pons, Esther
El presente estudio responde a la petición de asesoramiento, por parte de los responsables de la formación permanente del profesorado en la Comunidad Foral de Navarra, para la creación de un sistema de evaluación de la formación del profesorado completo, que permita detectar los resultados de la misma en términos de aplicación y que aporte información relevante para mejorar la formación. [...]
2008
3 documents
4.
94 p, 1.7 MB FCT on PLUS : Avaluació de l'Eficàcia de la Formació en Centres de Treball / Pineda i Herrero, Pilar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ciraso Calí, Anna ; García Castaño, Natalia ; Mas Torelló, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Zancajo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Amb aquesta investigació es vol, en primer lloc, identificar els elements que determinen l’eficàcia de la FCT a la conurbació de Barcelona des del punt de vista dels diferents agents implicats. En segon lloc, crear un instrument per a diagnosticar l’eficàcia de la FCT a partir dels factors que la faciliten o dificulten. [...]
2012
2 documents
5.
46 p, 687.1 KB Les Dones en els programes de formació contínua : anàlisi sobre els factors que determinen la participació de les dones en formació : / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Stoian, Alexandra ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Les dades apunten a la necessitat de la dona de cercar elements que la permetin conciliar, ja sigui incorporant-se al mercat de treball a temps parcial, o endarrerint l’edat de maternitat. No obstant, aquestes estratègies impedeixen un desenvolupament i promoció professional igualitària entre homes i dones, exigint mesures que permetin un creixement professional equitatiu en el mercat de treball actual i futur. [...]
2011
3 documents
6.
105 p, 1.3 MB Evaluación de la eficacia de la formación en la administración publica española -ETAPE- : el modelo FET / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ciraso Calí, Anna ; García Castaño, Natalia
Desde hace tiempo, la formación continua de los trabajadores/as es un tema prioritario para las administraciones públicas, pues necesitan profesionales capaces de adaptarse a las nuevas circunstancias rápida y eficazmente. [...]
2012  

Articles 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
23 p, 450.8 KB From discourse to action. ¿How Engineering' university teachers in Chile develop professionally and transfer their learning into practice? / Acosta Peña, R. ; Feixas i Condom, Mónica ; Quesada Pallarès, Carla
Pedagogical training is widely regarded as an important tool in academic development and a fundamental element for improving teaching quality. Yet little evidence exists of the real impact that such training has in further developing teachers’ teaching conceptions and practices, improving students’ learning and in changing the institution’s learning culture in Latin-American universities. [...]
2016
Zeitschrift für Hochschulentwicklung (ZFHE), Vol. 11, Num. 5 (2016) , p. 163-185  
2.
11 p, 2.1 MB Evaluación de la transferencia de la formación continua mediante el modelo ETF de factores / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona)
La transferencia de la formación –entendida como la aplicación de los aprendizajes de la formación al puesto de trabajo– es un tema prioritario para las empresas actualmente. Su adecuado desarrollo proporciona profesionales mejor cualificados para desempeñar las funciones específicas de su puesto de trabajo, permitiéndoles una actualización constante. [...]
Today, the transfer of training -understood as the application of learning from training to job- is a priority for companies. Their proper development provides best qualified professionals to carry out specific functions of the job, allowing them a constant updating. [...]

2013
Revista iberoamericana de educación, Vol. 61, núm. 1 (2013) , p. 1-11  
3.
5 p, 485.2 KB VET efficacy : evaluation of factors in the workplace training / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Castaño, Natàlia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Training in the workplace is a key part of VET studies because allows students to develop their skills in a work setting, and gives important information about how well VET studies prepare skilled workers. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.308
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1390-1394  
4.
5 p, 354.1 KB Evaluating the e-learning efficacy in Spain : a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stoian., Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
E-learning is an important component of Continuous Training and companies grant e-learning a growing role in HRD. Nonetheless, assessing the quality of e-learning is not a common enough practice. Evaluating the efficacy of training should be a critical step in training planning, yet it is an isolated practice (ASTD 2009). [...]
2011 - 10.1016/j.sbspro.2011.10.428
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2199-2203  
5.
5 p, 412.4 KB Evaluating the efficiency of the leadership training programmes in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Leadership abilities, and especially social abilities related to emotional intelligence are key factors to team management and the performance increase it generates in companies. For this reason, leadership training is an essential part of development plans in organizations. [...]
2011 - 10.1016/j.sbspro.2011.10.427
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2194-2198  
6.
15 p, 223.8 KB El 'grupo de trabajo' como método innovador de formación del profesorado para potenciar la transferencia del aprendizaje / Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El 'Grupo de Trabajo' (G-T) es una estrategia de organización del trabajo basada en los principios del aprendizaje cooperativo (Johnson y Johnson, 1989), efectiva para la adquisición del aprendizaje y para su transferencia al puesto de trabajo en contextos formativos (Moreno, 2009). [...]
2010
Revista española de pedagogía, Vol. 68, núm. 246 (2010) , p. 281-296  
7.
8 p, 463.9 KB Training for innovation in Spain / Janer Hidalgo, Àngela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The capacity for innovation of an organisation largely depends on its ability to acquire and develop new knowledge. Training is particularly important in this process, as it allows employees to constantly acquire new competences. [...]
2015
Elm: European lifelong learning magazine, 2015  
8.
7 p, 3.7 MB The Spanish training system : a qualitative analysis / Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Fernández-Salinero Miguel, Carolina (Universidad Complutense de Madrid) ; Villaseñor Palma, Karla Monserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives)) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives))
2014
Elm: European lifelong learning magazine, 2014  
9.
5 p, 627.0 KB Training transfer evaluation in the public administration of Catalonia : the MEVIT factors model / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The current research highlights the need to find alternative ways to measure learning transfer by means of diagnosis of barriers and facilitators of training effectiveness (Baldwin & Ford, 1988 [1]; Noe, 1988 [2]; Pineda et al. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.372
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1751-1755  
10.
32 p, 1.0 MB ¿Cómo medir la transferencia de la formación en educación superior? : el Cuestionario de Factores de Transferencia / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Bellonch, Maria del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Fernández, Idoia (Universidad del País Vasco) ; Fernández March, Amparo (Universidad Politécnica de Valencia) ; García San Pedro, María José (Universidad Internacional de la Rioja) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Diaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zellweger Moser, Franziska (Pädagogische Hochschule (Zürich)) ; Lagos, Patricio
Este artículo tiene por objetivo presentar los principales resultados de una investigación acerca de los factores que influyen en la transferencia de la formación docente del profesorado universitario. [...]
This article aims to present the main outcomes of a research about the factors influencing the transfer potential of university teachers’ training into the daily practice. Based on a previous study (Feixas and Zellweger, 2010), a Questionnaire on Factors Conditioning Learning Transfer of Teacher’s Training has been designed and applied to participants of academic development activities of Spanish universities. [...]

2013
REDU. Revista de docencia universitaria, Vol. 11, núm. 3 (2013) , p. 219-248  

Articles : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.