Resultats globals: 8 registres trobats en 0.01 segons.
Documents de recerca, 8 registres trobats
Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
470 p, 2.8 MB Estrategias didácticas en la supervisión de las prácticas profesionales en la formación de trabajadores sociales : un estudio en tres universidades de Santiago, Región Metropolitana - Chile / Godoy Ormazábal, Wendy Martiza de Lourdes ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La presente investigación analiza el proceso de supervisión en tres Escuelas de Trabajo Social, de la ciudad de Santiago de Chile. El interés de este estudio radica en valorar un ámbito de la docencia universitaria escasamente conocida que adquiere una nueva relevancia en un contexto universitario que transita, desde modelos centrados en la enseñanza hacia otros que ponen énfasis en el aprendizaje de los estudiantes. [...]
This piece of research analyzes the monitoring process in three Schools of Social Work, in the city of Santiago de Chile. The interest of this study lies in valuing a scarcely known field of university teaching which acquires a new relevance in a university context which goes through models focused on teaching to others that emphasize student learning. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
252 p, 3.5 MB Formas de adopción generadas en los profesores ante la práctica educativa de un currículum innovador / Gil Flores, Hugo Cristóbal ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El propósito de esta investigación fue identificar por una parte, cuáles son las formas de adopción a innovaciones de los profesores de Artes Visuales de la Universidad de Guadalajara, que permiten caracterizar su disposición al cambio; por otra parte, cuáles son las características sociodemográficas y laborales que determinan su disposición al cambio y su relación con la práctica educativa del currículum innovador. [...]
The purpose of this research was to identify the one hand, what forms of adoption innovations of teachers of Visual Arts at the University of Guadalajara, which can characterize their willingness to change are; on the other hand, what are the personal and occupational characteristics that determine their willingness to change and their relationship to educational practice innovative curriculum. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
263 p, 3.2 MB El proceso de construcción de la identidad profesional en alumnos universitarios / Meléndez Vizcarra, Dora ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pineda i Herrero, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Esta tesis profundizó en el conocimiento y la comprensión de los alumnos universitarios, de un programa educativo de la Universidad de Guadalajara (México), haciendo especial énfasis en el proceso de construcción de la identidad como docentes de lengua extranjera (inglés). [...]
This thesis went deep in the knowledge and comprehension of students of an academic program of the University of Guadalajara (Mexico), putting special emphasis in the process of construction of identity as teachers of a foreign language (English). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
527 p, 4.9 MB La Dimensión didáctica en la construcción de la identidad docente en estudiantes en practicum / Ortiz López, Juan Eduardo ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Bertran, Marta, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Esta tesis tiene como propósito explorar las estrategias y técnicas didácticas dispuestas por estudiantes practicantes de pedagogía en inglés como lengua extranjera en prácticum y las razones detrás de sus elecciones. [...]
This thesis aims to explore the methodological strategies and techniques displayed by EFL student teachers in practicum and the reasons why they select them. The study follows an explanatory, sequential mixed-method approach where the first quantitative phase provided insights about the on-hands student-teachers performance in comparison to theory, and the second qualitative phase elucidated the power relationships that influence their performance and teacher identity construction. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
5.
249 p, 1.8 MB Caracterización de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica : un estudio de la región del Biobío-Chile / Ulloa Becerra, Sergio Fernando ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
La investigación tuvo como propósito conocer las características de los directores/as de establecimientos educacionales de excelencia académica y de alta vulnerabilidad económica y social en la región del Bio-Bío-Chile. [...]
The purpose of the research was to know characteristics of headteachers in educational establishments with academic excellence and high social and economic vulnerability in Bío-Bío Region, Chile. It was investigated some variables such as education reform in the 1990s, pedagogical leadership, school management, educational leadership ideas, professional competences, school environment, and relationship between socioeconomic status and academic results that get students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
392 p, 2.0 MB Hacia un modelo de intervención para la inserción profesional de los profesores noveles en la Educación Municipalizada chilena / Peralta Valdés, Lina ; Roca i Casas, Enric, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
El impacto que produce la confrontación con la realidad escolar genera grandes dificultades y desafíos para los docentes noveles cuando inician su carrera, hecho que afecta tanto su autoestima como su imagen profesional. [...]
The impact produced by facing the reality of school generates great difficulties and challenges for new teachers at the beginning of their careers; this affects teacher's self-esteem and reputation. In international and national literature, there is an agreement regarding these difficulties and worries; some of them are related to emotions towards their new role, and others related to solving bureaucracy aspects of schools. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
7.
743 p, 5.8 MB Llengua de signes i llengua escrita en la modalitat educativa bilingüe i en la intervenció amb l'infant sord / Sánchez Amat, Jordina ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quer, Josep, 1965- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar el paper de la llengua de signes catalana (LSC) a l'aula d'agrupament de la modalitat educativa bilingüe intermodal, concretament en l'ensenyament/aprenentatge de la llengua escrita a primària, i en el context general català d'assessorament i atenció a l'infant amb sordesa, per proposar estratègies d'intervenció amb l'alumnat sord. [...]
The aim of this thesis is to study the role of Catalan sign language (LSC) in the small sign bilingual education class groups, in particular on teaching/learning written language in primary education, and in the general Catalan context of guidance and care for deaf children, in order to propose intervention strategies with deaf pupils. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
8.
372 p, 2.4 MB Troubling "race" and power in preschool : an ethnographic study of "race" and identity discourses circulating in a culturally diverse primary school in South Africa / Murray, Jaclyn ; Roca i Casas, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El present estudi etnogràfic explora les complexitats de com els nens d'edats compreses entre cinc/sis anys construeixen i exploren les seves identitats racials durant la seva etapa educativa infantil en la Sudàfrica post-apartheid. [...]
This ethnographic study explores the complexities of how young children aged five to six years construct and perform their 'race' identities in early schooling in post-apartheid South Africa. Set within the broad framework of transformation and integration within the education system, official, formal and informal discourses of diversity, difference and identity are examined in order to understand how dominant ideological and discursive frameworks serve to structure social categories and imbue them with power. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.