Resultats globals: 46 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 26 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials didàctics, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 9 registres trobats
Articles 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
22 p, 271.3 KB Implicancias teórico-clínicas de las prácticas psicoterapéuticas feministas o con perspectiva de género en Chile / Gonzalez Barrientos, Marcela (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Godoy, Denisse (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Herrera González, Carolina (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Campos, Tamara (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Rodríguez, María Ignacia (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Baez, Teresa (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile))
Este artículo tiene como objetivo comprender, mediante el análisis de 16 entrevistas semiestructuradas, las implicancias teórico-clínicas del posicionamiento con perspectiva de género o feminista en la práctica psicoterapéutica contemporánea en Chile, desde la perspectiva de consultantes y psicoterapeutas. [...]
This article aims to understand, through 16 semi-structured interviews analysis, the theoretical-clinical implications of the gender or feminist perspective in contemporary psychotherapeutic practice in Chile, from the perspective of consultants and psychotherapists. [...]

2024 - 10.5565/rev/qpsicologia.2010
Quaderns de psicologia, Vol. 26 Núm. 1 (2024) , p. e2010 (Artículos)  
2.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
3.
25 p, 527.4 KB Las primeras mujeres periodistas que escriben a Miguel de Unamuno : inquietudes y preocupaciones intelectuales a través del estudio de su correspondencia / Rodríguez-Fidalgo, Mª Isabel ; Paíno-Ambrosio, Adriana (Universidad de Salamanca)
El inicio del siglo XX marcó el comienzo de la evolución en el modelo de mujer, dando lugar a una transformación en las relaciones de género que habían existido hasta ese momento. Poco a poco el "mundo femenino" se fue incorporando a facetas atribuidas al masculino, como es el caso de su presencia en las redacciones de los periódicos. [...]
El principi del segle XX va marcar l'inici d'una evolució en el model de dona que va donar lloc a una transformació en les relacions de gènere que havien existit fins aquell moment. De mica en mica, el "món femení" es va anar incorporant a esferes atribuïdes al masculí, com és el cas dels diaris i la premsa. [...]
The turn of the twentieth century witnessed the beginning of an evolution in the model of womanhood, giving way to a transformation in the gender relations that had existed up to that point. Little by little, the "feminine world" inserted itself into aspects of the masculine sphere, including the editorial staff at newspapers. [...]

2022 - 10.1344/Lectora2022.28.2
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 28 (2022) , p. 33-57 (Dossier I)  
4.
21 p, 5.7 MB Synthesis, In Vitro Profiling, and In Vivo Evaluation of Benzohomoadamantane-Based Ureas for Visceral Pain : A New Indication for Soluble Epoxide Hydrolase Inhibitors / Codony, Sandra (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Entrena, José M. (Universidad de Granada) ; Calvó-Tusell, Carla (Universitat de Girona) ; Jora, Beatrice (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; González-Cano, Rafael (Universidad de Granada) ; Osuna, Sílvia (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) ; Corpas, Rubén (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Morisseau, Christophe (University of California) ; Pérez, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Barniol-Xicota, Marta (KU Leuven-University) ; Griñán-Ferré, Christian (Universitat de Barcelona) ; Pérez, Concepción (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Rodríguez-Franco, María Isabel (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Martínez, Antón L. (Universidade de Santiago de Compostela) ; Loza, M. Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Pallàs, Mercè (Universitat de Barcelona) ; Verhelst, Steven H. L. (AG Chemical Proteomics) ; Sanfeliu i Pujol, Coral (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Feixas, Ferran (Universitat de Girona) ; Hammock, Bruce D. (University of California) ; Brea, José (Universidade de Santiago de Compostela) ; Cobos, Enrique J. (Universidad de Granada) ; Vázquez, Santiago (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya))
The soluble epoxide hydrolase (sEH) has been suggested as a pharmacological target for the treatment of several diseases, including pain-related disorders. Herein, we report further medicinal chemistry around new benzohomoadamantane-based sEH inhibitors (sEHI) in order to improve the drug metabolism and pharmacokinetics properties of a previous hit. [...]
2022 - 10.1021/acs.jmedchem.2c00515
Journal of Medicinal Chemistry, Vol. 65 (october 2022) , p. 13660-13680  
5.
18 p, 379.7 KB Eficacia de los modelos inmersivos de comunicación y estructura de la información vinculados al compromiso social : estudio de caso de AJ Contrast / Rodríguez-Fidalgo, Mª Isabel (Universidad de Salamanca) ; Paíno-Ambrosio, Adriana (Universidad de Salamanca)
Los mecanismos que hacen posible la narración inmersiva se convierten en el centro de atención de este estudio. Partiendo de los modelos inmersivos de comunicación y estructura de la información, que plantean una reformulación de los parámetros clásicos comunicativos, se analiza su aplicación a los proyectos desarrollados por el laboratorio de innovación Al Jazeera Contrast, que desde hace años está apostando fuertemente por la utilización de dichas tecnologías dentro del campo del periodismo inmersivo. [...]
Els mecanismes que fan possible la narració immersiva són el centre d'atenció d'aquest estudi. Partint dels models immersius de comunicació i estructura de la informació, que plantegen una reformulació dels paràmetres clàssics comunicatius, s'analitza la seva aplicació als projectes desenvolupats pel laboratori d'innovació Al Jazeera Contrast, que des de fa anys aposta fortament per la utilització d'aquestes tecnologies dins del camp del periodisme immersiu. [...]
The mechanisms that make immersive storytelling possible are the focus of this study. Based on immersive models of communication and information structure, which propose a reformulation of traditional communicative parameters, we analyse their application to projects developed by the innovation laboratory Al Jazeera Contrast, which for years has been strongly committed to the use of these technologies in the field of immersive journalism. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3450
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 63-80 (Articles)  
6.
20 p, 580.7 KB Las lenguas artificiales musicales / Rodríguez Ponce, María Isabel (Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Hispánica y Lingüística General)
Este trabajo intenta definir el lugar y el valor de las lenguas musicales dentro de una investigación en equipo sobre lenguas artificiales. En este recorrido se enfocará la permanente brecha entre ficción y no ficción en estos constructos lingüísticos y se establecerá un panorama histórico de lenguas. [...]
This paper tries to define the place and the value of the musical languages within a group research on artificial languages. In this path we will focus on the permanent gap between fiction and nonfiction in these linguistic constructs, and a historical panorama of languages will be established. [...]

2020
Estudios de lingüística del español, Vol. 41 (2020) , p. 149-168 (Artículos)  
7.
14 p, 580.3 KB El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...]
En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...]
In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56  
8.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d'aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla - i molt - sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l'avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.397
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
28 p, 2.9 MB Effect of agro-climatic conditions on near infrared spectra of extra virgin olive oils / Sánchez Rodríguez, María Isabel (Universidad de Córdoba. Departamento de Estadística, Econometría, Investigación Operativa, Organización de Empresas y Economía Aplicada) ; Sánchez López, Elena M. (Universidad de Córdoba. Departamento de Química Orgánica) ; Caridad, José Mª (Universidad de Córdoba. Departamento de Estadística, Econometría, Investigación Operativa, Organización de Empresas y Economía Aplicada) ; Marinas, Alberto (Universidad de Córdoba. Departamento de Química Orgánica) ; Urbano, Francisco José (Universidad de Córdoba. Departamento de Química Orgánica)
Authentication of extra virgin olive oil requires fast and cost-effective analytical procedures, such as near infrared spectroscopy. Multivariate analysis and chemometrics have been successfully applied in several papers to gather qualitative and quantitative information of extra virgin olive oils from near infrared spectra. [...]
2018 - 10.2436/20.8080.02.75
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 42 Núm. 2 (July-December 2018) , p. 209-236 (Articles)  
10.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be "the end of the story" but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  

Articles : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
3 p, 24.2 KB Grup d'innovació DIATIC : ensenyament de les ciències a través de les TIC / Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Herreras Blanco, Luisa (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
La formació continuada del professorat és una característica tant desitjada com necessària pels professionals de l'educació. Existeixen múltiples formes de plantejar-la, tot i que és evident que no totes elles impliquen els mateixos guanys d'aprenentatge. [...]
2015
VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química. Barcelona, : 2015  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
286 p, 16.9 MB Trajectòries d'aprenentatge dels alumnes de 4t d'ESO (15-16 anys) sobre el model cineticocorpuscular avançat de matèria / Moltó Palomares, María Ángeles ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Hernández Rodríguez, María Isabel, dir.
En aquesta recerca s'han estudiat les trajectòries d'aprenentatge d'un grup d'estudiants de 4t de l'ESO (15-16 anys) sobre un model cineticocorpuscular (CC) avançat de matèria. En aquest estudi s'ha definit el model escolar objectiu més adient pels alumnes d'aquest nivell a partir de la literatura existent del model cinetico corpuscular, el model CC avançat de matèria. [...]
En esta investigación se han estudiado las trayectorias de aprendizaje de un grupo de estudiantes de 4º de la ESO (15-16 años) sobre el modelo cineticocorpuscular (CC) avanzado de materia. En este estudio se ha definido un modelo escolar objetivo adecuado para los alumnos de este nivel a partir de la literatura del modelo cinetico corpuscular, el modelo CC avanzado de materia. [...]
In this research, it has been studied the learning trajectories on an advanced corpuscular kinetic model of matter in a group of 15-16 year old students. The study defined the most appropriate teaching approach targeted to students at this level, based on the existing literature in the field. [...]

2022  
2.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
3.
236 p, 3.2 MB Estudio funcional de Ypi1, una subunidad reguladora esencial de la proteína fosfatasa Glc7 / Marquina Rodríguez, María Isabel ; Ariño Carmona, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Casamayor Gracia, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular
La fosfo-desfosforilació de residus serina, treonina y tirosina és un dels mecanismes de regulació de proteïnes més estès en els éssers vius. Aquest tipus de reaccions és dut a terme d'una manera estrictament coordinada per les proteïnes quinases i fosfatases. [...]
La fosfo-defosforilación de residuos serina, treonina y tirosina es uno de los mecanismos de regulación de proteínas más extendido en los seres vivos. Este tipo de reacciones es llevado a cabo de una manera estrictamente coordinada por las proteínas quinasas y fosfatasas. [...]
Phospho/dephosphorilation in serine, threonine and tyrosine residues is one of the most widely mechanisms of protein regulation in higher organisms. These processes are strictly coordinated by protein kinases and phosphatases. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010  
4.
70 p, 1.2 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l'atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l'atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d'aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  
5.
246 p, 1.9 MB Desenvolupament iteratiu d'una seqüència d'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Couso, Digna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser, (Roser), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral explora diversos aspectes del procés de desenvolupament iteratiu d'una seqüència per a l'ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Les diferents publicacions que formen part del compendi de la tesi posen en relleu les diferents etapes d'aquest procés: disseny, implementació, avaluació, refinament i contribució als principis de disseny. [...]
The present doctoral dissertation explores diverse aspects of the process of iterative development of a teaching - learning sequence on the acoustic properties of materials. The different publications that are part of the compendium of the thesis focus on different stages of this process: design, enactment, evaluation, refinement and contribution to the design principles. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Materials didàctics 4 registres trobats  
1.
28 p, 954.0 KB Investigar sobre la contaminació a l'aula de Secundària / Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Primera versió del material per a treballar la contaminació de l'aire a Secundària. El material de l'alumnat i la guia docent s'ha desenvolupat en el marc del Projecte ATENC!Ó.
Bellaterra, 2019 (Recursos docents)
4 documents
2.
18 p, 1.6 MB Les crem(ad)es solars / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pérez Tudela, Julio D. ; Cortés Vidal, Javier ; Martínez-Márquez, Rosa ; Mateu Marrugat, Meritxell
Bellaterra , 2017 (DIATIC)  
3.
30 p, 2.5 MB Electromagnetic properties of materials / Pintó Casulleras, Roser (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat ; Constantinou, Constantinos P. ; Livitziis, Michalis ; Hadjilouca, Rodothea ; Scholinaki, Argyro ; Papaevripidou, Marios ; Papadouris, Nikos ; Hadjidemetriou, Giannis
2009-2010
4 documents
4.
93 p, 11.3 MB Acoustic properties of materials / Pintó Casulleras, Roser (Roser) ; Couso, Digna ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Armengol, Montserrat ; Cortijo, Celsa ; Martos, Raül ; Padilla, Miquel ; Rios, Consol ; Simón, Marta ; Sunyer, Carme ; Tortosa, Montserrat
2010
4 documents

Materials acadèmics 9 registres trobats  
1.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
2.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso, Digna ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracín Gordo, Lluís ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents
4.
15 p, 122.8 KB Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
5.
14 p, 117.1 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach i Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Canet Pladevall, Roser ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...]
1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
6.
7 p, 91.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
5 p, 80.1 KB Didàctica de les ciències socials [102042] / Llobet Roig, Cecilia ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar els principals conceptes de les ciències socials i els problemes que plantegen en l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...]
Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...]
- Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales. - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
6 p, 88.0 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Alcázar Salas, Antoni ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
This module forms part of the Programme of Primary Teacher Education and is intended to deepen the content knowledge and competencies necessary to teach the module "Environmental Knowledge" in primary schools. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 81.1 KB El Context en la Recerca en l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43220] / Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica. Tenint en compte els aprenentatges dels mòduls anteriors, s'aprofundirà en l'estudi de les situacions d'aula a l'hora de dissenyar activitats de treball pràctic, treball interdisciplinari i treball per projectes, de comunicar-se oralment o mitjançant eines digitals i d'avaluar el progrés de l'alumnat i els materials d'aula. [...]
2016-17  

Vegeu també: autors amb noms similars
11 RODRIGUEZ, M.
11 Rodriguez, M.
1 Rodriguez, M. Luis
2 Rodriguez, M. Mar
2 Rodriguez, M.A.
1 Rodriguez, Ma. Victoria
3 Rodriguez, Maite
3 Rodriguez, Manuel
1 Rodriguez, Manuel S.
1 Rodriguez, Marcos
13 Rodriguez, Margarita
10 Rodriguez, Maria Jose
10 Rodriguez, Maria José
2 Rodriguez, Maria Pilar
14 Rodriguez, Maria Rita
1 Rodriguez, Maria San Martin
4 Rodriguez, Mariano
4 Rodriguez, Mariano L.
1 Rodriguez, Marina
1 Rodriguez, Mario Fernández
4 Rodriguez, Marta
10 Rodriguez, María José
1 Rodriguez, María V.
1 Rodriguez, María V.
2 Rodriguez, Miguel
9 Rodriguez, Montserrat
3 Rodriguez, Mª Rita
11 Rodríguez, M.
1 Rodríguez, M. D.
1 Rodríguez, M. E., Guerrero, A.-E., Baneres, D., Noguera, I.
1 Rodríguez, M. E., Guerrero, A.-E., Baneres, D., Noguera, I.
1 Rodríguez, M. Elena
1 Rodríguez, M. I.
4 Rodríguez, M. J.
1 Rodríguez, M. José
2 Rodríguez, M. Mar
1 Rodríguez, M. R.
2 Rodríguez, M.A.
1 Rodríguez, M.C.
1 Rodríguez, M.I.F.
3 Rodríguez, Manuel
1 Rodríguez, Manuel J.
1 Rodríguez, Manuela
7 Rodríguez, Marc
2 Rodríguez, Marcelo
1 Rodríguez, Marco Antonio
13 Rodríguez, Margarita
1 Rodríguez, Maria Angels
1 Rodríguez, Maria Luisa
14 Rodríguez, Maria Rita
1 Rodríguez, Maria del Carmen
1 Rodríguez, Maria-Rita
4 Rodríguez, Mariano L.
1 Rodríguez, Maribel
4 Rodríguez, Marta
6 Rodríguez, María
2 Rodríguez, María Alejandra
1 Rodríguez, María C.
1 Rodríguez, María E.
1 Rodríguez, María Fernanda
1 Rodríguez, María Ignacia
2 Rodríguez, María Jesús
1 Rodríguez, María Josefa
1 Rodríguez, María Josefa
10 Rodríguez, María José
2 Rodríguez, María Laura
2 Rodríguez, María Pilar
1 Rodríguez, María Teresa
1 Rodríguez, María Teresa Jaldo
1 Rodríguez, María;
1 Rodríguez, Melissa
2 Rodríguez, Miguel A.
2 Rodríguez, Miguel Á.
1 Rodríguez, Minerva
1 Rodríguez, Miquel,
1 Rodríguez, Miren
1 Rodríguez, Miriam
2 Rodríguez, Montse
9 Rodríguez, Montserrat
2 Rodríguez, Mª C.
2 Rodríguez, Mª José
3 Rodríguez, Mª Rita
1 Rodríguez, Mª del Mar
1 Rodríguez, MºJosé
4 Rodríguez, Mónica
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.