Resultats globals: 79 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 9 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Materials acadèmics, 55 registres trobats
Articles 9 registres trobats  
1.
13 p, 673.7 KB In a split second : Handwriting pauses in typical and struggling writers / Pascual, Mariona (Universidade de Lisboa. Faculdade de Psicologia) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Salas, Naymé (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
A two-second threshold has been typically used when analyzing the writing processes. However, there is only a weak empirical basis to claim that specific average numbers and durations of pauses may be associated with specific writing processes. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2022.1052264
Frontiers in psychology, Vol. 13 (january 2023)  
2.
19 p, 343.2 KB Audio description in 360º content: results from a reception study / Fidyka, Anita ; Matamala, Anna ; Soler Vilageliu, Olga ; Arias-Badia, Blanca
The ImAc project was the first European initiative aiming to propose and test the model of implementing access services in 360  videos, paving the way for future studies in the under-researched field of immersive accessibility. [...]
2021
Skase. Journal of Translation and Interpretation, Vol. 14 Núm. 1 (2021) , p. 14-32  
3.
36 p, 716.3 KB Sign language interpreting on TV : a reception study of visual screen exploration in deaf signing users / Bosch Baliarda, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Exemplar dedicat a: Translation and Media Accessibility: from Theory to Practice / coord. per Mabel Richart Marset Arbre acadèmic, Francesca Calamita).
Hem estudiat com els usuaris de llengua de signes (LS) exploren una composició de pantalla formada per una pantalla gran per al contingut i una de petita per a l'ILS. 32 usuaris sords han vist quatre clips similars amb quatre composicions de pantalla diferents. [...]
We studied how sign language users responded to a screen composition including a larger screen for the content and a smaller screen for the sign language interpreter. 32 deaf users participated in this experiment, watching four similar clips with four different screen compositions. [...]

2020 - 10.6035/MonTI.2020.12.04
Monografías de traducción e interpretación, Núm. 12 (2020) , p. 108-143  
4.
15 p, 743.8 KB Usability as a premise of quality : first steps towards the validation of the System Usability Scale (SUS) into Spanish / Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Giménez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Usability is a key factor when talking about the quality of a product. The System Usability Scale (SUS) is one of the most popular tools to measure usability due to its numerous advantages and, therefore, a very useful quality assessment tool. [...]
2019
Journal of audiovisual translation, Vol. 2, núm. 2 (2019) , p. 57-71  
5.
23 p, 679.4 KB Electrodermal activity as a measure of emotions in media accessibility research : methodological considerations / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article proposes electrodermal activity (EDA) as a new objective measure for experimental studies in media accessibility. It first presents a theoretical framework in which the concept of emotion and its categorisation are presented. [...]
2020
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 33 (2020)  
6.
22 p, 700.3 KB Conducting experimental research in audiovisual translation (AVT) : a position paper / Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Doherty, Stephen (University of New South Wales) ; Kruger, Jan-Louis (Macquarie University) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pedersen, Jan (Stockholms universitet) ; Perego, Elisa (Università degli studi di Trieste) ; Romero Fresco, Pablo (Universidade de Vigo) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Szarkowska, Agnieszka (Uniwersytet Warszawski)
Experimental studies on AVT have grown incrementally over the past decade. This growing body of research has explored several aspects of AVT reception and production using behavioural measures such as eye tracking, as well as venturing into physiological measures such as electroencephalography (EEG), galvanic skin response, and heart rate. [...]
2018
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Vol. 30 (2018) , p. 105-126  
7.
18 p, 671.9 KB Estudio experimental del bilingüismo : revisión histórica / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se revisa brevemente la investigación realizada sobre la organización del lexicón bilingüe y los modelos de acceso al léxico a partir de los años 80, destacándose el cambio de orientación teórica realizado en la presente década. [...]
1995
Anuario de psicología, Núm. 66 (1995) , p. 19-36  
8.
28 p, 343.4 KB Less is more : effects of the amount of information and its presentation in the recall and reception of audio described characters / Fresno, Nazaret (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Audio description is a discipline within Translation Studies aimed at making audio visual products and events accessible to blind and visually impaired audiences. Works of art, TV programs, films and stage arts are audio described in order to guarantee that anyone, regardless of his/her visual capacity, can enjoy them. [...]
2014
International Journal of Sciences: Basic and Applied Research, Vol. 14, Núm. 2 (2014) , p. 169-196  
9.
2 p, 75.2 KB Com aprenen a escriure els nens? / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Nens que comencen a escriure amb lletra lligada tracen en una taula digital les paraules que els dicten els seus professors. Els seus traços queden registrats i permeten als investigadors dur a terme diferents experiments. [...]
Niños que empiezan a escribir con letra ligada trazan en una mesa digital las palabras que les dictan sus profesores. Sus trazos quedan registrados y permiten a los investigadores llevar a cabo diferentes experimentos. [...]

2007
UAB divulga, abril 2007, p. 1-2
2 documents

Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
23 p, 11.9 MB Recepción de la lengua de signos en tv : estudio sobre la percepción de pantallas compuestas / Bosch Baliarda, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Congreso CNLSE de la Lengua de Signos Española. Madrid, : 2019  
2.
30 p, 1.0 MB Audio Subtitling : Measuring Emotional Arousal in Users Through Psychophysiological Measures / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
2018
Languages and the Media. International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlin, 12 : 2018  
3.
1 p, 5.9 MB Split screen exploration in sign language users : an eye-tracking study / Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Bosch Baliarda, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In this research we applied eye-tracking measures to examine how sign-language users explore split TV screens. We used a sign-translated documentary where both visual and linguistic information is relevant. [...]
2018
Scandinavian Workshop on Eye Tracking (SWAET2018). Copenhagen, Dinamarca, : 2018  
4.
17 p, 766.6 KB Testing the filmic experience : audio subtitling and psychophysiology / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
UMAQ Conference Understanding Media Accessibility Quality. Barcelona, : 2018  
5.
1 p, 967.6 KB Un diseño experimental para evaluar la inducción emocional mediante películas : posibilidades y limitaciones / Serrano, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
VI Jornadas Emociones y Benestar & XXIV Reunión Anual de la Sociedad Española para el Estudio de la Ansiedad y el Estrés (SEAS). Madrid, : 2017  
6.
24 p, 549.9 KB First steps of the NEA project : audio subtitling / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Languages and the Media conference, 11th International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlín, Alemanya, 11 : 2016  
7.
1 p, 406.2 KB Audio describing characters : what features do audiences remember? / Fresno, Nazaret (University of Texas) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
The audio description of characters in films encompasses from brief descriptions to long and detailed ones. Guidelines and standards suggest how to approach the audio description of characters, and some practitioners, such as Bernd Benecke, have even developed models for character audio description. [...]
2015
ARSAD (Advanced Research Seminar on Audio Description). Barcelona, : 2015  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
31 p, 338.5 KB 'What Should I Say?' Tentative Criteria to Prioritize Information in the Audio Description of Film Characters / Fresno, Nazaret (University of Texas Rio Grande Valley) ; Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
In an attempt to study memory operation in audio description, Fresno, Castellà and Soler-Vilageliu present a reception study designed to explore which physical features of audio described characters are more frequently recalled and recognized by blind and visually impaired audiences. [...]
2016 (Palgrave Studies in Translating and Interpreting) - 10.1057/978-1-137-56917-2_8
Researching Audio Description New Approaches, 2016, p. 143-167  
2.
7 p, 215.1 KB User-centric approaches in access services evaluation : profiling the end user / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fidyka, Anita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Giménez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tor Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents best practices for the design of a user-centric approach in accessibility research projects, taking two European projects as an example: ImAc (Immersive Accessibility) and EasyTV (Easing the access of Europeans with disabilities to converging media and content). [...]
París : ELRA, 2018
Proceedings of the Eleventh International Conference on Language Resources Evaluation (LREC 2018), 2018, p. 1-7  

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
373 p, 4.7 MB Reception of sign-interpreted TV contents : The impact of formal parameters on media accessibility / Bosch Baliarda, Marta ; Orero, Pilar, dir. ; Soler Vilageliu, Olga, dir.
La interpretació en llengua de signes (ILS) és un dels principals serveis d'accessibilitat als mitjans audiovisuals, juntament amb l'àudiodescripció i la subtitulació. Tot i la seva rellevància, la recerca en aquest camp és incipient. [...]
La interpretación en lengua de signos (ILS) es uno de los principales servicios de accesibilidad a los medios audiovisuales, junto con la subtitulación y la audiodescripción. Pese a su relevancia, la investigación de los servicios en lengua de signos (LS) en el campo de la accesibilidad a los medios es incipiente. [...]
Sign language interpreting (SLI) is the third major media accessibility service along with audio description and subtitling. Although SLI first appeared on TV nearly seventy years ago, the field of media accessibility on SLI still lacks critical investigation on tested te- chniques to produce guidelines that can constitute best practice for both broadcasters and stakeholders. [...]

2021  
2.
286 p, 2.1 MB Relacions entre el llenguatge i la teoria de la ment en l'alumnat de primària amb implant coclear / Bayés Espinet, Gemma ; Silvestre, Núria, dir. ; Soler Vilageliu, Olga, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquesta tesi s'estudia el nivell d'adquisició del llenguatge i de la teoria de la ment (TM) en l'alumnat de primària amb implants coclears (IC). L'objectiu principal és conèixer el seu nivell de llenguatge oral, en cadascuna de les dimensions lingüístiques, el seu nivell de llenguatge escrit i el seu nivell de desenvolupament de la TM i veure com es relacionen entre ells, a més de comprovar quins són els factors que poden influir en els resultats. [...]
This thesis makes a study of the level of Language acquisition and Theory of Mind (ToM) in primary students with cochlear implants (CI). The main objective is to know their level in oral Language, within each of the linguistic dimensions, their level in written language and their level of development regarding ToM, as well as to establish the interrelationship between these and to pinpoint which factors can influence the results. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
112 p, 1.9 MB Attention and dual coding theory : an interaction model using subtitles as a paradigm / Oliver Moreno, Andreu ; Soler Vilageliu, Olga, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Dins l'entorn del projecte europeu HBB4ALL presentem dos experiments relacionats amb el subtitulat. Actualment, estem immersos en un context on el consum dels continguts multimèdia disponibles està migrant cap a una reproducció "a demanda" que es du a terme mitjançant un seguit de dispositius diferents. [...]
We have conducted two experiments on subtitling and its presentation as part of the HBB4ALL European project. Nowadays, the tendency for content consumption is shifting towards an "on demand" dynamic performed on an array of different devices. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017  
4.
5 p, 198.1 KB Audio subtitling : voicing strategies and their effect on film enjoyment / Iturregui-Gallardo, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Serrano Ratera, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jankowska, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Vilageliu, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona)
Media Accessibility, understood as a branch of Audiovisual Translation studies devoted to the study of access services to media, has experienced a growth in research in recent years. Even if some of the techniques in this field have produced a great number of works, others are still underresearched. [...]
York, Regne Unit , 2017  
5.
183 p, 4.0 MB Proyecciones espaciales para la relación entre las referencias temporal y modal en el procesamiento del lenguaje / Aguirre Fernández de Lara, Roberto ; Soler Vilageliu, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Santiago de Torres, Julio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
La evidencia experimental sobre las proyecciones espaciales del tiempo en los ejes espaciales sagital, lateral y vertical para eventos fácticos de pasado y de futuro sugiere preguntarse si la línea mental del tiempo se activaría durante el procesamiento de eventos potenciales, en dos formas principales. [...]
The experimental evidence of spatial mappings of factive past and future expressions on saggital, lateral and vertical axes suggests to question whether the mental timeline would be activated during the processing of potential past an future events in two main ways: first, for processing time valences (potential past - potential future); second, for processing epistemic valences (factive past and future - potential past and future). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
55 p, 8.3 MB Bilingual lexical access : a connectionist model / Soler Vilageliu, Olga ; Estaún Ferrer, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
5 documents

Materials acadèmics 55 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 115.0 KB Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge [102603] / Torregrossa Alvarez, Miquel ; Fernández Castro, Jordi ; Soler Vilageliu, Olga ; Ramis Laloux, Yago ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura té com objectiu introduir l'estudiant a l'estudi del pensament i del llenguatge des d'una perspectiva cognitiva. S'analitzaran les característiques de les tasques cognitives de classificació i estructuració de la informació, del raonament, de la presa de decisions i de la resolució de problemes, també es proporcionaran recursos per a la millora del pensament i s'identificaran mètodes d'intervenció. [...]
This subject aims to introduce the student to the study of thought and language from a cognitive perspective. The characteristics of the cognitive tasks of classification and structuring of information, reasoning, decision making and problem solving will be analyzed, resources will also be provided for the improvement of thought and methods of intervention will be identified . [...]
Esta asignatura tiene como objetivo introducir al estudiante en el estudio del pensamiento y del lenguaje desde una perspectiva cognitiva. Se analizarán las características de las tareas cognitivas de clasificación y estructuración de la información, del razonamiento, de la toma de decisiones y de la resolución de problemas, también se proporcionarán recursos para la mejora del pensamiento y se identificarán métodos de intervención . [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
2.
6 p, 112.4 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Camus Torres, Alondra ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. L'assignatura resulta també indicada pera un itinerari de lliure configuració, per tal d'assolir uns coneixements bàsics en la detecció de dificultats i trastorns del desenvolupament del llenguatge. [...]
This subject is part of the specialisation Psychoeducative Analysis and Intervention, and is designed for the training of a professional in this field. This subject forms part of freely configurable itineraries towards the acquisition of basic knowledge in the detection of language development difficulties and disorders. [...]
Esta asignatura forma parte de la mención Análisis e Intervención Psicoeducativa y está pensada para la formación de un / a profesional en este ámbito. Esta asignatura resulta también indicada en itinerario de libre configuración, para alcanzar unos conocimientos básicos en la detección de dificultades y trastornos del desarrollo del lenguaje. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
7 p, 113.8 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Camus Torres, Alondra Elisa ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
The aim of this course is to provide students with basic knowledge about two basic subjects in psycholinguistics: how we acquire language in infancy and how we process language. The main objectives of the subject are: - Know the main theoretical frameworks in psycholinguistics 1 - Describe the features and functions of human language - Understand the different phases of human language processing and know the internal representations associated with it. [...]
Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
4.
7 p, 116.0 KB Treball de final de grau [101699] / Soler Vilageliu, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l'estudiant demostri que té capacitat per establir relacions entre diverses matèries del grau, i té un caràcter eminentment professionalitzador. [...]
The main objective of the Final Degree Project (TFG) is for the student to demonstrate that he/she has the capacity to establish relationships between different subjects of the degree, and it has an eminently professional character. [...]
El objetivo principal del Trabajo de Fin de Grado (TFG) es que el/la estudiante demuestre que tiene capacidad para establecer relaciones entre diversas materias del grado, y tiene un carácter eminentemente profesionalizador. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
5.
6 p, 110.0 KB Processos Psicològics: Atenció i Percepció [102577] / Moix Queralto, Joana ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andrés ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d'un grup d'assignatures orientades a l'aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està composat per: Motivació i emoció, Memòria, Condicionament i aprenentatge, Pensament i llenguatge i Atenció i percepció. [...]
This basic subject is located in the first year of the degree and it is part of a group of subjects aimed at learning the different basic psychological processes, which is composed of: Motivation and Emotion, Memory, Learning and Conditioning, Thinking and Language, and Attention and Perception. [...]
Esta asignatura de formación básica está ubicada en el primer curso del Grado y forma parte de un grupo de asignaturas orientadas al aprendizaje de los diferentes procesos psicológicos básicos, que está integrado por: Motivación y emoción, Memoria, Aprenendizaje, Pensamiento y lenguage y Atención i percepción). [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
7 p, 115.9 KB Treball de final de grau [101699] / Soler Vilageliu, Olga ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu principal del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l'estudiant demostri que té capacitat per establir relacions entre diverses matèries del grau, i té un caràcter eminentment professionalitzador. [...]
The main objective of the Final Degree Project (TFG) is for the student to demonstrate that he/she has the capacity to establish relationships between different subjects of the degree, and it has an eminently professional character. [...]
El objetivo principal del Trabajo de Fin de Grado (TFG) es que el/la estudiante demuestre que tiene capacidad para establecer relaciones entre diversas materias del grado, y tiene un carácter eminentemente profesionalizador. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
7 p, 113.8 KB Processos Psicològics: Pensament i Llenguatge [102603] / Torregrossa Alvarez, Miquel ; Fernández-Castro, Jordi ; Soler Vilageliu, Olga ; Ramis Laloux, Yago ; García-Solà, Marina ; Mejías Riquelme, José Tomás ; Pérez Aranda, Adrian ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura té com objectiu introduir l'estudiant a l'estudi del pensament i del llenguatge des d'una perspectiva cognitiva. S'analitzaran les característiques de les tasques cognitives de classificació i estructuració de la informació, del raonament, de la presa de decisions i de la resolució de problemes, també es proporcionaran recursos per a la millora del pensament i s'identificaran mètodes d'intervenció. [...]
This subject aims to introduce the student to the study of thought and language from a cognitive perspective. The characteristics of the cognitive tasks of classification and structuring of information, reasoning, decision making and problem solving will be analyzed, resources will also be provided for the improvement of thought and methods of intervention will be identified . [...]
Esta asignatura tiene como objetivo introducir al estudiante en el estudio del pensamiento y del lenguaje desde una perspectiva cognitiva. Se analizarán las características de las tareas cognitivas de clasificación y estructuración de la información, del razonamiento, de la toma de decisiones y de la resolución de problemas, también se proporcionarán recursos para la mejora del pensamiento y se identificarán métodos de intervención . [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
8.
7 p, 113.0 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Camus Torres, Alondra ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
The aim of this course is to provide students with basic knowledge about two basic subjects in psycholinguistics: how we acquire language in infancy and how we process language. The main objectives of the subject are: - Know the main theoretical frameworks in psycholinguistics - Describe the features and functions of human language - Understand the different phases of human language processing and know the internal representations associated with it. [...]
Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
9.
6 p, 111.7 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. L'assignatura resulta també indicada pera un itinerari de lliure configuració, per tal d'assolir uns coneixements bàsics en la detecció de dificultats i trastorns del desenvolupament del llenguatge. [...]
This subject is part of the specialisation Psychoeducative Analysis and Intervention, and is designed for the training of a professional in this field. This subject forms part of freely configurable itineraries towards the acquisition of basic knowledge in the detection of language development difficulties and disorders. [...]
Esta asignatura forma parte de la mención Análisis e Intervención Psicoeducativa y está pensada para la formación de un / a profesional en este ámbito. Esta asignatura resulta también indicada en itinerario de libre configuración, para alcanzar unos conocimientos básicos en la detección de dificultades y trastornos del desarrollo del lenguaje. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
10.
5 p, 106.8 KB Processos Psicològics: Atenció i Percepció [102577] / Moix Queralto, Jenny ; Soler Vilageliu, Olga ; Chamarro Lusar, Andrés ; Granados Bartrons, Oriol ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d'un grup d'assignatures orientades a l'aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està composat per: Motivació i emoció, Memòria, Condicionament i aprenentatge, Pensament i llenguatge i Atenció i percepció. [...]
This basic subject is located in the first year of the degree and it is part of a group of subjects aimed at learning the different basic psychological processes, which is composed of: Motivation and Emotion, Memory, Learning and Conditioning, Thinking and Language, and Attention and Perception. [...]
Esta asignatura de formación básica está ubicada en el primer curso del Grado y forma parte de un grupo de asignaturas orientadas al aprendizaje de los diferentes procesos psicológicos básicos, que está integrado por: Motivación y emoción, Memoria, Aprenendizaje, Pensamiento y lenguage y Atención i percepción). [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Materials acadèmics : 55 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Soler-Vilageliu, Olga
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.