Resultats globals: 15 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 6 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
15 p, 796.6 KB Un taller de experimentación matemática usando un videojuego de estrategia / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Chico, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo presentamos el diseño de un taller de experimentación matemática basado en el uso de un videojuego y analizamos sus potencialidades para promover la resolución de problemas en el aula de matemáticas. [...]
In this article we present a mathematical experimentation workshop design based on the use of a video game and we analyze its potential to promote problem solving in the mathematics classroom. The theoretical foundations of mathematical problem solving and the use of video games in the classroom to promote mathematics learning are described. [...]

2019
Ensayos (Albacete), Vol. 34 Núm. 2 (2019) , p. 85-99  
2.
20 p, 490.8 KB La integració en aules AICLE : quan les mestres creuen fronteres / Cladera Artigues, Catalina (CEIP Nadal Campaner Arrom) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The process of globalization over the last decades has fostered the appreciation of the learning of foreign languages. In the European context, the learning of English as a second language becomes a priority in the educational systems, which have introduced several bilingual programs. [...]
El procés de globalització de les últimes dècades ha fomentat la valoració de l'aprenentatge de llengües estrangeres. En el context europeu, la llengua anglesa esdevé un objectiu prioritari en els sistemes educatius, que han anat introduint diferents programes bilingües. [...]
El proceso de globalización de las últimas décadas ha fomentado la valoración del aprendizaje de lenguas estranjeras. En el contexto europeo, el aprendizaje de la lengua inglesa es un objetivo prioritario en los sistemas educativos, que han introducido varios programas biligües. [...]
Le processus de mondialisation des dernières décennies a encouragé la valorisation de l'apprentissage des langues étrangères. Dans le contexte européen, l'anglais devient un objectif prioritaire dans les systèmes éducatifs, qui ont introduit différents programmes bilingues. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.741
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 1 (february-march 2018) , p. 43-62 (Articles)  
3.
6 p, 437.7 KB La docencia compartida como herramienta de formación permanente de los maestros que integran ciencias e inglés / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
La expansión de los enfoques de Aprendizaje Integrado de Contenido y Lengua Extranjera (AICLE) supone un reto al profesorado. En la escuela primaria a menudo los proyectos AICLE se construyen integrando la enseñanza de las ciencias con la enseñanza del inglés, y es el especialista en lengua extranjera quien suele asumir estos proyectos, enfrentándose al gran reto de dominar el contenido y la didáctica de ambas disciplinas y de encontrar la mejor manera de integrar ambas enseñanzas. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4943-4948  
4.
7 p, 255.3 KB El coteaching como herramienta de avance de un proyecto de AICLE en primaria : un estudio realizado a través de las preguntas de las maestras / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aguas, Mercè (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ; Dallari, Lucia (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
La comunicación relata los beneficios que aporta el coteaching, entendido como una técnica de enseñanza y aprendizaje en la que dos docentes comparten la responsabilidad y el espacio del aula, a un proyecto de Aprendizaje Integrado de Ciencias e Inglés de una escuela pública catalana de Primaria. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3588-3594 (Innovacions didàctiques)  
5.
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l'Europa multicultural i d'un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l'aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l'àmbit educatiu es promou l'aprenentatge de l'anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d'instrucció d'altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d'expansió a Catalunya i arreu d'Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.91
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
65 p, 661.0 KB CLIL FAQs. : Orientacions per introduir l'anglès en la docència universitària / Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recull d'orientacions per al professorat universitari que ha d'introduir una llengua estrangera a la seva assignatura. Aquestes orientacions parteixen de l'experiència i de la reflexió del grup de docents implicats en el projecte MQD 2010: 'Desenvolupament de material didàctic en anglès per a la integració de les competències lingüístiques i científiques en assignatures dels graus d'Educació Infantil i Primària'.
2015  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
87 p, 1.6 MB Disseny de recursos per atendre les necessitats educatives especials en l'àmbit no formal en col·laboració amb el Centre de Recuperació d'Animals Marins / Marsal Palomas, Jordina ; Valdés Sánchez, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació inclusiva s'ha convertit en un repte dins l'àmbit educatiu i a la societat en general, això implica un procés i uns canvis en la manera de pensar i entendre les relacions d'igualtat. Així doncs, aquest treball pretén posar un granet d'inclusió dins l'àmbit de l'educació no formal, concretament al Centre de Recuperació d'Animals Marins, fundació dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies amenaçades que hi habiten. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  
2.
75 p, 2.4 MB Participación y agroecología escolar : diseño e implementación de un sistema de riego en el huerto escolar por una clase de educación secundaria en riesgo de exclusión social y educativa / Mouka el Falki, Ayoub ; Espinet, Mariona ; Valdés Sánchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'optativa 'Hort escolar', que cursen els alumnes de la classe de 3r de la ESO C del IES Barri Besòs, situat en un àrea de classe treballadora de Barcelona, vam dissenyar i aplicar una seqüència d'ensenyament i aprenentatge (SEA) sobre el disseny col·laboratiu i la implementació d'un sistema de reg. [...]
En el marco de la optativa 'Huerto escolar', que cursan los alumnos de la clase de 3ro de la ESO C del IES Barri Besòs, situado en un área de clase trabajadora de Barcelona, diseñamos y aplicamos una secuencia de enseñanza y aprendizaje (SEA) sobre el diseño colaborativo e implementación de un sistema de riego. [...]

2017  
3.
1002 p, 17.1 MB Estudi de la col·laboració discursiva en l'ensenyament integrat de les ciències i l'anglès a l'aula d'educació primària: La docència compartida com a eina per promoure el diàleg disciplinar / Valdés Sánchez, Laura ; Espinet, Mariona, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca presentada en aquesta tesi analitza com tres parelles de mestres de ciències i anglès d'una escola de primària pública catalana construeixen un projecte AICLE en ciències des de la docència compartida, entesa com una col·laboració que s'estableix tant fora com dins de l'aula El projecte integra l'ensenyament de les ciències i de l'anglès a través de l'elaboració de tallers de ciència plantejats des de la indagació i que suposen la construcció d'algun artefacte tecnològic. [...]
The research presented in this doctoral dissertation analyzes the way three pairs of science and English primary teachers of a public Catalan school build a CLIL project through coteaching understood as collaboration between the teachers' pairs within and outside the classroom. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Materials acadèmics 6 registres trobats  
1.
9 p, 123.9 KB Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989] / Castellví Mata, Jordi ; Arís Redó, Nuria ; Banqué, Neus ; Valdes Sanchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura "Didàctica de coneixement del Medi natural i social en Educació Infantil I" és una assignatura obligatòria de tercer curs, centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. [...]
The subject "Didactics of Knowledge of the Natural and Social Environment in Early Childhood Education I" is a mandatory third-year course, focused on a specific didactics shared by two knowledge areas: social sciences and experimental sciences. [...]
La asignatura "Didáctica del Conocimiento del Medio Natural y Social en Educación Infantil I" es una asignatura obligatoria de tercer curso, centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
2.
8 p, 121.2 KB Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989] / Banqué, Neus ; Valdes Sanchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura "Didàctica de coneixement del Medi natural i socials en Educació Infantil I" és una assignatura obligatòria de tercer curs, centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. [...]
The subject "Didactics of knowledge of the natural and social environment in Early Childhood Education I" is a compulsory third year subject, focused on a specific didactics shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. [...]
La asignatura "Didáctica de conocimiento del Medio natural y social en Educación Infantil I" es una asignatura obligatoria de tercer curso, centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. [...]

2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
3.
7 p, 115.8 KB Didàctica de les ciències experimentals [102089] / Marbà Tallada, Anna ; Pipitone Vela, Maria Carolina ; Valdés Sánchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén ampliar i aprofundir en els continguts i les competències necessàries per tal d'impartir l'assignatura del Coneixement del Medi. [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudios de los maestros de educación primaria pretende ampliar y profundizar en los contenidos y las competencias necesarias con tal de impartir la asignatura del Conocimiento del medio. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 80.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Llusa Serra, Juan ; Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum of Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria de Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
5 p, 79.3 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Valdés Sánchez, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum of Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria de Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.