Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
8 p, 2.5 MB Una unitat didàctica basada en l'enfocament per tasques : reflexions i exemples / Vilagrasa Grandia, Albert (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article es presenta una proposta d'implementació d'una unitat didàctica que es basa en l'enfocament per tasques. Es fa un breu repàs teòric dels fonaments de l'enfocament per tasques per contextualitzar la proposta que es duu a terme amb un grup d'aprenents adults d'un centre públic de les Illes Balears. [...]
This article presents an experience of the implementation of a pedagogic unit based on the task-based approach. A brief theoretical review of the basis of task-based approach is made in order to contextualise the experience which is carried out with a group of adult learners in a public school in the Balearic Islands. [...]
En este artículo se presenta una experiencia de implementación de una unidad didáctica que se basa en el enfoque por tareas. Se hace un breve repaso teórico de los fundamentos del enfoque por tareas para contextualizar la experiencia que se lleva a cabo con un grupo de aprendices adultos de un centro público de las Islas Baleares. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.63
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 63-70 (Innovació i transmissió de coneixement)  
2.
18 p, 153.1 KB A lezione con i task : fra teoria e operatività / Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Odelli, Enrico (Universiteit Leiden) ; Vilagrasa, Albert (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes)
This article aims to: present a literature review about Task-Based Language Teaching (TBLT) for practicing teachers and teachers in preparation; set up a link between TBLT and the guidelines of the Action-Oriented Approach described in the Common European Framework of Reference for Languages; and bring together current theory, research and practice. [...]
2017 - 10.14277/2280-6792/ELLE-6-2-17-1
EL.LE Educazione Linguistica. Linguistic Education, Vol. 6, núm. 2 (2017) , p. 199-215  
3.
8 p, 35.0 KB Un'esperienza didattica di espressione orale basata sul task approach / Presotto, Marco ; Vilagrasa, Albert
This paper aims to present a language teaching/learning experience on the task-based approach, for Erasmus exchange students of Italian as FL. This experiment acts as a stimulus towards language learning by providing the means whereby foreign language students may cover their most immediate contextual/cultural gaps. [...]
1998 - 10.5565/rev/qdi.404
Quaderns d'Italià, N. 3 (1998) , p. 39-46  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.