Resultats globals: 379 registres trobats en 0.02 segons.
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials acadèmics, 374 registres trobats
Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
55 p, 2.2 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Grau en Logopèdia [828]
Grau en Logopèdia [889]  
2.
44 p, 10.5 MB La demència per Cossos de Lewy, comparació del seu perfil lingüístic respecte la malaltia d'Alzheimer i la malaltia de Parkinson amb demència / Sebastián Lázaro, Diana ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La Demència per Cossos de Lewy (DCL), una malaltia neurodegenerativa, és considerada la segona causa de demència degenerativa. En el present treball s'estableix el perfil lingüístic de la DCL i es compara vers el de la Malaltia d'Alzheimer (MA) i el de la Malaltia de Parkinson amb Demència (MPD); s'explora el perfil lingüístic d'una dona amb DCL i es compara amb l'evidència empírica. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
3.
58 p, 4.9 MB Parlem? : Programa de formació en el desenvolupament del llenguatge infantil per a les mestres d'una escola bressol / Ibáñez Vega, Lara ; Llistosella Cogolludo, Clara ; Pérez i Ventayol, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En aquest treball expliquem el programa de formació que hem elaborat, dirigit a les mestres d'escola bressol, per tal que disposin dels coneixements actualitzats, les eines i els recursos per a potenciar el llenguatge que els infants estan adquirint en aquestes etapes inicials. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
4.
82 p, 5.2 MB Incidència d'una capacitació específica a auxiliars de geriatria sobre l'alimentació dels pacients amb disfàgia orofaríngia i demència / Bardinet Canto, Mélanie ; García Cabezas, Olga ; Sacristán, Dèlia ; Sauca Balart, Andreu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La disfàgia orofaríngia (DOF) es defineix com la dificultat de transportar el bol alimentari des de la boca fins a l'esòfag degut a alteracions estructurals o funcionals, com és el cas d'algunes demències que apareixen a la 3ª edat. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
5.
108 p, 2.5 MB Hipoterapia y logopedia : ¿Una nueva forma de intervención? / Bruns, Wencke ; Carrión Castillo, Irati ; Viñals Gracia, Judit ; Brun-Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este Trabajo de Final de Grado (TFG) trata sobre la hipoterapia y la logopedia planteando dos líneas de trabajo paralelas. Por un lado, se realiza un estudio de caso único de un niño con parálisis cerebral al que se realiza una intervención logopédica en sesiones de hipoterapia. [...]
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) tracta sobre la hipoterapia i la logopèdia plantejant dues línies de treball paral·leles. D'una banda, es realitza un estudi de cas únic d'un nen amb paràlisi cerebral al qual es realitza una intervenció logopèdica en sessions de hipoterapia. [...]

2014
Grau en Logopèdia [828]  

Materials acadèmics 374 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 111.5 KB Alteracions del llenguatge associades a altres patologies [101722] / Brun-Gasca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura pretén formar l'estudiant en el coneixement de les característiques de conducta i llenguatge associades als següents trastorns: discapacitat intel·lectual, trastorns de l'espectre de l'autisme, paràlisi cerebral i trastorns de dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat. [...]
The subject aims to offer students knowledge of the behaviour and language features associated with the following disorders: intellectual disability, autism spectrum disorders, cerebral palsy, attention deficit disorders with or without hyperactivity. [...]
La asignatura pretende formar al estudiante en el conocimiento de las características de conducta y lenguaje asociadas a los sigüientes trastornos: discapacidad intelectual, trastornos del espectro del autismo, parálisis cerebral y trastornos de déficit de atención con y sin hiperactividad. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
2.
5 p, 104.7 KB Psicologia de la memòria i les seves aplicacions en el llenguatge [101713] / Jodar Aranda, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En estudiar els diferents processos psicològics a primer curs heu vist la importància de la memòria en la construcció de la identitat de la persona i en la relació amb els altres processos psicològics. [...]
By studying the different psychological processes in the first year you have seen the importance of memory in the construction of the identity of the person and its relationship with the other psychological processes. [...]
Al estudiar los diferentes procesos psicológicos en primer curso se ha visto la importancia de la memoria en la construcción de la identidad de la persona y en la relación con los otros procesos psicológicos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
3.
8 p, 118.0 KB Neurologia del llenguatge [101710] / Kulisevsky, Jaime ; Faixa Sol, Carlota ; Auge Domenech, Laura ; García Sánchez, Carmen ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El temari estudia els principals sistemes funcionals cerebrals i les conseqüències de la seva desorganització a causa de lesions o malalties del sistema nerviós central, amb la finalitat de preparar els alumnes per a l'estudi sistemàtic de la patologia del llenguatge originada per aquestes lesions i també introduir-los en les tècniques específiques de rehabilitació dels corresponents trastorns. [...]
The syllabus studies the main functional brain systems and the consequences of their disorganization due to injuries or diseases of the central nervous system, in order to prepare students for the systematic study of language pathology (aphasiology) caused by these injuries and also introduce them into the specific rehabilitation techniques of the corresponding disorders. [...]
El temario estudia los principales sistemas funcionales cerebrales y las consecuencias de su desorganización debido a lesiones o enfermedades del sistema nervioso central, con el fin de preparar a los alumnos para el estudio sistemático de la patología del lenguaje originada por estas lesiones y también introducirlos en las técnicas específicas de rehabilitación de los correspondientes trastornos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
4.
5 p, 108.4 KB Avaluació psicològica en els trastorns del llenguatge [101734] / Cuxart, Francesc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius formatius de l'assignatura 1. L'alumne sabrà utilitzar diverses tècniques i instruments d'avaluació, propis de la professió. 2. L'alumne sabrà interpretar els resultats de diferents instruments i tècniques d'avaluació psicològica. [...]
Subject learning objectives 1. Students will know how to use several assessment tools and techniques of the profession. 2. Students will know how to interpret the scores of several psychological assessment tools and techniques. [...]
Objectivos formativos de la asignatura 1. El alumno sabrá utilizar diversas técnicas e instrumentos de evaluación, propios de la profesión 2. El alumno sabrá interpretar los resultados de diferentes instrumentos y técnicas de evaluación psicológica. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
5.
5 p, 105.9 KB Llenguatge i psicopatologia [101733] / Díaz-Regañón Serra, Natàlia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Conèixer la clínica i característiques generals d'alguns trastorns psicopatològics que es presenten en infants i adults. L'objectiu principal és estudiar alguns dels trastorns mentals més freqüents, per tal de permetre que el/la logopeda en pugui fer la detecció i derivació al professional adequat i per tal de tenir els coneixements necessaris per adaptar la seva actuació a les característiques de cada cas.
Know the clinical and general characteristics of some psychopathological disorders that occur in children and adults. The main objective is to study some of the most common mental disorders, in order to allow detection and referral to another professional if necessary, and in order to acquire the knowledge to adapt performance to the characteristics of each case.
Conocer la clínica y características generales de algunos trastornos psicopatológicos que se presentan en la infancia y en la edad adulta. El objetivo principal es estudiar algunos de los trastornos mentales más frecuentes, permitiendo que el/la logopeda pueda detectarlos y derivarlos al profesional adecuado, y con la finalidad de adquirir los conocimientos necesarios para adaptar su actuación a las características de cada caso.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
6.
6 p, 107.4 KB Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics [101729] / Edo Izquierdo, Sílvia ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Subirana Mirete, Judit ; Ordeix Cordón, Lídia ; Vives Brosa, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura ha de formar als alumnes en les bases de la documentació i de la metodologia científica; aconseguint que l'alumne sigui competent per demostrar que compren i fa ús correcte de la terminologia i la metodologia pròpies de la recerca científica. [...]
This course gives basic knowledge about documentation and scientific methodology, as well as competences for understanding and using scientific research terminology and methodology appropriately. Student will also acquire skills on identifying scientific main advances on the psychological processes linked with speech-therapist's professional development. [...]
Esta asignatura debe formar a los alumnos en las bases de la búsqueda sistemática de documentación y de la metodología científica; consiguiendo que el alumno sea competente para demostrar que entiende y hace un uso correcto de la terminología y la metodología propias de la investigación científica. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
5 p, 106.3 KB Psicologia evolutiva II: de l'adolescència a la vellesa [101727] / Serrano Pau, Carrasumada ; Arozarena Cañamares, Maria Esther ; Escotorin Soza, G. Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització: L'assignatura parteix de la concepció de que la persona es desenvolupa al llarg de tota la seva vida, per tant, està immersa en un procés de canvi continu, canvis que afecten a diferents àmbits de la persona, àmbit físic, cognitiu, afectiu i psicosocial. [...]
The subject starts from the conception that the person develops throughout his life, therefore, is immersed in a process of continuous change, changes that affect different areas of the person, physical, cognitive, emotional and psychosocial Therefore, the subject follows an approach of the person's development throughout his life cycle. [...]
Contextualización: La asignatura parte de la concepción de que la persona se desarrolla a lo largo de tod Por lo tanto, la asignatura sigue un enfoque del desarrollo de la persona a lo largo de Objetivos formativos de la asignatura: - Profundizar en el desarrollo humano desde la adolescencia hasta la vejez. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
8.
5 p, 109.1 KB Educació de la veu i la seva salut [101726] / Martín Galán, Josefa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Al finalitzar l'assignatura l'alumne serà capaç de: Tenir consciència de la importància de l'actitud corporal i de la respiració per una bona fonació. Prendre consciència del propi aparell fonador i de les seves possibilitats vocals i expressives. [...]
At the end of this course students will be able to: Be fully aware of the importance of the body attitude and the respiration to achieve a good phonation. Take consciousness of their own vocal tract and its vocal and expressive possibilities. [...]
Al finalizar la asignatura el alumno será capaz de: • Tener consciencia de la importància de la actitud corporal y de la respiración para una fonación adecuada. • Tomar consciencia del propio aparato fonatorio y de sus posibilidades vocales y expresivas. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
9.
6 p, 112.4 KB Tractament medicoquirúrgic de les disfonies [101723] / Lorente Guerrero, Juan ; Fuentes Cabrera, Juan Fernando ; Salazar Guilarte, Jhonder Xavier ; Lopez Mesa, Paula ; Naches Solsona, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
OBJECTIUS DE LES CLASSES TEÒRIQUES1 1,. El logopeda ha de tenir els coneixements tant dels tractaments mèdics com de les diferents técniques quirúrgiques de la patologia vocal i trastorns de la deglució. [...]
OBJECTIVES OF THEORETICAL CLASSES 1. While attending this course, the student can begin the rehabilitation of the voice, while his knowledge deepens. This will allow them to develop protocols of action in speech therapy. [...]
OBJETIVO DE LAS CLASES TEÓRICAS: 1. - Al cursar esta asignatura el alumno podrá iniciarse en el tratamiento rehabilitador de la voz sobre los que obviamente deberá profundizar. Lo que le permitirá desarrollar protocolos de actuación logopédica. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
10.
6 p, 112.5 KB Alteracions de la veu: valoració i intervenció [101718] / Bataller Prim, Marina ; Baulida i Estadella, Eduard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar aquesta assignatura, l'estudiant serà capaç de: 1. Dissenyar, implementar i avaluar accions de prevenció de les alteracions de la veu adaptades a diferents poblacions. 2. Portar a terme processos continuats d'avaluació logopèdica de la veu des d'una perspectiva interdisciplinària. [...]
At the end of this subject the students will be able to: 1. Design, implement and evaluate actions to prevent voice alterations adapted to different populations. 2. Carry out continuous processes of logopedic assessment of voice from an interdisciplinary perspective. [...]
Al finalizar esta asignatura el alumnado será capaz de: 1. Diseñar, implementar y avaluar acciones de prevención de las alteraciones de la voz adaptadas a las distintas poblaciones. 2. Llevar a cabo procesos continuados de avaluación logopédica de la voz des de una perspectiva interdisciplinaria. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents

Materials acadèmics : 374 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.